התאונה הקטלנית של אובר: הנהגת צפתה בוידאו במקום להשגיח
המשטרה שיחררה את ממצאי החקירה שלה וחושפת שהנהגת כלל לא הייתה עסוקה במתרחש על הכביש, וכי יכלה למנוע את התאונה בקלות
במהלך חודש מרץ עולם הטכנולוגיה נחשף לתקדים כואב למדי- מכונית אוטונומית של אובר דרסה למוות הולכת רגל בת 49 בשם איליין הרצברג, אשר ככל הנראה התפרצה לכביש עם אופנייה בחושך. בסוף השבוע שיחררה משטרת טמפה, אריזונה, דו”ח חדש בנוגע לתאונה הקטלנית שחושף בדיוק מה עשתה הנהגת ברגעי התאונה הקריטיים, וחושפת כי ניתן היה למנוע את התאונה, אלמלא דעת הנהגת הייתה מוסחת.
צפתה ב-Hulu, והביטה על הכביש חצי שניה לפני ההתנגשות
על פי הדו”ח, נהגת הניסוי, רפאלה וסקאז, שנסעה לבדה (ולא עם נהג/ת ניסוי נוסף, כמתבקש במסגרת הניסוי) לא הסתכלה על הכביש (כפי שניתן לראות גם בסרטון התאונה), אלא השתמשה באפליקציית שירות הסטרימינג, Hulu. לאחר שהמשטרה פנתה להולו, גילתה כי הנהגת צפתה בתוכנית The Voice במשך 42 דקות ברציפות, לפני ההתנגשות הקטלנית. לפי נתוני הנסיעה והצפיה, הדבר אומר שרפאלה החלה לצפות בתוכנית רק דקות ספורות לפני שהחלה בנסיעה, ועד לסיומה הקשה. וסקאז הביטה אל הכביש רק 0.5 שניות לפני התאונה, בזמן שמבטה היה מופנה לסמארטפון שלה במשך 5.3 שניות מרגע זיהוי הסכנה הראשוני, וכל זאת בזמן שנהגה במהירות של 71 קמ”ש.
הדו”ח של המשטרה גורס כי התאונה הייתה “ניתנת לחלוטין למניעה”, אם וסקאז הייתה מביטה על הכביש ולא עסוקה בסמארטפון שלה. בחקירותיה בעבר, טענה וסקאז כי היא הביטה בעת התאונה על ממשק המערכת האוטונומית שנמצאת על גבי מכשיר אייפד, וכי הסמארטפונים שלה לא היו בשימוש עד לאחר התאונה. הנהגת עשויה לעמוד לדין באשמת הריגה באמצעות כלי רכב.
לפי דיווח שנחשף במאי, אובר תחקרה את התאונה גם מצידה, והגיעה למסקנות כואבות: מערכת הרכב זיהתה את הרצברג בזמן כדי להגיב, אך בחרה להתעלם ממנה כיוון שזו סווגה כעצם לא מאיים כמו קופסה או שקית ניילון, ולכן לא נקטה בפעולה מונעת. מאז, אובר הפסיקה את הפעילות של חטיבת כלי הרכב האוטונומיים שלה, והדליקה זרקור כבד על עולם הרכבים האוטונומיים, שרבים עדיין חוששים מלהעניק לו את אמונם. במיוחד כאשר הדבר יכול להפריד בין חיים ומוות.
הגב
10 תגובות על "התאונה הקטלנית של אובר: הנהגת צפתה בוידאו במקום להשגיח"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
מה קשור טסלה? זה היה רכב של אובר
שהרכב האוטונומי שלך תמיד ידע להבדיל בין שקית ניילון לבין אדם
טעות בכותרת!!
זו התאונה של “אובר” ולא “טסלה”
שסוללת הרכב שלך תמיד תהיה על 100%
מדובר ברכב של טסלה או אובר ?
או שאובר משתמשת בטסלות ?
הממצאים בעצם אומרים שאין צורך ברכב אוטונומי כי בכל מקרה צריך נהג מאחורי ההגה. אז אם יש צורך בנהג אני לא צריך רכב עצמאי וניתן להשאיר את המצב כמו שהוא היום. כי הטענה המרכזית של המפתחים היא שהרכב מונע מעצמו תאונות דרכים בזכות המצלמות והחיישנים המצויים ברכב. הניסוי הפריך זאת והראה שלמרות הכל אין תחליף לאדם אנושי שינהג ברכב ויקבל החלטות.
הפוך לגמרי… הממצאים מראים שלא ניתן לסמוך על נהג אנושי שלא יעשה שטויות, ולכן חייבים כמה שיותר מהר להעלות רכבים עם תוכנה שאולי פעם אחת חשבה שרוכבת אופניים היא קרטון, אבל בטוח לא תיראה the voice בנסיעה
אם מישהו רצה שהנהגת תשגיח על המערכות, מישהו היה מוודא את זה בעזרת הטכנולוגיה הנכונה.
מעניין אם זה כמו מובילאיי באוטו שלי שמצפצפת לי במוח כל פעם שיש שקית אשפה שעפה באוויר…
זו נהגת?
נראית כמו קופה/בהמה