וולוו, יונדאי ומיצובישי משקיעות ב-Upstream Security הישראלית

החברה הישראלית מציעה הגנה על כלי רכב מחוברים (ובהמשך גם אוטונומיים). ביחד עם הגיוס הנוכחי, שעומד על כ-30 מיליון דולר, סך ההשקעות בה מסתכם ב-41 מיליון דולר

קרדיט צילום: ירין טרנוס

רכבים אוטונומיים הם אמנם עדיין לא עניין שבשגרה, אבל רכבים מחוברים, שחשופים למתקפות סייבר למיניהן – בהחלט כן. חברת הסייבר Upstream Security, המתמחה בהגנה על רכבים מחוברים, מודיעה היום (ב׳) על השלמת סבב גיוס שלישי בגובה של 30 מיליון דולר. את הסבב הובילה קבוצת אליאנס שמחזיקה במותגים רנו, ניסאן ומיצובישי, והשתתפו בו גם קבוצת וולוו, יונדאי, וחברת הביטוח Nationwide. כל המשקיעים הקיימים – גלילות קפיטל, Maniv Mobility ו-CRV השתתפו גם הם בסבב.

זיהוי מבעוד מועד

Upstream Security (אפסטרים סקיוריטי)  פיתחה מוצר מבוסס ענן המיועד להגנה על כלי רכב מחוברים מפני איומי סייבר או משימוש בטכנולוגיה שלהם לרעה. לדברי החברה, הפלטפורמה שלה, שנקראת C4, מצמצמת באופן משמעותי את היכולת להשתלט על רכבים מרחוק בעזרת בינה מלאכותית. החברה מאפשרת ליצרני רכב, מפתחי אפליקציות, ספקי שירות וציי רכבים מודל הגנה חדש המתבסס על יצירת מגן שחוסם מתקפות סייבר עוד לפני שהן מגיעות לרשתות של הרכבים המותקפים. כל הנתונים שנאספים מוצגים בלוח בקרה אחד וחכם המאפשר לנטר את כל הרכבים בצי בזמן אמת.

אלא ש-Upstream ממש לא נמצאת לבד בשוק, לא הגלובאלי ולא הישראלי; GuardKnox ו-Karamba Security הישראליות הן רק חלק מהדוגמאות, ונשאלת השאלה במה בא לידי ביטוי הבידול של Upstream; בשיחה עם גיקטיים מסביר יואב לוי, מייסד-משותף ומנכ״ל החברה, כי השוני הוא בפשטות של המערכת שלהם; ״החברה מפתחת טכנולוגיה שמבוססת על תוכנה שרצה בענן, ללא כל צורך בהתקנת חומרה או תוכנה בתוך הרכב, וזה בשונה מרוב המתחרות שמפתחות פיתרון בתוך הרכב – פיתרון שייקח לו המון שנים להגיע לבשלות, אם בכלל״.

Upstream הוקמה ב-2017 על ידי שני מומחי האבטחה יואב לוי ויונתן אפל. ביחד עם הגיוס הנוכחי, סך ההשקעות בחברה עומד על 41 מיליון דולר. לדברי לוי, אחרי שהם הוכיחו את יכולות הטכנולוגיה, הגיוס האחרון ישמש אותם להגדלה משמעותית של צוות המכירות והפיתוח, על מנת להתבסס היטב בשוק.  ״המשכנו לפתח את הטכנולוגיה שלנו וככל שיש לנו יותר לקוחות ויותר דאטה, המוצר שלנו משתפר. השירות שלנו מנטר היום מיליוני רכבים שנעים בכבישים של אירופה וארה״ב ויש כעת מספר רב של יצרניות רכב וציי רכבים שמשתמשים במערכת שלנו״, אומר לוי. כיום מועסקים בחברה כ-40 עובדים, כאשר הפיתוח יושב בהרצליה, וצוות המכירות פועל ממשרדים ברחבי אירופה וארה״ב.

המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן להצטרפות לקבוצת הפייסבוק הסגורה של גיקטיים, לחצו כאן

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: