אובר תיעזר במוביט הישראלית כדי לפגוע לעצמה בהכנסות

אובר החלה להציג למשתמשים מידע על תחבורה ציבורית ליעד שלהם – אפילו שזה עלול לפגוע לה בהכנסות. מי שתספק לה את המידע היא חברת הסטארטאפ הישראלית מוביט

Mint/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: Mint/ Getty Images Israel

כמעט מהרגע שנוסדה, מזוהה אובר עם הרצון להרוויח בכל מחיר. כתוצאה מכך נתפסה לא פעם התנהגותה כדורסנית ופוגענית כלפי מתחרות פוטנציאליות. עם זאת, מהלך חדש שלה עלול לפגוע בהכנסות שלה – והיא עושה אותו בשיתוף סטארטאפ התחבורה הציבורית הישראלי Moovit.

לקחת אוטובוס במקום לקחת אובר

אובר הודיעה כי מעתה ברגע שמשתמשים יפתחו את האפליקציה כדי לתפוס נסיעה הם יבחינו – בנוסף לאפשרויות הנסיעה כמו Pool (נסיעה שיתופית) ו-UberX, גם אייקון חדש של “חשמלית”. לחיצה על האייקון החדש תפתח בפני המשתמשים רשימה של אפשרויות הגעה ליעד בהתבסס על אוטובוסים, ורכבות.

הרשימה תציג את זמני ההגעה השונים של כל אפשרות וכן את התשלום. כך למשל יוכל משתמש להחליט להגיע כמה דקות מאוחר יותר עם תחבורה ציבורית – אבל בתמורה הוא יוכל לחסוך כסף רב. בשלב הראשון האפליקציה של אובר תציג רק מידע על זמני ההגעה והמחיר, אולם בשלב הבא יוכלו המשתמשים גם לרכוש כרטיס נסיעה בתחבורה הציבורית.

מי שתספק לאובר את המידע היא חברת Moovit (מוביט). הסטארטאפ הישראלי מתחזק מאגר נתוני נסיעה ונתיבים של תחבורה ציבורית בזמן אמת, שמתבסס על יותר מ-7,000 מפעילים ברחבי העולם. ניר ארז, מנכ”ל Moovit, אמר: “אובר היא חברה בעלת חזון, ששינתה לחלוטין את הדרך שבה אנשים מתניידים בערים שונות מסביב לעולם. Moovit גאה לשתף פעולה עם אובר, כשהיא מרחיבה את היצע השירותים למשתמשים שלה, ומוסיפה אפשרות ניווט מבוססת תחבורה ציבורית”.

העיר הראשונה שבה יושק השירות היא דנבר בארצות הברית, כשבמהלך השנה היא מתכננת להגיע לעוד ערים בארצות הברית ובעולם.

פרשנות: הפסד בטווח הקצר, רווח בטווח הארוך

אין ספק שהמהלך הנוכחי יכול לפגוע בהכנסות הישירות של אובר, שעלולה להפסיד נסיעות בזכות אופציות זולות או מהירות יותר. עם זאת, חשוב לזכור שלאובר יש גם מה להרוויח מהשקת השירות החדש. בראש ובראשונה היא מחנכת את המשתמשים שבכל פעם שהם צריכים להגיע ממקום למקום, הם צריכים לפתוח את האפליקציה שלה. כך היא גם מבטיחה לעצמה שהם לא יפתחו אפליקציות כמו Moovit עצמה או Google Maps – שם הם “עלולים” לנדוד לשירותים מתחרים. בארצות הברית למשל מציעה גוגל למשתמשים גם את אובר וגם את ליפט. רווח אפשרי נוסף הוא תדמיתי. אובר מותקפת לא פעם על שיטות הפעולה האגרסיביות שלה ועל העובדה שהיא מעודדת נסיעה בכלי רכב פרטיים ומונעת התפתחות של תחבורה ציבורית. צעד כזה עשוי להעיד על שינוי מחשבתי – שינוי שמוביל דארה קאסרושהאי, המנכ”ל החדש של החברה, שנכנס לתפקידו לפני כשנה.

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

4 תגובות על "אובר תיעזר במוביט הישראלית כדי לפגוע לעצמה בהכנסות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אחד שיודע
Guest

הרווח האמיתי הוא אחר ואותו פספסתם – כשהמשתמש מסתכל ורואה שעם תחבורה ציבורית הוא יגיע בשעה הביתה ועם אובר בעשרים דקות, זה מדרבן אותו להשתמש באובר. בעיקר בלילות.

עידו
Guest

גאוני מהרבה בחינות שלא אפרט כי לא רוצה לחפור אבל מה שכן זה שאחרי שאובר תראה כי טוב, תונח הצעה על מוביט…

ירון
Guest

בנוסף למה שציינתם, כרגע אובר מפסידה כסף על כל נסיעת אובר פול. ברגע שהיא תציג את המידע הזה למשתמשים שמוטי מחיר, היא תעביר אותם לאחד מהקצוות, עם נטייה לקצה שמביא יותר כסף- אובר X

אחד
Guest

נשמע כמו שת”פ שיכול להוביל לאקזיט במידה ויהיה מוצלח

wpDiscuz

תגיות לכתבה: