אחרי 11 תאונות: הרשויות בארה”ב חוקרות את ”הטייס האוטומטי” של טסלה

חברת הרכבים החשמליים של אילון מאסק נמצאת על הגריל בחשד שמערכת העזר לנהג שלה גרמה לכאורה לפציעתם של 17 בני אדם ולמותו של אדם נוסף בתאונות דרכים

תמונה: צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב KHOU 11

אחרי 11 תאונות שנרשמו בשלוש השנים האחרונות, בהן נפצעו 17 בני אדם ואדם נוסף נהרג, אחד מגופי הבטיחות הפדרליים הבולטים בארצות הברית הודיע כי הוא פותח בחקירה רשמית של מצב ה-Autopilot ברכבי טסלה.

17 פצועים והרוג ב-3 שנים

המנהל הפדרלי לבטיחות בכבישים המהירים (NHTSA) פרסם הודעה על כך שפתח בחקירה רשמית נגד חברת הרכבים החשמליים של אילון מאסק, שתעסוק במערכת העזר לנהגים בדגמי Y, X, S ו-3 של טסלה. החקירה של ה-NHTSA תעסוק בתוכנה של טסלה המפעילה את המצב, וכוללת את מצב בקרת השיוט שלו שאמור להתחשב בתנאי הכביש.

על פי הדוח של ה-NHTSA, בזמן שרכבי טסלה עשו שימוש ב-Autopilot הם פגעו בכל אחת מ-11 התאונות ברכבי צוותי חירום – כמו ניידות משטרה, למשל – שלא היו בתנועה. עוד נכתב בדוח כי רכבי טסלה שעשו שימוש במצב זה התקשו יותר בחושך, כשהם לא מתחשבים בסימני תעבורה כמו אורות אזהרה, קונוסים ושלטי חצים מאירים המעידים על שינוי בתנאי הכביש – כולם סימנים שהיו אמורים למנוע מהם לפגוע ברכבי החירום.

החקירה, כך אומרים ב-NHTSA, צפויה לבחון את הטכנולוגיות והשיטות שבהן טסלה משתמשת כדי לנטר, לסייע ולוודא את העירנות של נהגים בזמן הנהיגה – למרות השימוש במצב ה-Autopilot. כרגע עוסקים בגוף הבטיחות האמריקאי באיסוף מידע על תאונות הדרכים שקשורות בחקירה ושנעשה בהן השימוש ב-Autopilot.

ה-NHTSA שם את עיניו על טסלה בחודשים האחרונים, כשמצב ה-Autopilot של טסלה הוביל לכאורה לכמה תאונות – ועל פי ההודעה בנוגע לחקירה, מתחילת השנה אירעו 4 תאונות כאלו, שהן יותר משליש מסך כל התאונות. באפריל האחרון אף נרשמה תאונה קשה של טסלה Model S שבה נהרגו שני בני אדם כשעל פי דיווחים, מצב ה-Autopilot היה מופעל כשהנוסעים ישבו במושב האחורי. עם זאת, חקירה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה”ב דחתה את הטענות כי הנוסעים הפעילו את מצב ה-Autopilot – בהתאם לטענת אילון מאסק, שאמר כי על פי נתוני החברה יושבי הרכב לא הפעילו את המצב לפני התאונה.

מרעננים? רוצים להשתדרג? מרעננים? רוצים להשתדרג? עשרות משרות שוות מחכות לכם עכשיו ב-Deloitte

הבעיה של הAutopilot עם רכבי חירום שאינם בנסיעה, כך לפי דיווח של Wired מ-2018, הוא שהמערכת תוכנתה להתעלם מעצמים דוממים – אחרת היא יכולה לייצר תגובות שווא רבות בזמן הנסיעה. על פי הדיווח, טסלה (וגם וולוו אגב) מזהירה את נהגיה מהבעיה הזו במדריך שלה למערכת הAutopilot. כנראה שכמו תנאי שימוש באפליקציות, מעטים האנשים שקוראים את זה.

באופן מפתיע, ואולי לטובתו, הטכנוקינג של טסלה אילון מאסק טרם צייץ תגובה לפתיחה בחקירה נגד החברה שלו. הוא עשה זאת בתאונה האחרונה מחודש אפריל שלכאורה נעשה בה שימוש בטייס אוטומטי – ובהתחלה זה היה נראה כאילו טסלה תיפגע מכך וברשויות החוק ביקשו להבין אם החברה מסתירה מהם את המידע שעליו מאסק צייץ. עם זאת, בסופו של דבר הרשויות היו לצידה של טסלה ואישרו כי לא היה שימוש במצב הAutopilot בזמן התאונה המדוברת.

 

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

1 תגובה על "אחרי 11 תאונות: הרשויות בארה”ב חוקרות את ”הטייס האוטומטי” של טסלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
פיני
Guest

צריך לראות כמה שעות המערכת הזו עבדה בסך הכל
מול שעות נהג אנושי ולהשוות בכמות התאונות
יכול להיות ש11 תאונות זה לא נורא כל כך

wpDiscuz

תגיות לכתבה: