איך תהפכו הסרה מרשימת התפוצה ליתרון עבורכם?

אף אחד מאיתנו לא רוצה לראות אנשים שמסירים עצמם מרשימת התפוצה שלנו – איך בכל זאת ניתן לצמצם את הנזק?

shutterstock going away

הפוסט נכתב על ידי טלי אלבז, מנהלת תוכן באקטיב טרייל.

אתם מחשיבים את עצמכם כמדוורים עדינים, נחמדים, מתחשבים, כאלה ששולחים ללקוחותיהם רק דיוור שיועיל להם ועדיין – חלק מהם מבקשים להסיר את עצמם מרשימת התפוצה שלכם.

זה אולי מעליב, אבל זה קורה, ומסיבות מוצדקות. במקום לנטור ללקוחותיכם, שמחו אותם והיפרדו מהם בלבביות. השאירו פתח בלבם, אולי יחליטו לחדש את ההרשמה אצלכם או יותר טוב, יתחרטו ויסגרו את עמוד ההסרה.

לצערנו בישראל עדיין לא הטמיעו את השיטה ורוב החברות שמדוורות, נפרדות מהנמענים בדף הסרה לבן עם הכיתוב “הוסרת מרשימת התפוצה”. השאלה העולה לראש היא – איפה הפלפל הישראלי? היכן היצירתיות שכה מאפיינת אותנו?

ובכל זאת, נעזור לכם להבין כיצד בונים דף הסרה שמשאיר רושם טוב.

היפרדו כידידים

אל תהיו דרמטיים ואל תהפכו את תהליך ההסרה למייגע. תנו חווית שירות טובה עד לסוף המר, גם אם ננטשתם. דאגו שההסרה תהא קלה ככל האפשר, עם כמה שפחות לחיצות. אל תתנו ללקוח להזין שוב את פרטיו לצורך ההסרה, דאגו שהסנכרון יהיה אוטומטי.

אם תרגיזו את הנמענים שמנסים להסיר את עצמם, אצבעם תהיה קלה מאד על הדק הספאם ואז רמת העבירות שלכם תיפגע. ואם הם ירגישו עויינים כלפיכם, הם עלולים לפרוק את זה ברשתות החברתיות, אצל אלפי לקוחות קיימים או פוטנציאליים שלכם.

קחו לדוגמה את דומינוס פיצה, שהוסיפו בדיוור שלהם כיתוב ברור בעברית ובאנגלית שמוביל ישירות להסרה מרשימת התפוצה.

קרדיט: צילום מסך

קרדיט: צילום מסך

כנות היא המפתח

אם למערכת שלכם לוקח זמן לרענן את רשימת המוסרים, דאגו לעדכן את אלו המבקשים להסיר את עצמם בפרק הזמן שייקח לכך. כך, אם הם יקבלו דיוור נוסף לאחר שביקשו להירשם (כי כבר תזמנתם אותו), הם לא יכעסו כי יש להם אינדיקציה לגבי זמן הסרתם.

באתר גרופון בעברית מודיעים על ביטול ההרשמה תוך 48 שעות מרגע ההסרה.

קרדיט: צילום מסך

קרדיט: צילום מסך

גם דף הסרה יכול להיות פרסומת

בסדר, הם רוצים להסיר את עצמם. זה לא אומר שאתם לא יכולים להציג את הלוגו שלכם. דאגו שדף ההסרה ייראה טוב, מעוצב ונעים לעין וחשוב מזה – מותאם לרוח המותג שלכם.

השאירו טעם טוב בניחוח החברה, כך לפחות תיזכרו לטובה. חנות הבגדים המקוונת ג’ו בראונס הדביקה את לוגו החברה בענק על עמוד ההסרה עם הכותרת “אל תאמרו להתראות – האם זה משהו שאמרנו?”.

קרדיט: צילום מסך

קרדיט: צילום מסך

תהיו אנושיים

רוב הגולשים לא יתקשו להיפרד מגוף זר ואוטומטי, אלא אם יבינו שמאחוריו עומדים אנשים עובדים, קבוצה, חברה.

נסו להוסיף לעמוד ההסרה טקסט אישי יותר, או מרגש, או מצחיק או פשוט מנומס ואנושי. בגרופון לדוגמה, כל כך מצטערים שעוזבים אותם, שמענישים את האחראי על הדיוור בסרטון משעשע.

תנסו להבין למה

אתם צריכים להבין מדוע נמענים נוטשים את רשימת התפוצה שלכם ואין דבר פשוט יותר מהגישה הישירה. שאלו אותם בעמוד ההסרה מדוע הם עוזבים, אולי תשובותיהם יגרמו לכם לשנות משהו או להיטיב עם הדיוורים שלכם.

הובילו לדף נחיתה

במערכת הדיוור, הגדירו שלחיצה על כפתור ההסרה תוביל לדף נחיתה אותו תיצרו מבעוד מועד. אתם יכולים לעצב אותו בצורה הומוריסטית או רצינית, לעשות אותו פשוט או להוסיף לו תמונות וסרטונים.

באמצעות דף הנחיתה הזה תוכלו אף לעקוב אחר כמות ההקלקות וכמות ההסרות. אולי תבחינו שכמות ההסרות נמוכה בהרבה מכמות ההקלקות, כלומר – המסר עבד והנמען התחרט מבקשת ההסרה.

ובמילותיו של חמי רודנר: “בואו ניפרד, נעשה את זה יפה”.

קרדיט תמונה: going away via shutterstock.

הכתבה בחסות אקטיב טרייל

אקטיב טרייל היא החברה המובילה בישראל לשיווק ודיוור אלקטרוני. בין מוצריה מציעה אקטיב טרייל מערכת דיוור נוחה לשימוש ומותאמת למובייל, שירותי שליחת סמס, מערכת לבניית דפי נחיתה וטפסי הרשמה ומגוון שירותים שיזניקו את תוצאות השיווק שלכם. עם רמת עבירות גבוהה ושירות מקצועי, אקטיב טרייל משרתת חברות מהשורה הראשונה בארץ ובעולם.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה על "איך תהפכו הסרה מרשימת התפוצה ליתרון עבורכם?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אורן
Guest

שקודם כל יתחילו לכבד את הרצון של המשתמש להסרה מהרשימה ולא ימסחרו את הכתובת שלו לכל המרבה במחיר…
מניסיוני מרגע הלחיצה על הסרה מהרשימה צפה לקבל מבול של הודעות ספאם מגורמים מפוקפקים כאלו ואחרים, אני לא לוחץ על הסרה מהרשימה אני ישר מעביר לספאם.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: