בוש משקיעה ב-Veego הישראלית

עם כל כך הרבה רכיבים חכמים, רוב הסיכויים שיגיעו גם לא מעט תקלות. Veego רוצה לזהות ולתקן אותן כדי לדאוג שאתם לא תצטרכו להתקשר למוקד שירות הלקוחות

תמונה: Veego

טרנד הבית החכם נמצא בתנופה אדירה בשנים האחרונות, ולפי כל התחזיות הוא לא עומד לעצור עד שכל מכשיר בבית שלנו יהיה חכם. בניגוד למחשב שלכם, בבית החכם אין מקום להרבה תקלות, אחרת הוא כבר לא יהיה כל כך חכם, ולא בטוח שכל כך יתפקד כבית.

חברת Veego (ויגו) הישראלית מפתחת מנוע מבוסס AI ו-ML שמסוגל לזהות, למנוע ולנתח תקלות במכשירים חכמים, ומודיעה היום (ג’) על השלמת סבב גיוס Seed בגובה 5 מיליון דולר. הסבב הושלם בהובלת State of Mind Ventures, בהשתתפות North First Ventures ומשקיעה חדשה ומעניינת שרוצה גם היא לכבוש את עולם ה-IoT: קרן Robert Bosch Venture Capital הלא היא זרוע ההשקעות של Bosch.

תפתור את התקלה עוד לפני שתשימו לב שהיא התרחשה

המערכת של Veego יושבות על גבי Gateways, ראוטרים ומכשירי קצה חכמים שונים. מטרתה היא למנוע ולטפל באופן אוטונומי בתקלות ברכיבים מחוברים. כשאלו מתרחשות, רוב הסיכויים שתאשימו את ספקית הרשת שלכם, או מקסימום את החברות המפתחות של המוצרים. אחרי שאתם בוחרים את האשם שלכם (שלא תמיד דווקא הוא אחראי לתקלה או לתיקונה), רוב הסיכויים שאתם תתקשרו למוקד השירות הרלוונטי, מה שיגרע מכם ומהחברה זמן רב, ומהחברה גם לא מעט כסף. ויגו רוצה לחסוך את התקלות הללו מראש, או לפחות להצביע על מיקומן המדויק והמקור שלהן, כדי לייעל את מערכי השירות ולחסוך גם ללקוחות זמן רב וכאב ראש מיותר. במקום שאתם תצטרכו לדווח לחברה על תקלה, היא תהיה מודעת לה ברגע שהיא מתרחשת.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

כאשר המערכת מזהה תקלה, היא מתריעה בפני צוות התמיכה על קיומה, ואלו יכולים לפתור אותה נקודתית או רוחבית. המערכת האוטומטית של ויגו מבצעת את השלבים הידועים לה לצורך תיקון התקלה מבלי התערבות של הלקוח, ושולחת את התיקונים הנחוצים למערכת או המכשיר. כל זאת מתבצע לעיתים לפני שהלקוח יכול היה אפילו לשים לב לתקלה, ויתרה מכך, לפני שהוא מתקשר למוקד השירות ועימו עוד אלפי לקוחות עם אותה התקלה.

“הטכנולוגיה של Veego יודעת לזהות אנומליות ברמה הלוקאלית בסביבת הבית ולהעלות את המידע אל הענן על מנת להשוות לאנומליות שהגיעו מבתים אחרים ומגופי שירות אחרים. כך ניתן להבין האם אכן אותרה תקלה קונססיטנטית והאם אפשר לייצר מאפיינים חד-ערכיים לטובת זיהוי אותה התקלה, בעת הישנותה החוזרת”, כך לדברי אמיר קוטלר, מייסד ומנכ”ל ויגו, שמסביר בשיחה עם גיקטיים שבמקרה של תקלה “ה-Agent שיושב בתוך הראוטר/gateway, יודע להכנס לפעולה, בצורה חכמה וסלקטיבית בעיתוי והמידה ואותרה תקלה שפוגעת בחויית המשתמש בבית”. המערכת מסוגלת לפתור בעיות תוכנה, קונפיגורציה, פרוטוקולים, בעיות תקשורת ועוד, מבלי שאף אדם יצטרך להתערב בתהליך.

קוטלר, המכהן כמנכ”ל החברה, יוצא 8200 בדרגת רס”ן ומאז הספיק לנהל מספר ארגונים בתחומי הסייבר, פינטק ועוד, ובתפקידו האחרון שיש כנשיא וסמנכ”ל התפעול הראשי של Secdo שנמכרה ל-Palo Alto Networks  ב-2018. לצידו ייסדו את ויגו ב-2018 גם דניס סירוב, המכהן כ-CTO, ורפאל כספי, סמנכ”ל מוצרים.

Bosch היא משקיעה מעניינת במיוחד בחברה בעיקר לאור העובדה שאת מסיבת העיתונאים שלה ב-CES 2019 היא הקדישה אך ורק לחזון ה-IoT שלי. בוש רוצה להפוך לשחקנית מרכזית בשוק, וההשקעה שלה ב-Veego היא עוד צעד שיכול להביא לה ערך מוסף על פני יצרניות אחרות בעיקר בתחום השירות והתפעול של מוצרים מחוברים.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: