הסטארטאפ הזה משתמש בבינה מלאכותית כדי לחזות אם סרט יהיה להיט או כישלון

Vault Analytics הישראלית מסייעת לאולפני סרטים וחברות הפקה לוודא שהם עושים את הבחירה הנכונה בכל הקשור לשחקנים שישתתפו בסרט, במועד השחרור שלו ועוד לפני כן – בתסריט. לאחרונה היא קיבלה השקעה של מיליון דולר ויצרה שת”פ אסטרטגי עם חברת התוכן השנייה בגודלה בעולם

מקור: Pixabay

חברות הפקה ואולפני סרטים משקיעים תקציבי ענק וכוח אדם רב על מנת לנסות לפצח את הנוסחה המושלמת שתוביל לשובר הקופות הבא. הסטארטאפ הישראלי Vault Analytics עשוי לסייע באמצעות מערכת מבוססת בינה מלאכותית, שמבצעת ניתוח מעמיק לתוכן משלב הרעיון, דרך התסריט ועד הפקתו בפועל. כלומר, כל חברת תוכן יכולה להשתמש בטכנולוגיה שלה על מנת לבצע ניתוח מתקדם ולקבל חיזוי ואנליזה של פוטנציאל הסרט שלהם. החברה מתמקדת כרגע בשלב שלפני שחרור התוכן לקהל הרחב ובמתן תחזיות, דוגמת הגודל הצפוי של קהל הצופים (ובמילים אחרות – כמה גדול יהיה הרווח) וניתוח סוגי הקהלים מבחינה דמוגרפית.

כעת מודיעה Vault Analytics על קבלת השקעה של מיליון דולר ושיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת TV Azteca, חברת תוכן ספרדית הנחשבת לשנייה בגודלה בעולם.

חוזה את העתיד

מאחורי הקלעים Vault עושה שימוש בבינה מלאכותית ומנתחת למעלה מ-100,000 אלמנטים של תוכן כתוב וסרטונים בתהליך הכולל מעורבות של מחשב ואדם במקביל. במהלך 2017 Vault חזתה הצלחה של למעלה מ-200 סרטים באחוזי דיוק גבוהים מאוד. כך למשל, כחצי שנה לפני ששוחרר לאקרנים הסרט “וונדר וומן” הם חזו כי הוא יניב 100 מיליון דולר בסופ”ש הבכורה (בפועל הסכום עומד על כ-103 מיליון דולר) וכך גם לגבי הסרט “פנתר שחור”, שלפי התחזית שלה יזכה להצלחה מסחררת חודשים רבים לפני שעלה בקולנוע (מה שאכן קרה).

יחד עם זאת, לא הכל ורוד. לדברי דיוויד סטיף, מייסד ומנכ”ל החברה, הכישלון הגדול ביותר שלהם היה עם הסרט “IT”. הוא אמר כי הם ידעו שהוא יהיה ענק, אבל לא הצליחו לחזות עד כמה.

סטיף הסביר לגיקטיים על הדרכים השונות שבהן לקוחות משתמשים במוצריה. “מפיקים ואולפנים יכולים לקבל הערכת רווח אפשרית מתסריט, פרויקט או ספר – עוד לפני שרכשו אותו או השקיעו בו כל תקציב הפקה”, אמר, “ומחלקות שיווק של אולפנים מנתחות טריילרים לסרטים עבור מבחני A/B על מנת לגלות איזה טריילר יתאים יותר לקהלים שונים, לפני שהם משקיעים מיליוני דולרים בפרסום ושיווק”. כמו כן, החברה מפרסמת חיזוי עבור כל סרט שצפוי לצאת לשוק בתקופה של חצי שנה קדימה, כך שמנהלים יכולים לטייב את מועד השחרור לאקרנים ולהתאים את תקציבי השיווק שלהם בהתאם.

Vault

מקור: Vault

סטיף מספר עוד כי בעתיד הלא רחוק הם יוכלו לחזות על פי תסריט בלבד אם תוכנית טלוויזיה תצליח במדינה מסוימת, אם הרכב השחקנים שלה מתאים ואפילו אם הצופים יתחברו לסיפור. “בקרוב נוסיף מחלקת תוכן פרסומי אשר תוכל לחזות הצלחה של קמפיינים פרסומיים עוד בשלב הפרזנטציה”, הוסיף, “עם עליית ענקיות הטכנולוגיה, כגון נטפליקס, אמזון ואפל אשר משקיעות מיליונים בשוק התוכן, השימוש באינטליגנציה מלאכותית בהוליווד הופך במהרה למרוץ החימוש של המאה ה-21”.

שלחנו לו שאלת אתגר: מה התחזית שלכם לגבי Avengers infinity war? “מניתוח הטריילר של הסרט, אנו חוזים שיהיה מדובר באחת מהפתיחות הכי גדולות של כל הזמנים, עם מכירות של בין 190-200 מיליון דולר בארה”ב. זה יכול לעלות או לרדת בהתאם לתפוצה שתבחר לעשות דיסני”, אמר סטיף, “מעורבות הקהל 3 שבועות לפני השחרור די דומה לזו שהייתה עם ‘הפנתר השחור’ וציון הקהל המצופה ב-Rotten Tomato ינוע בין 78-91”.

Vault Analytics נוסדה על ידי דיוויד סטיף, אוסטרלי שעלה לארץ לאחר שהתאהב והחליט להגר לישראל כדי לחיות כאן. סטיף סיפר לגיקטיים כי בעברו עסק בתחום הקולנוע, הטלוויזיה והטכנולוגיה, עד “שנדבק בחיידק הסטארטאפ”. בצוות נמנים גם זיו איילון (CTO) וניר צחר, המדען הראשי של החברה ואחיה של אשתו של סטיף, שבזכותה עלה ארצה. המודל הכלכלי שלה מתבסס על SaaS ותשלום חודשי. כיום מועסקים בחברה כ-8 עובדים בישראל ובלוס אנג’לס.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

3 תגובות על "הסטארטאפ הזה משתמש בבינה מלאכותית כדי לחזות אם סרט יהיה להיט או כישלון"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
סטרטאפ שמרטפ
Guest

אז בעצם החברה נותנת פלטפורמה לAB טסטינג ורואה גם קצת סרטים על הדרך. לא משהו שלא ראינו גם לפני 5 שנים או משהו שכל חברת פרסום דיגיטלי לא עושה בעצמה.

יזמות זה אחלה אבל..בואו..משקיעים תמימים

פאקינג דוש באג
Guest
פאקינג דוש באג

אז הסרט הכי גדול של Marvel הולך להכניס כ200 מיליון דולר בסופ״ש הראשון?
וואו!! הטכנולוגיה כנראה קל חייזרים אחרת איך אפשר להסביר חיזוי כזה? ברור ששני הסרטים הראשונים בסדרה הכניסו את הסכום הזה ממש, וזה הסרט הגדול מביניהם, הכולל הרבה יותר כוכבים ובסיס מעריצים גדול יותר, אבל חוץ מזה איך??

לכו לעשות משהו עם החיים שלכם.
כל קבוצה של טיפשים עם משקפיים ומקלדת ותואר שני קוראים לעצמם ״משהו אנליטיקס״ ומוכרים שקרי חיזוי על משהו איזוטרי שכולם כבר יודעים.

אשתו של
Guest

אתה מכיר את הביטוי הזה על הקנאים? אז לך תממש אותו.
האנשים של חברת הסטארט אפ הספציפית הזו הם לא טיפשים עם משקפיים, ואת נטל ההוכחה למנת המשכת שלהם הם הוכיחו בחברה הקודמת שהם עזבו כדי לפתוח את הסטארט אפ הזה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: