לא מעדכנים את האתר? אפשר לזרוק אותו לפח

דמיינו שאתם עומדים מול 2 חנויות – האחת שוקקת חיים, מלאת פעילות ואנשים. השנייה אפורה ומשמימה, ללא אקשן ותזוזה. לאיזו חנות תיכנסו?

update shutterstock

הפוסט נכתב על ידי עמית אדלר, מקדם אתרים ואיש תוכן, בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע ובלוגר חובב.

עסקים רבים אומנם מודעים לכך שחובה עליהם להיות נוכחים גם באינטרנט, אך מרגע שאתר העסק עולה לאוויר – ברוב המקרים כך הוא גם יישאר: בלי אימא, בלי אבא ובלי תוכן עדכני; כמו אבן שאין לה הופכין. מדוע ניהול תוכן באתר הוא צינור החיים של העסק? הנה כמה דברים שלא ידעתם על חשיבות התוכן באתר שלכם.

למרות שהאינטרנט ממלא תפקיד יותר ויותר גדול בחיינו, בעלי עסקים רבים עדיין אינם מודעים לחשיבות ההשקעה באתר האינטרנט שבבעלותם. אם כבר הקמתם אתר אינטרנט, ואם אתם סבורים שבכך אפשר “לסמן וי” על חובותיכם השיווקיות כאנשי עסקים – חשבו שנית. מאמר זה נועד במיוחד עבורכם, והוא יבהיר לכם את החשיבות הטמונה בתחזוקה שוטפת של אתר האינטרנט שלכם.

בלי תוכן עדכני אין לאתר שלכם קיום

אולי נדמה לכם שמספיק להקים אתר תדמיתי קטן עם עמוד בית, עמוד אודות, כמה גלריות וצור קשר; אבל המציאות בשטח מדברת בשפה אחרת לחלוטין. מאז שגוגל בא לעולם, אתרים שאינם מתעדכנים פשוט נדחקים אחורה, וזוכים רק לטפטופי מבקרים פה ושם.

ברור שיש לכך סייגים ולא כל המקרים דומים, אך בגדול גוגל אוהב תוכן חדש, רענן ומעניין; כזה שמושך גולשים לאתר. אז אל תסתפקו רק בכמה עמודי תדמית סטטיים; הקימו בלוג באתר העסק, והתחילו לספק תוכן שהגולשים אוהבים. כל עמוד שאתם מוסיפים לאתר, הופך לדלת שדרכה עוד גולשים יכולים להיכנס פנימה.

אתר אינטרנט הוא תעודת הזהות של העסק, שיוצרת לו תדמית וזהות מול ציבור גדול של לקוחות. כפי שהאזרח הממוצע מעדכן את תעודת הזהות שלו עם המעבר לכתובת חדשה, כל בעל עסק צריך לרענן את האתר שלו בהתאם לשינויים המתרחשים בפעילות העסקית. אתר עדכני עם עיצוב אטרקטיבי, עם שפה דינמית וצעירה ועם מידע רענן ואקטואלי – יהפוך לאתר מזמין לגולשים, ומכאן הדרך אל ביצוע הרכישה היא קצרה יותר.

טיפ מס’ 1 – עשו לעצמכם מנהג קבוע: כתבו באתר העסק לפחות עמוד אחד בחודש (ואם אפשר יותר, מצוין). זה יכול להיות אודות פרויקט שלקחתם על עצמכם, משהו חדשני שקראתם באתר אחר באותו תחום או כל נושא רלוונטי לעסק.

התוכן הנכון מביא לעסק שלכם יותר לקוחות

אנשים שאוהבים מותג מסוים, מתחברים אליו בכמה רמות. זה יכול להתבטא בקריאת המידע המקצועי באתר המותג באופן קבוע, בעשיית לייק בעמוד הפייסבוק כדי להישאר מעודכנים ועוד. ככל שהתוכן שלכם יהיה יותר מקצועי ועונה על צרכים אמיתיים של קהל היעד שלכם, כך תזכו ליותר מיתוג כמומחים בתחומכם, ותקבלו יותר לקוחות שירצו את מה שיש לכם להציע.

שמירה על עדכניותו של האתר יכולה במידה רבה לתרום להגדלת המכירות, להרחבת מעגל הלקוחות ולמינוף העסק. ככל שהתוכן שלכם יהיה מעניין יותר וימשוך יותר גולשים, כך הם ישתפו יותר את התוכן באינטרנט, ברשתות חברתיות, במיילים ועוד. אנשים שיאהבו את מה שיש לכם להציע, ישתפו באופן טבעי את התוכן שלכם – ואתם תקבלו יותר חשיפה, יותר מיתוג ועוד יותר לקוחות.

חברת Tresnic Media בארצות הברית למדה את זה על בשרה. עד שיום אחד בעל החברה החליט שתוכן הוא המלך, והעלה כל יום 2 עמודים לאתר החברה. אבל לא סתם עמודים, אלא עמודי תוכן רלוונטיים לתחום העיסוק של החברה. במשך 5 שבועות רצופים, תנועת הגולשים לאתר צמחה פי 4.5 בממוצע, והחברה אף הצליחה לסגור יותר עסקאות עם לקוחות.

חברה נוספת בארצות הברית לקחה את זה ברצינות גדולה יותר, והעלתה 3 עמודים ביום לאתר האינטרנט שלה. כמות הגולשים באתר הוכפלה פי 2 עד פי 9 תוך 10 שבועות, והחברה דיווחה על עלייה של מאות אחוזים בפניות מלקוחות פוטנציאליים.

טיפ מס’ 2 – בדקו מה הגולשים והצרכנים מחפשים, כדי שתוכלו לכתוב אודות הנושאים המעניינים אותם. השתמשו בהשלמות שגוגל מציע בזמן החיפוש, בכלי מילות המפתח של גוגל, באתר Uber Suggest ובהיגיון הפשוט שלכם, כאשר אתם מחפשים מוצר או שירות.

צרכנים מחפשים מידע עדכני לפני הקנייה

יותר ויותר אנשים נסמכים על מידע באינטרנט, כדי לגבש חוות דעת אודות עסק, מוצר או שירות. זה יכול להיות באמצעות קריאת חוות דעת אונליין, המלצה מפה לאוזן שקיבלו ברשת חברתית ועוד. ממחקר שבוצע במאי 2013 על ידי חברת גוגל, עולה כי צרכנים ישראלים מבצעים חיפוש באינטרנט במספר מכשירים (מחשב נייח, סמארטפון, טאבלט) טרם קבלת ההחלטה.

למעשה, חיפושים המבוצעים במכשירים ניידים נוטים להסתיים ברכישה מהר יותר בהשוואה לחיפושים ממחשבים נייחים: 78% ממשתמשי הסמארטפונים עורכים מחקר לגבי מוצר או שירות באמצעות המכשיר הנייד, מה שמשפיע על קבלת ההחלטה וביצוע הרכישה. 31% ממשתמשי הסמארטפון ביצעו רכישה מוצלחת במכשיר הנייד שלהם (מקור: PDF).

טיפ מס’ 3 – שלבו בתוכן שלכם מאמרי-עומק בסגנון “איך עושים” (How To), מדריכים שמסבירים כיצד לתפעל מוצר או לבצע פעולה כלשהי. גבו את המאמרים שלכם בנתונים סטטיסטיים, כולל קישור וקרדיט למקורות מהם שאבתם את המידע. לא פעם ולא פעמיים עסקים קיבלו פנייה מלקוח, שקרא מדריך מקצועי והחליט לפנות אל בעל העסק העומד מאחורי האתר.

עדכוני תוכן בתדירות גבוהה משפיעים על תוצאות החיפוש

כפי שצוין לפני כן, כל עמוד שנוסף לאתר יכול להיות שער שדרכו ייכנסו עוד ועוד גולשים. אותו פורמט תקף גם לגבי מנועי חיפוש, ובייחוד לגבי גוגל. כל עמוד שעוסק בנושא מסוים, ומרחיב אודותיו ככל שאפשר, בשפה עשירה עם מגוון מילים נרדפות – ייתפס גם בעיני הגולשים וגם בעיני גוגל כמקור סמכות בתחומו. עובדה זו תתרום לכך שאותו עמוד יתברג בתוצאות החיפוש, במספר ביטויים רלוונטיים לתחום בו הוא עוסק.

בנוסף, חלק מסוים באלגוריתם של גוגל מאוד אוהב תוכן רענן שמתעדכן בתדירות גבוהה. למשל: ניתן לקחת נושא חדשותי שקרוב לתחום העיסוק של העסק, ולכתוב עליו מנקודת מבטו של בעל העסק. בצורה כזו יש סיכוי שהעמוד יתברג גבוה בתוצאות ובמהירות, בדיוק באותו נושא חדשותי שכולם מחפשים באותו רגע (מה שנקרא News-jacking בשפת אנשי הקידום).

טיפ מס’ 4 – אל תכתבו עמוד שעוסק במילת מפתח מסוימת, ואל תנסו לחשב צפיפות מילים או כל אקט טכני אחר שעליו שמעתם בחצי אוזן. פשוט בחרו נושא שאותו מחפשים הגולשים (באמצעות טיפ מס’ 2), וכתבו עליו מאמר מעמיק, עם לפחות 400 מילים. שלבו במאמר מילים נרדפות וכתבו ללא שגיאות כתיב (אם יש צורך, היעזרו בשירותיו של איש תוכן).

אז מי בעצם מרוויח מניהול תוכן באינטרנט?

כולם.

גם בעלי העסקים שזוכים למיתוג ולחשיפה; גם מנועי החיפוש שחיים ונושמים בזכות התוכן שהם סורקים; גם הרשתות החברתיות, וגם הגולשים והצרכנים שבסופו של דבר נעזרים בכל המידע הזה לקבלת החלטה.

התוכן הוא המלך, אמר פעם ביל גייטס – וצדק. עכשיו רק נותר לכם להשתמש בידע הזה לטובת העסק שלכם.

———————

לפוסט הקודם של עמית: אמרו לכם ש-PageRank מת? אז אמרו

הפוסט נכתב על ידי עמית אדלר, מקדם אתרים ואיש תוכן בחברת Seome פתרונות אינטרנט, בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע ובלוגר חובב.

קרדיט תמונה: update via shutterstock

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

6 תגובות על "לא מעדכנים את האתר? אפשר לזרוק אותו לפח"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עברתי בסביבה
Guest

מצד שני, הדבר הזה מוביל לאינפלציה של מלא תוכן סתמי, ריק, חסר משמעות וזבלי, כאשר יותר ויותר בעלי עסקים שוכרים שירותים של “כותבי מאמרים” שכותבים להם סטוקים של עשרות מאמרים בעשרות שקלים, תוכן פח שעלול גם לסכן אותם בגוגל, וכך נראה רוב התוכן של אתרים רבים. אם זו החלופה, עדיף להשאיר אתר קטן, ולא לפרסם בלוג רק כדי לצאת לידי חובה וכו’.

עמית אדלר
Guest

אין ספק שזו אחת המכות של התחום, ולכן כדאי להפעיל את הראש לפני שמייצרים את פיסת התוכן היומית / שבועית / חודשית – מה יעניין את קהל היעד של העסק/האתר? מה יגרום להם להגיב ולשתף? וכן הלאה.

גדעון
Guest

הכותרת פשוט מקוממת ולא נכונה.
אין ויכוח על החשיבות של תוכן חדש אבל הפרספקטיבה שלך כמקדם אתרים קצת מעוורת אותך.

בהרבה עסקים האתר משמש ככרטיס ביקור, כזה שפונים אליו בשביל לקבל אינפורמציה ספציפית.
כשאתה רוצה לפנות לעסק מקומי שאתה מכיר אתה מחפש אותו בגוגל, מגיע לאתר ומרים טלפון. גם אם התוכן שלו לא התעדכן עשר שנים כנראה שחיפוש של שם העסק המדויק יביא אותו לתוצאה הראשונה.
האם היית ממליץ לבעל אתר כזה לזרוק אותן לפח?

או שאתה פשוט מקדם את עסקיך במסווה של מאמר מקצועי.

עמית אדלר
Guest

אני מסכים שהכותרת שבחרתי היא טיזר שיווקי, אבל אם הקמת אתר ולא נגעת בו 10 שנים, כדבריך, רוב הסיכויים שחיפוש של שם העסק יציג קודם כל את האינדקסים הגדולים בהם העסק רשום (דפי זהב, 144 וכו’).

אומנם אני מקדם אתרים אבל המאמר הזה כלל לא מדבר על קידום של אתר, אלא על ניהול ויצירה של תוכן שמשאירים אותו חי ונושם. על הדרך יכולים להרוויח גם מיקומים.

יהויכין פרוכטר
Guest
יהויכין פרוכטר

חחח. הכניס לך.

אלכס
Guest

שני המגיבים המלעיזים שמעליי רק מוכיחים את הבורות שלהם. עסק קטן שמוכר רק על ידי כמה עשרות אנשים, לא יקבל יותר מכמה חיפושים בודדים של שם העסק באינטרנט. עסק כזה לא יצליח לרכוש לקוחות חדשים באמצעות האינטרנט, אלא אם כן ישקיע באפיקי פרסום ושיווק שעולים כסף. המאמר הזה מציע אפשרות להגדיל את החשיפה של העסק גם בלי להשקיע כסף בפרסום יקר.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: