uTest הישראלית מגייסת 43 מיליון דולר ומשנה שם

חברת uTest הישראלית משלימה סבב גיוס חמישי בסך 43 מיליון דולרים ומחליפה את שמה ל-Applause.

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

חברת uTest הישראלית, המציעה שירותי בדיקות תוכנה במיקור חוץ, הודיעה היום (ג’) על השלמת סבב גיוס חמישי (E) בסך 43 מיליון דולרים. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה Goldman Sachs ביחד עם כלל משקיעיה הקודמים של החברה, הכוללים את QuestMark Partners, Scale Venture Partners, Longworth Venture Partners, Egan-Managed Capital ו-Mesco.

כחלק מסבב הגיוס הנוכחי מתכננת uTest לשנות את שמה ל-Applause, כאשר שינוי השם מגיע כחלק מהגדרת החזון החדשה של החברה.

משקיעה באסטרטגיה

כחלק מסיבוב ההשקעה הנוכחי, החברה מתכננת להשתמש בכספים על מנת לשדרג ולהרחיב מגוון שירותים המתכתבים עם החזון החדש של החברה. בין השירותים הללו מתכננת החברה להרחיב את שירות הבדיקות שלה In-the-Wild, המאפשר בדיקות בסביבות אמיתיות בהן עתיד לפעול המוצר או האפליקציה. בנוסף, החברה מעוניינת להביא בדיקות איכותיות של 360 מעלות למותגים ברחבי העולם.

בינואר 2013 השיקה החברה את Applause, כלי שיועד להעניק למשתמשים, חברות, מפתחים ומשווקים אפשרות לנתח ולעקוב אחר הפופולאריות של האפליקציות השונות שלהם, בהתאם לחוות הדעת והביקורות השונות המתפרסמות עליהן בחנויות האפליקציות. כחלק מהחזון החדש של החברה וההתמקדות במגוון כליה הקיימים, תציע סט כלים ואנליטיקות שיאפשרו למחזיקי המניות בחברה, הכוללים מפתחים, QA, מנהלי מוצר, אנשי השיווק וכמובן לצוות הניהול להבין טוב יותר מה המשתמשים רוצים בכל הנוגע לחווית השימוש במוצר והמוצר עצמו. כך למעשה, מתכננת לעזור לחברות לייצר את האפליקציות הטובות ביותר לקהל הלקוחות שלהן.

בנוסף, החברה מתכננת להגדיל את ערוצי ההפצה שלה באמצעות שיתופי פעולה אסטרטגיים והתרחבות גלובלית, עם התמקדות בשווקים באירופה ובאסיה. למרות שינוי השם, המוצג uTest לא יעלם בזמן הקרוב ולמעשה החברה מתכננת למנף אותו עבור קהילת הבודקים שלה אל מעבר לפרוייקטים בתשלום. החברה מתכננת להציע ערוצי הכשרה בתחום, Certifications, כתיבת וקריאת ביקורות על כלי בדיקות שונים בשוק, לוחות לחיפוש עבודה והצגת אירועים הקשורים לעולם הבדיקות.

מקור: Shutterstock

מקור: Shutterstock

מגדירה את החזון

בראיון לגיקטיים הסביר דורון ראובני, מייסד-שותף ומנכ”ל החברה אודות המיתוג החדש. “מדובר בהרחבה של החזון שלנו כחלק מתהליך הגדילה. משתמשים מכירים את uTest כמי שמספקת שירותי בדיקות תוכנה על ידי הקהילה, Crowd Testing. בנוסף לזה, אנו עושים הרבה מאוד פעולות נוספות שנועדו לעזור ללקוחות שלנו, בין אם מדובר בסטארטאפים או בארגונים גדולים, במטרה לעזור להם להוציא אפליקציות לשוק שהלקוחות שלהם יאהבו.

לשם כך אנו מתמקדים בשלושה דברים: בדיקה של המוצרים בשטח בעזרתה של הקהילה, אנליטיקס שמגיע כתוצאה מביקורות של משתמשים בחנויות האפליקציות וכלים שעובדים גם בסביבת הבדיקו וגם בפרודקשן, שמאפשרים מציאת באגים, יצירת אינטרקציה עם הלקוחות בשטח באמצעות האפליקציה ועוד.

על ידי שילוב האלמנטים הללו ביחד, לקוחותינו מקבלים משהו שלא קיים בשוק: Outside-in Quality Signal. כלומר, הם מקבלים פידבק אמיתי מהשטח, מהעולם האמיתי, בין אם מדובר בבאגים, התרסקויות אוטומטיות, ביקורות מחנות האפליקציות וזהו חלק מהחזון הגדול שלנו.

כחלק מחזון זה, שם החברה הקיים כבר אינו מתאים ולכן החלטנו ללכת על השם Applause. מדובר גם על שינוי אסטרטגי, אך הוא עוזר להרחיב ולתאר טוב יותר את מה שאנו עושים היום. עם זאת, חשוב להבהיר שהמותג uTest לא יעלם, אלא יהפוך להיות המותג של קהילת הבודקים עצמה.”

עד היום גייסתם 37 מיליון דולרים וכעת אתם משלימים סבב גיוס בגובה 43 מיליון דולרים.

ראובני מבהיר כי מדובר בהצהרת כוונות חד משמעיות לכיוון הנפקה. “גם אם מסתכלים על סוג המשקיע, Goldman Sachs, זה ללא ספק מצהיר על הכיוון של החברה. עם זאת מדובר על פרק זמן של בין שנתיים-שלוש, במהלכן יהיה עלינו לבצע Scale במכירות ולעשות את ה-Shift לשם החדש, כך שסביר להניח שיקח למעלה משנתיים עד שזה יקרה.”

“אנחנו הולכים על שוק מאוד גדול של 20 מיליארד דולרים. אנו רוצים להקים חברה לדורות, לא כזאת שתמכר ותהיה תחת חברה אחרת שמוכרת במיליארד דולרים. אנחנו רוצים להשקיע ב-M&A (מיזוגים ורכישות) בצורה אגרסיבית במטרה להשלים את האלמנטים להם אנו זקוקים באיזור הפיתוח, במטרה להשלים את החזון בצורה מואצת. כמובן שאנו רוצים להגדיל גם את תחום השיווק והמכירות במהלך השנתיים הבאות, להתרחב משמעותית על ידי פתיחת משרדים ברחבי העולם, הרחבת כוח המכירות ויצירת עוד שותפויות עם מפיצים.”

uTest חיה היום בעולם ה-SaaS B2B וככזאת מודדת את עצמה בשביעות רצון לקוחות, גדילה ב-ARR וכדומה. ראובני מסביר כי יש מדדים שבהם חברות בסדר גודל כזה נמדדות, שכן כשיש להן תחזית ל-12 החודשים הקרובים, הן נמדדות במדדים ריאליסטיים ולא תיאורטיים.

בכל הנוגע בבחירה במשקיע העיקרי בסיבוב הנוכחי, ראובני מציין כי “בתור מנכ”ל אני מבלה חלק מהזמן שלי בשיחות עם בנקאים ומשקיעים. כשהגיע נציג מטעם גולדמן סקס וישב אצלי במשרד, התרשמתי ממה שהוא עשה בעבר ומהיכולות שלו לעזור לחברה להגיע לשלב הבא. לכן החלטנו ללכת עם מי שיכול לעזור לנו הכי הרבה מבחינה אסטרטגית.

התחום שלכם מושתת על הקהילה וזה עלול להפוך לחסרון כשכוח העבודה הוא לא משהו שאתה יכול לשלוט עליו.

“בדיון תיאורטי זה יכול לקרות. למעשה, עבור חברת Lionbridge, שמחזיקה בקהילת מתרגמים זה קרה כשהעובדים החליטו לעשות סוג של שביתה. אבל, כשאתה מנהל כוח עבודה של 100 אלף עובדים אתה יכול לעשות הרבה יותר והסיכוי שיקרה משהו הוא נמוך. למעשה, ברוב המקרים העובדים מתארגנים יחדיו למטרות חיוביות.

אנו מתייחסים לבודקים שלנו כאל עובדים לכל דברים – משלמים להם פעמיים בחודש, הם יודעים מתי המשכורת נכנסת וזה אלמנט שמאוד חשוב עבורנו. למעשה, יש לנו צוות פנימי בחברה שאחראי רק על זה, יש לנו סמנכ”ל שאחראי על הקהילה ואחראי לייצג אותם בתוך החברה. אני מסכים שאם לא נטפל בהם טוב, אז עלולה להווצר בעיה.”

מקור: Shutterstock

מקור: Shutterstock

אתם מחפשים להתרחב בכל הנוגע ל-M&A?

“אנו מעוניינים להשלים את האלמנטים החסרים לנו כיום ב-Applause. בעוד שיש לנו הרבה כלים, ישנם חורים בעולם ה-ALM והאנליטיקס. חלק מהחורים אנו ממלאים באמצעות שותפויות עם חברות חיצוניות, אך עדיין ישנם אלמנטים שנראה להשלים באמצעות רכישה או מיזוג, מכיוון שנרצה להיות אחראים על התהליך כולו.  בנוסף, אנו מחפשים פוטנציאל אימוץ של חברות קטנות הפועלות בצורה דומה או בתחומים דומים לנו בעולם הבדיקות וה-Crowd Testing.”

יש לכם תוכניות להתרחב מחוץ לעולם המובייל וה-Web?

“כבר היום אנחנו מבצעים בדיקות לקונסולות משחקים וטלוויזיות חכמות, כמו גם על תוכנות הרצות בתוך מכוניות. אנו שמים לב שההבדלים בין רכישת מכונית כזאת או אחרת מסתכם בעיקר בתוכנה המגיעה איתה, שכן רוב המכוניות והיצרניות כבר הוכיחו שהן אמינות. תחום נוסף חזק כיום הוא Speciality Hardware בו ניתן למצוא חברות כגון גרמין, אדידס, Runkeeper, FitBit ואחרות – וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על טלפונים חכמים.”

uTest נוסדה ב-2008 על ידי דורון ראובני ורועי סולומון, מחזיקה משרדים בארצות הברית, מרכז פיתוח בפולין וכמובן מרכז הפיתוח בישראל וגייסה עד היום כ-80 מיליון דולרים. החברה בדקה למעלה מ-30,000 בילדים (Builds) עבור 2,000 חברות הכוללות שמות ידועים כגון גוגל, מיקרוסופט, אמזון, USA Today, רולקס, Box ו-Runkeeper. קהילת הבודקים שלה מונה למעלה מ-10,000 בודקים, כאשר 20 אחוזים מלקוחותיה הינו בינלאומי ונמצא מחוץ לארצות הברית.

וידאו: uTest – In The Wild Testing

מקור תמונות: Shutterstock / Multicolored diversity people in Globe map shapeCrowd of small symbolic 3d figures joined by lines

יניב פלדמן וחן אידן

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: