מארק פניק, מבכירי תעשיית הפרסום באירופה: ׳׳הופתענו מאיכות הסטארטאפים בישראל׳׳

תשעה נציגים בכירים מחברות הפרסום הגדולות בבריטניה ביקרו בשלושת הימים האחרונים בישראל במטרה לחפש אחר טכנולוגיות לשיפור מודעות למותגים. אתמול נערך אירוע נטוורקינג במשרדי גוגל בתל אביב, שם גם לקחנו את מארק פניק לשיחת סיכום על הביקור הקצר בארץ.

google campus tel aviv

כששאלתי אותו אם התרשם מסטארטאפ ישראלי ספציפי במהלך ביקורו בישראל השיב לי מארק פניק, סמנכ״ל תפעול ב-GroupM בשלילה: ״לא התרשמתי מאחד כזה, התרשמתי מכמה עשרות״.

פניק הוא אחד מתוך 9 בכירים מתעשיית הפרסום בבריטניה שהגיעו לביקור קצר בישראל לפני שלושה ימים, כחלק ממשלחת שאירגנו מכון היצוא, מרכז הטכנולוגיה בריטניה ישראל, והנספחות המסחרית בלונדון. המשלחת כללה נציגים מתשע חברות הפרסום הגדולות בבריטניה ובין המשפיעות באירופה ובעולם כולו ומטרתה היתה לחפש אחר טכנולוגיות לשיפור מודעות למותגים והגברת הפעילות מול הצרכנים.

GroupM היא חברת ניהול ההשקעות בפרסום ומדיה הגדולה בעולם, ולמרות שנוכחותה מורגשת מאוד בבריטניה, היא בכלל אמריקאית ויושבת בבסיסה בניו יורק. היא צעירה יחסית, נוסדה רק לפני עשור, ב-2003 והיא מעסיקה נכון להיום למעלה מ-21,000 עובדים (!) הפרוסים ב-400 משרדים שונים על פני 81 מדינות.

זו ככל הנראה אחת הסיבות שבזמן שעמדתי ושוחחתי איתו אתמול בערב, השתרך מאחורינו תור ארוך של יזמים שייחלו למספר דקות עם מי שעשוי להשפיע במידה רבה על המשך דרכם.

״היזמים הישראלים ממוקדים מידי בשוק האמריקאי״

״זה לא הביקור הראשון שלי בישראל, כבר ביקרתי פה בעבר אבל הפעם זה היה מעט שונה״. הסביר פניק. כששאלתי אותו ממה התרשם עד כה, חייך והשיב ״קודם כל, מזג האוויר פה מצויין, זה שינוי כל כך מבורך להרגיש קצת קיץ באמצע החורף האירופאי. שנית, האנשים פה כל כך שונים, האווירה כאן הרבה יותר פתוחה וידידותית, אנשים מאוד חברותיים ואוהבים לשתף ולדבר וזה שונה ממה שהורגלתי אליו״.

ובכל זאת, כשהתחלנו לדבר על הימים האחרונים והאנשים שהספיק לפגוש, עלה נושא אחד שככל הנראה הפריע לו מעט וגרם לו לתהות קצת. ״היזמים בישראל רואים מול העיניים בראש ובראשונה את ארה״ב, הם מתמקדים קודם כל בשוק האמריקאי ושוכחים שיש יבשת שלמה שמורכבת מאינספור מדינות בהן נמצאים אנשים דוברי אנגלית, שוק גדול ומשמעותי שנוטים להתעלם ממנו״.

בנוגע לסיור בארץ, ניכר היה שפניק נהנה בעיקר מהביקור ברובע המדיה JVP הירושלמית. במהלך הסיור שנערך שלושה ימים ביקרה המשלחת במשרדים של מספר חברות הממוקמות בשדרות רוטשילד בתל אביב וגם צפתה במספר סטארטאפים במסגרת מעין ספיד דייטיניג שנועד לאפשר להם להכיר יזמים מקומיים באופן קצת שונה.

אתמול הגיעו נציגי החברות לאירוע נטוורקינג שנערך בקמפוס TLV של גוגל ובו נכחו קרוב ל-150 אנשים, רובם המוחלט יזמים הקשורים לתחום הפרסום שחיפשו אחר הזדמנות להחליף מילה או שתיים עם נציגי החברות הבריטיות. היום החברה ביקרה במשרדי דהטיים, חברת ההשקעות של אילן שילוח וניר טרלובסקי. בין נציגי החברות שהגיעו לארץ ניתן היה למצוא את: Manning Gottlieb – OMD, Media Com, AMV BBDO, Group M, BBH, MEC and Unreal.

לגלריית תמונות מהאירוע

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם.

הגב

1 תגובה על "מארק פניק, מבכירי תעשיית הפרסום באירופה: ׳׳הופתענו מאיכות הסטארטאפים בישראל׳׳"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שמרית אור
Guest

אכן, גילה את אמריקה, בישראל…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: