Uber, מתחרתה של GetTaxi פותחת חזית דו גלגלית
שתי החברות השיקו שני שירותים דומים, אך שונים, המאפשרים למשתמשים לבצע שליחויות. האם התחרות בין השתיים עתיד להשפיע גם על הצרכן הישראלי?
Uber, חברת שירותי הנסיעות האמריקאית מעוניינת להתרחב ולהציע שירותים נוספים למשתמשים. כחלק מתהליך זה, החלה להתנסות בתחום הדו-גלגלי באמצעות שירותי שליחים על אופניים. מתחרתה הישראלית, גט טקסי, מודיעה גם היא על מהלך דומה במסגרתו תציע למשתמשים שירות שליחויות של כל מה שרק ירצו, שיגיע במסגרת הזמנת הנסיעה שלהם.
מגדילה את קהל היעד
השירות החדש של Uber, הנקרא UberRUSH, יפעל נכון לשלב זה בניו יורק בלבד ויאפשר למשתמשים לשלוח חבילות, מסמכים ושאר טובין בתוך העיר, באמצעות שליחים שיגיעו על אופניים או אפילו ברגל. לא מדובר בקונספט חדש, בטח שלא בניו יורק, אך בניגוד לשירותים הקיימים כאן הדגש הוא על העברת חבילות קטנות מהמשתמש אל כתובת מסויימת, בתוך העיר ובתוך פרק זמן קצר במיוחד.
מסתמן כי הייחוד העיקרי של Uber הוא האפשרות לעקוב אחר השליח והחבילה, ואף לשתף את מסלול הנסיעה עם המשתמש אליו מיועדת החבילה. עם זאת, החברה מבהירה כי ייתכן ושירות המעקב לא יהיה זמין לאורך כל מסלול המשלוח, במיוחד במידה והשליח יבחר להשתמש ברכבת התחתית. אך לאור העובדה שמדובר במוצר "בטא" העושה את צעדיו הראשונים, סביר להניח שהמשתמשים יהיו מעט יותר סבלניים.
בכל הנוגע למחיר, השירות יוצע בעלות בסיס בסך 15 דולרים, כאשר המחיר הסופי יקבע על פי מרחק הנסיעה והאיזורים השונים בעיר, בדומה למודל התמחור הקיים של החברה בצי הרכבים שמציעה. בנוסף, החברה מבהירה כי כרגע השירות מוגבל לחבילות קטנות, שהשליחים אכן יכולים לסחוב בעצמם. בנוסף, הזמנת המשלוח מתבצעת באמצעות האפליקציה הקיימת של החברה, שכעת כוללת את האפשרות המדוברת.
גט טקסי מצידה, הממתגת את עצמה בארצות הברית כ-Gett, חשפה גם היא את שירות המשלוחים החדש שלה, שיתבצע בשיתוף פעולה עם חברת השליחויות WunWun. בניגוד ל-Uber, כאן הדגש הוא לא רק על משלוח חבילות ולא מדובר על שירות שיפעל בצורה עצמאית, אלא על תוספת לשירות הזמנת המוניות הקיים של החברה.
כלומר, בעת הזמנת נסיעה יוכלו המשתמשים להוסיף דרישות שונות, כגון משלוח חבילה, הזמנת קפה ואפילו הזמנה של מטען לאייפון – שיגיעו לצד הנסיעה שהוזמנה. בניגוד לשירות המוניות המגיע בתוך דקות, כאן החברה מבהירה כי השירות יוצע לנסיעות שיוזמנו בין 3 שעות לשבועיים מראש, עבור מחיר קבוע בסך 10 דולרים.
בזכות התחרות בין שתי החברות, נראה כי המרוויחים העיקריים הם המשתמשים הזוכים לפרץ יצירתיות ומגוון שירותים חדשים ונחוצים. לאור העובדה שלפני כחודשיים נודע ש-Uber מתכננת לפתוח סניף ישראלי, נותר לנו רק להמתין ולראות כיצד היריבות המדוברת תועיל גם לצרכן הישראלי, אם בכלל.
מקור תמונה: Shutterstock / Mid section of female cyclist holding courier package
הגב
2 תגובות על "Uber, מתחרתה של GetTaxi פותחת חזית דו גלגלית"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
מדוע לא משלבים את הרעיון של get taxy באמבולנס? זה הרי יכול להציל חיים!
איך בא לי טקסי על תלת אופן גדול