מכונית אוטונומית של אובר דרסה למוות הולכת רגל

תקדים עצוב: בפעם הראשונה הורגת מכונית אוטונומית הולך רגל; אובר: ”עובדים בשיתוף רשויות האכיפה המקומיות, כדי להבין מה בדיוק קרה”

איזור התאונה. מקור: Google Maps

אובר עצרה את כל הפעילות של כלי הרכב האוטונומיים שלה בעקבות תאונה קטלנית, במהלכה נהרגה הולכת רגל באריזונה מפגיעה של רכב אוטונומי של החברה. זו הפעם הראשונה שבה גורם רכב אוטונומי להרג של הולך רגל.

תאונה קטלנית ראשונה שבה מעורבים רכב אוטונומי והולכי רגל

התאונה הקטלנית אירעה בעיר טמפי שבאריזונה ביום ראשון בשעה 10 בערב. מכונית אוטונומית של אובר מסוג וולוו – ובתוכה מפעילה – פגעה בהולכת רגל בת 49 בשם איליין הרצברג שחצתה את הכביש שלא במעבר חצייה. מעוצמת המכה נפגעה הולכת הרגל קשות ופונתה לבית החולים המקומי, שם היא מתה מפצעיה.

רונלד אלקוק, דובר משטרת טמפי, מסר כי בזמן הפגיעה היה הרכב במצב נהיגה אוטונומית, כשמאחורי ההגה מפעילה, שאמורה לקחת פיקוד על הרכב במקרה של תקלה. לדברי אלקוק, מחקירה ראשונית לא ברור עדיין אם מדובר באשמה של הולכת הרגל או של הרכב, אולם הוסיף כי לא נראה שהרכב ניסה לבלום בשלב כלשהו. עם זאת, מפכ”לית משטרת טמפי, סילביה מואר, מסרה מאוחר יותר כי מהחקירה הראשונית שמתבססת על המצלמות שמותקנות על הרכב, האשמה מוטלת על הרכב האוטונומי של אובר. מפכ”לית המשטרה מסרה: “בכל מצב נהיגה היה מאוד קשה למנוע את התאונה הזו. [הולכת הרגל] צצה מהחשיכה היישר אל הכביש באיזור חשוך כש-100 מטר משם יש מעבר חצייה מואר”.

דובר של אובר מסר: “תנחומינו למשפחת המנוחה. אנחנו משתפים פעולה באופן מלא עם הרשויות בחקירה של התאונה הזו”. גם דארה קאסרושהאי, המנכ”ל החדש של אובר, הגיב בחשבון הטוויטר שלו וכתב: “חדשות ממש עצובות מגיעות מאריזונה. מחשבותינו עם משפחת הקורבן ועובדים בשיתוף רשויות האכיפה המקומיות, כדי להבין מה בדיוק קרה”. לפני כשנה היתה מעורבת מכונית אוטונומית אחרת של אובר בתאונה נוספת בעיר טמפי, במהלכה התנגש בה רכב נהוג בידי נהג.

בדצמבר 2016, לאחר שלא הצליחה לקבל אישור לניסויים של הרכב האוטונומי שלה בסן פרנסיסקו, החלה אובר בניסויים של צי המכוניות האוטונומיות שלה באריזונה ולאחר מכן קיבלה אישורים לניסויים גם בפיטסבורג, טורונטו ולבסוף גם בסן פרנסיסקו.

לא התאונה הקטלנית הראשונה

התאונה המפורסמת ביותר בה היה מעורב רכב אוטונומי התרחשה במאי 2016, אז נהרג ג’ושוע בראון, כאשר נהג במכונית מדגם טסלה S. המכונית שהיתה במצב נהיגה AutoPilot החצי-אוטונומי התנגשה בעוצמה במשאית שפנתה שמאלה. בראון נהרג במקום ונחשב לקורבן הראשון של הרכב האוטונומי. עם זאת, מבדיקה מקיפה שערך ה-NHTSA, מנהל הבטיחות בדרכים הפדרלי, עלה כי הנהג היה למעשה האשם בתאונה, מכיוון שהתעלם מכך שמדובר במערכת לסיוע בנהיגה ולא מערכת לנהיגה אוטונומית מלאה. המערכת של טסלה, שהתבססה בין היתר על שיתוף פעולה עם מובילאיי הישראלית, התקשתה לזהות את הדופן הלבן של המשאית ולהבדיל בינה לבין השמים הבהירים, מה שגרם להתנגשות הקטלנית. על פי הבדיקה, התעלם הנהג מ-7 אזהרות המערכת שעליו להניח ידיים על ההגה ומתוך 37 דקות נסיעה במצב ה-AutoPilot, הידיים שלו היו על ההגה רק 25 שניות. על פי דברי נהג המשאית, נהג הטסלה היה עסוק בצפייה בסרט, אולם אין לכך ביסוס נוסף.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

5 תגובות על "מכונית אוטונומית של אובר דרסה למוות הולכת רגל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
לא עורך
Guest

“תאונה קטלנית ראשונה…..” ……. “לא התאונה הקטלנית הראשונה”
אממ אופס, עריכה?

ניר
Guest

תאונה קטלנית ראשונה שבה מעורבים רכב אוטונומי והולכי רגל (עם דגש על הולכי הרגל)
לא התאונה הקטלנית הראשונה (של רכב במצב אוטונומי)

זהבה אביב
Guest

איטס אובר

גמל
Guest

אתם כותבים “האשמה מוטלת על הרכב האוטונומי של אובר” ואז שמים לינק שאומר בדיוק ההפך, שהאשמה לא מוטלת על אובר. מקצועי משהו..

wpDiscuz

תגיות לכתבה: