טוויטר חושפת – איך להצליח עם Trends

קרולין פנר מסבירה מדוע לוויקיליקס היה קשה להיכנס לדירוג, ובדרך חושפת את הדרך – כיצד נוכל גם אנחנו להיכנס לדירוג.

בעקבות הסערה התקשורתית סביב וויקיליקס ופרשת Cablegate, היו שהאשימו את טוויטר כי היא מונעת מהתגית של וויקיליקס מלהיכנס לדירוג של Trends. ובכן, טוויטר משיבה, ומסבירה מדוע לוויקיליקס היה קשה להיכנס לדירוג עם חשיפת פרשת Cablegate, ובדרך מסבירה לכולנו כיצד נוכל גם אנחנו להיכנס לדירוג.

ציפור קטנה לחשה לי

פנינת המידע התגלתה בבלוג של טוויטר. בתגובה לשאלה נפוצה, מדוע נושא X לא נכנס לדירוג, וספציפית, ההתבטאויות שנפוצו סביב פרשת וויקיליקס, בדבר צנזורה אפשרית מצד טוויטר שאולי מונעת את כניסת הנושא לתוך הדירוג של Trends, מסבירה לנו קרולין פנר (Carolyn Penner) כיצד עובד מנגנון ה-Trends.

האלגוריתם שמפעיל את Trends מחפש נושאים אשר מצייצים עליהם עכשיו יותר מאשר בעבר. באמצעות השוואת שכיחות הנושא וכמות הציוצים סביבות, יכול המנגנון של Trends לאפשר לגולשים לראות מהם הנושאים החמים והמתחממים באותו רגע ברחבי העולם.

חדשנות על פני פופולריות

פנר מציינת שמשתמשי טוויטר היום שולחים כ-95 מיליון ציוצים בכל יום, ומדגישה שהאלגוריתם של Trends מעדיף חדשנות על פני פופולריות. נושא קיים, שהתחילו זה עתה לדבר עליו, ייכנס לרשימת ה-Trends כאשר יגיע רגע בו תהיה עלייה דרמטית בכמות הציוצים סביבו. ההגדרה נמדדת, כמובן, לפי הערכים האבסולוטיים של טוויטר כלפי עצמו, ואינה מתייחסת לכמות דפי האינטרנט שמתייחסים לנושא, או מפנים אליו או ממנו. החשיבות היא כמות הציוצים בלבד, והעלייה הדרמטית שלהם ברגע נתון.

טוויטר וויקיליקס

לגבי התלונות על הכיסוי של ויקיליקס, פנר מסבירה שיתכן ונושאים שאנשים בטוחים שהם נפוצים אינם כה נפוצים כפי שנדמה. בהתחשב בכך שלאלגוריתם של Trends יש בסיס להשוואה, בצורה של כל הציוצים הקודמים בנושאים שויקיליקס מצייצת עליהם, יכול להיות מצב בו השינוי בין כמות הציוצים היומי מאז חשיפת פרשת Cablegate לעומת המצב שהיה ביום-יום לפני חשיפת הפרשה, אינו שונה מספיק כדי שהאלגוריתם של טוויטר יגדיר אותו כמועמד ראוי להיכנס לרשימה של Trends.

אמנם, יש אנשים שיאמרו שטוויטר לא חשפה יותר מידי מידע, אבל למעשה, מדובר ביותר מידע ממה שקיבלנו בעבר, ובהחלט יותר מידע על אלגוריתם הדירוג של טוויטר, אם משווים את המידע שיש לנו היום לגבי אלגוריתם הדירוג של גוגל.

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: