סרטון ראשון מהפלייסטיישן 5 נחשף, ואנחנו עדיין מחפשים את הלסת שלנו
בואו להבין את הטכנולוגיות מאחורי אחד הדמואים המרשימים ביותר בתולדות עולם הגיימינג
המלחמה השקטה של קונסולות הדור הבא כבר לא כל כך שקטה: אחרי שמיקרוסופט הצליחה להכעיס לא מעט אנשים בשבוע שעבר עם החשיפה הראשונה של משחקים מאכזבים למדי, סוני מנצלת את ההזדמנות וחוברת ל-Epic Games כדי לחשוף סרטון דמו ראשון למנוע הגראפי Unreal Engine 5 – שרץ כולו על הפלייסטיישן 5 – ומצליחה לשמוט לכל עולם הגיימינג את הלסתות.
מומלץ לצפות ב-4K, ואל תוותרו על הסוף של הסרטון
Unreal Engine הוא מנוע גראפי למשחקים שנבנה עוד ב-1998 על ידי טום סוויני, מנכ"ל Epic Games, החברים שהביאו לעולם את התופעה שנקראת פורטנייט. המנוע שנחשף אמש הוא כאמור הדור ה-5 במספר, ובתוכו נחשפו מספר טכנולוגיות פנימיות, שאמורות להפוך את משחקי הדור הבא לריאליסטיים ומרשימים במיוחד.
מודלים, סביבות וכל מה שאתם רואים במשחקי מחשב בנויים ממשולשים או במילים אחרות, פוליגונים. לרוב, כשיוצרי מודלים עושים עבודה טובה, הם צריכים למצוא איזון בין כמות הפוליגונים, עושר הטקסטורות וכמות הפרטים לבין הרצון להציג תמונה ריאליסטית ומרשימה שלא תיתקע או תקרוס, ואתם תוכלו ליהנות מחווית משחק חלקה. אם הם ישתמשו ביותר מדי פוליגונים ופרטים, המנוע של המשחק פשוט לא יעמוד בעומס, ואתם תתעצבנו מהאיטיות.
האם המפתחים לא יצטרכו יותר לחשב כמות פוליגונים?
הטכנולוגיה הראשונה ש-Epic הציגה בדמו שלה נקראית Nanite, והיא מאפשרת וירטואליזציה של פוליגונים. לטענת המפתחים של המנוע, היא משחררת את מפתחי המשחקים מהעול של חישוב כמות פוליגונים, ומאפשרת להם לייבא עצמים ישירות אפילו מ-ZBrush, תוכנה מתקדמת במיוחד לפיסול ויצירה וירטואלית שיצירות בה לרוב מלאות בכמות פוליגונים גבוהה (מה שמכונה High-Poly). עד היום, יוצרים היו צריכים להעביר כל יצירה תהליך נוסף של הורדה בכמות הפרטים, רק כדי שמנוע הרינדור של המשחק יצליח להציג אותם מבלי להאט את קצב המשחק.
Nanite אמורה לאפשר למפתחים ומעצבי מודלים שלא להתעסק כל הזמן במספר הפוליגונים, ולפתוח להם את האפשרות לייבא טקסטורות ומודלים באיכות גבוהה ישירות למנוע המשחק. חוץ מחיסכון בזמן וכאב ראש ענק למפתחים, התוצאה הסופית אמורה לאפשר הצגה של יותר פרטים, כאשר הפרטים הללו עשירים יותר מאי פעם (עד טקסטורות ב-8K), וכאלו שעד כה היו שמורים לתעשיית הטלוויזיה והקולנוע.
תאורה ריאליסטית ודינאמית שמושפעת מהפעולות שלכם
הטכנולוגיה השניה שהוצגה נקראית Lumen והיא עוסקת בעיקר בתאורה במשחק. עד כה מפתחים היו צריכים "לאפות" מראש תנאי תאורה למודלים שונים בסביבת המשחק, ובעצם לקבוע את ההתנהגות שלה מראש. Lumen היא מערכת תאורה דינאמית שאמורה להגיב לשינויים בסביבה ולשינויי תאורה באופן עצמאי. כך שאם תאירו למשל על חפץ מסוים, יהיו לו נקודות השתקפות והחזרי אור שונים עד לרמת המילימטר.
גם עצמים אחרים במשחק יכולים להגיב בצורה דינאמית לשינויי התאורה, ממש כמו שהחרקים בדמו שמצורף לכתבה בורחים בהתאם למיקומי התאורה. גם תאורה לא ישירה תושפע מכל שינוי קטן בשלב, כך שהמראה הסופי יראה הרבה יותר מציאותי. גם כאן מדובר בחיסכון זמן גדול למפתחים שיאפשר להם ליצור תאורה דינאמית ומציאותית בלי סיבוכים מיותרים.
בנוסף, Epic הציגה מנוע פיזיקלי חדש בשם Chaos; מערכת בשם Niagara, שממפה נקודות ועצמים במרחב כדי שאלו ידעו להגיב האחד לשני ולסביבה; אלמנט סאונד חדש בשם convolution reverb שמאפשר הד דינאמי בהתאם לסביבה שבה אתם נמצאים, כך שגם הסאונד יהפוך להיות יותר ריאליסטי ודינאמי; וכמו כן אפשרויות לאנימציות דינאמיות בהתאם להתרחשות בסביבה.
המנוע יהיה זמין גם לאקסבוקס ומכשירים נוספים, אבל למנכ"ל Epic יש מילים חמות לסוני
בסופו של דבר, Unreal Engine 5 שם דגם גדול על כמות הפוליגונים ועושר הטקסטורות האפשריות להצגה בכל רגע נתון, שאלו מובילות למה שאנחנו מכנים תמונה יותר ריאליסטית ועשירה בפרטים. המנוע הגראפי הזה ישוחרר בתחילת 2021 בסוג של בטא ולאחר מכן ישוחרר בצורה מלאה לקראת סוף 2021. לפני שמעריצי פלייסטיישן יקפצו משמחה ומעריצי אקסבוקס יתחילו לחפש דרכים להגר, כדאי לדעת שהמנוע הגראפי הזה יהיה זמין גם לפלייסטיישן 5 וגם לאקסבוקס X, ובנוסף לכך, גם לקונסולות הדור הנוכחי, PC, Mac ואפילו iOS ואנדרואיד. ב-Epic אף מתכננים לעדכן את פורטנייט למנוע החדש כבר באמצע 2021.
כדי לתמרץ את מפתחי המשחקים לאמץ את המנוע שלה, Epic מציעה להם הצעה שדי קשה לסרב לה: מלבד הורדה בחינם של המנוע ה-4 (כפי שנהגה בשנים האחרונות) ואפשרות שידרוג מהירה יחסית ל-5, Epic מוותרת על התמלוגים שלה למיליון הדולר הראשונים שאלו ירוויחו מהמשחקים שלהם, החל מה-1 בינואר 2020.
לאחר תצוגת התכלית הזאת, מנכ"ל Epic Games והיוצר המקורי של Unreal Engine, טים סוויני, דיבר לא מעט על הפלייסטיישן 5, שפרטים אודותיו נחשפים לאט לאט: "החומרה שסוני משיקה היא פשוט פנומנלית… לא רק מבחינת עוצמת החישובים הגראפיים, אלא ארכיטקטורת איחסון חדשה לגמרי שפשוט מתעלה מכל בחינה על ארכיקטורות עבר. החומרה הזאת היא הרבה מעבר ל-PC הכי מתקדם ומתוחכם שאתם יכולים לקנות". עוד מבטיח סוויני כי העולם של מסכי טעינה ועצמים שצצים באמצע שלב הגיעו לסיומם. יש למה לצפות.
הגב
36 תגובות על "סרטון ראשון מהפלייסטיישן 5 נחשף, ואנחנו עדיין מחפשים את הלסת שלנו"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
וואו , עומד לי
עדיין לא יודעים לעשות מים באופן מציאותי..
המחשבה הראשונה שלי (אחרי הולי-פאק, העמק הזה נראה כמו צילום!) היתה שבטח בהמשך היא תגיע לאיזור עם מים ואז הם ידהימו אותי. במקום זה היא דרכה בשלולית מעפנה (למה יש שלולית בכלל במקום כזה?) וגם זה היה ממש לא משכנע.
נכון, המים נראים מלאכותים לחלוטין.
כן זה היה קצת מוזר.
יכלתי להשבע שברגעים מסויימים הצליל של ה"ספלאש" של המים לא היה תואם לרגלים שלה…
אם לא היית אומר לי הייתי חושב שהיא הולכת בתוך ערימה של קונפטי בצבע תכלת
מדהים… זה סקאלה אחרת לגמרי.
וואו אין מילים.
מדהים שהם מצליחים לרנדר את זה בזמן אמת עם חומרה רגילה. זה העתיד לגמרי.
מי אמר שזאת חומרה רגילה?
אתה לא יודע כמה כח עיבוד יש מאחורי המחשב שמריץ את זה…
זה לא מחשב, זה הPS5 והמפרט שלו כבר פורסם. היא לא חומרה רגילה, אבל היא חומרה שבסוף השנה יהיה אפשר לקנות בכל חנות.
אתה לא באמת יודע אם הסרטון הזה ספציפית מ PS5. המנוע הזה יכול להיות מורץ על מחשב רגיל
(כלומר אני מאמין להם שהדמו רץ על PS5. זה עדיין יכול להיות שקר בכל מיני צורות, נניח "חומרה של PS5", דמו של 5 דקות שהוא בעצם תסריט בנפח של עשרות GB שרונדר חלקית מראש, ולא עולם חופשי ש PS יוכל לרנדר בזמן אמת או טריקים אחרים)
למה טים סוויני מנסה לשכנע אותי לקנות את הפלייסטיישן הבא ולא מחשב גיימינג?!?!
כי כסף.
כי הוא לא.
“החומרה שסוני משיקה היא פשוט פנומנלית… לא רק מבחינת עוצמת החישובים הגראפיים, אלא ארכיטקטורת איחסון חדשה לגמרי שפשוט מתעלה מכל בחינה על ארכיקטורות עבר. החומרה הזאת היא הרבה מעבר ל-PC הכי מתקדם ומתוחכם שאתם יכולים לקנות”.
קצת קשה לי עם דמואים כאלו….
כי כל הדבר הזה הוא באורך של 8-9 דקות אבל לא יודעים כמה הוא באמת שוקל.
אם כדי לרנדר 8-9 דקות הם היו צריכים נניח 50-60 גיגה אז זה קצת נכשל במבחן המציאות. כי כדי להגיע לנפח של משחק שלם הם יצרכו כמויות מטורפות של נפח.
אז נכון, העמק בהתחלה נראה פוטו-ריאליסטי as f*ck. אבל גם בדורות הקודמים הדמואים היו מפילי לסתות ובפועל מה שקיבלנו במשחקים היה רחוק מלהפיל משהו…
אז תסלחו לי אם אני משאיר את הלסת שלי במקום למרות שזה באמת נראה מדהים.
אז כמו שנאמר – זה רץ על PS5 ומנצל את החומרה שתהיה לך ביד בעוד שנה.
אני מסכים אבל שצריך לקחת בעירבון מוגבל מאוד את ההדגמות האלו. אני נוטה להניח שאולי רק אחרי שתצא הקונסולה וייצא המנוע והמפתחים ילמדו לטייב את העבודה מולו רק אז נראה את העוצמות ששם. זה יקח כמה שנים.
הוא מדבר על הגודל של ה-assets שנדרשים לרינדור. אם כדי לרנדר דבר כזה נדרשים מודלים עם כמות פוליגונים שזהה לכמות הפוליגונים שנמצאים במשחק סטנדרטי שלם היום אז ה-assets הולכים לשקול הרבה יותר, ובסוף הנפח בדיסק של הקונסולה לא אינסופי. נקודה מעניינת.
אם המנוע לא הולך להציע אלגוריתמים של דחיסה ושחזור מהירים מאוד מהדיסק (לא יודע איך זה הולך במנועים כאלה) אז המודלים כן יצטרכו לעבור אופטימיזציה מסויימת בכל זאת.
אבל זה כל הרעיון של הסרטון. הקשבתם בכלל למילים שהיו שם או רק צפיתם על mute בגרפיקה?
סרטון: "הנה רינדור של טרליוני פוליגנים בכל רגע נתון על הפלייסטיישן 5."
מגיבים: "כן…אבל על איזו חומרה? וכמה פוליגנים הם עשו? ועל איזו חומרה? כי אין חומרה ואין פוליגנים ואין כף"
אתה מגיב בלי לקרוא ואתה יוצא קצת מטומטם.
בדיסק של ps5 יש קצת יותר מ-800 ג’יגה. גם אם כדי לאחסן כל פוליגון תצטרך רק בייט אחד (תחשוב בעצמך למה זה לא יכול לקרות בצורה לא דחוסה) תהיה לך תקרה של 800 מיליארד פוליגונים במשחק.
בהתחשב בזה שבסרטון מוצגים לך בערך מיליארד פוליגונים בפריים, די סביר שב-10 דקות סרטון הם מגיעים קרוב לתקרה של 800 מיליארד פוליגונים על הדיסק.
וברור שיש לזה פתרונות, השאלה מה הם וכמה הם אפקטיביים.
הדמו רץ על PS5
חחח – הדבר היחידי שמקדים את הקצב המטורף של התפתחות החומרה זה דרישות התוכנה
המתכנתים שמעו שיש לPS5 יכולות אכסון מהירות ופורצות דרך אז אמרו – וואללה, בואו נאתגר אותו קצת…
מתכנתים = פועלי בניין וירטואלים.
change my mind
א. מה רע? להיות מייקר, לא משנה אם מדובר בעץ, אלקטרוניקה או תוכנה זה הדבר הכי כיף.
ב. תלוי מה אתה עושה. כמו לומר שלאדריכל ולמטייח יש אותה עבודה כי הם עוסקים בבניה. מקווה שלא אצטרך לתכנת פרונט לעולם
מתכנתים =! פועלי בניין וירטואלים.
change my mind
shot up and take my money
יש שם למשחק הזה או שזה רק פותח בשביל הדמו?
זה לא באמת משחק, רק הדגמת יכולת למנוע. אבל אם אתה מחפש משהו כזה, לך על אנצ׳רטד או טומבריידר
" החומרה הזאת היא הרבה מעבר ל-PC הכי מתקדם ומתוחכם שאתם יכולים לקנות"
בא, מדובר על קונסולה בכמה מאות דולר
שמתומחרת נמוך מאוד מתוך הנחה שהשחקן ישלם בעקיפין לאורך כמה שנים.
מומלץ לראות ב 4K כשיש לכם מסך 1080? facepalm
כולכם, בגיקטיים, עדיין מחפשים את הלסת שלכם??
מה הקטע עם כל הטיפוסים שיכלה לעוף????
שמונים ביליון טריליארד פוליגונים ועדין לא טיפלו בצללים המשוננים כמו שצריך