טוויטר: הפרסומות חוזרות

לאחר שנהננו זמן מה מציוצים נטולי הפרעות, הודיעה טוויטר כי בתחילת אוגוסט תחל לשלב ציוצים ממומנים באתר האינטרנט שלה. האם זה מה שיגרום למשתמשים לעזוב?

רשת המיקרובלוגינג, טוויטר, החלה לאחרונה לבחון ביתר רצינות גם את הצד העסקי, והחליטה כי הגיע הזמן להתחיל גם להרוויח כסף מהמשתמשים שלה. אם עד עכשיו אפשרה לצייץ ללא שום הפרעה, בקרוב זה הולך להשתנות.

החברה הודיעה כי בחודש אוגוסט תחזיר את שירות המודעות שלה, ותאפשר למפרסמים לשתול ציוצים ממומנים, בהתאם למילות החיפוש או החברות אחריהן המשתמש עוקב.

ציוץ זה מובא בחסות

בתחילת חודש אוגוסט הקרוב, טוויטר מתכננת להחזיר את שירות המודעות בתשלום שיקרא מעתה: “Promoted Tweets To Followers”. מטרתו של השירות החדש-ישן הוא לייעד את המודעות הרלוונטיות לקהל היעד המתאים, והחברה תאפשר למשווקים למקם את המודעות בראשית הפיד של המשתמש, והן יופיעו ברגע שהוא מתחבר לאתר Twitter.com.

לאחר שהזכירה את מודל הפרסום החדש כבר מספר פעמים בעבר, הפעם הוא סוף סוף נכנס לתוקף. טוויטר התנסתה בציוצים ממומנים כבר בעבר ונסיון זה נכשל בעקבות העובדה שהיה קל להתעלם ממנו. הפעם החברה לא מרימה ידיים, וכעת מציגה מנגנון חדש המיועד לאפשר לחברות לפנות לאנשים שכנראה יביעו עניין כלפי המוצרים שלהן, ובאותו הזמן עדיין לנסות ולדאוג לרווחת המשתמשים.

המודעות השיווקיות יופיעו בראש העמוד, אך לא “יידבקו” אליו. ברגע שציוץ חדש יופיע, המודעה תרד למטה ובעצם תתפקד כמו כל ציוץ אחר הנעלם כשציוצים חדשים מגיעים אחריו. טוויטר מתנסה כעת עם מודעות פרסומיות דרך Hootsuite, אך זאת תהיה הפעם הראשונה בה פרסומות יופיעו באתר הבית. לטענת החברה, הציוצים הפרסומיים לא יופיעו באפליקציות צד שלישית דוגמת Tweetdeck או באפליציות המיועדות למכשירי הטלפון של המשתמשים.

על מי זה ישפיע?

הציוצים הפרסומיים יופיעו רק לאנשים העוקבים אחר חברות מסויימות. במידה ואתם עוקבים אחרי בנק, בית קפה, רשת הנעלה וכדומה, מותגים אלה יוכלו לפרסם בפיד שלכם. ממשק זה מזכיר במעט את שירות ההודעות שקיים כיום בגוגל, שגם ממנו קל להתעלם. אמנם מדובר בדרך בה החברה תוכל להתחיל להרוויח כסף, אך ברגע שתנסו לדמיין זאת – מודעות פרסומיות המופיעות כמו עדכונים מחבריכם, סביר להניח שתתעצבנו מההתחלה, וכנראה שכך משתמשיה הנאמנים גם יגיבו.

ובכל זאת, טוויטר נוהגת בזהירות עם מערכת המודעות החדשה, ומודיעה למשווקים כי מספר הציוצים הפרסומיים היומיים שהמשתמשים חשופים אליהם הוא מוגבל, והוא ישתנה בהתאם לתגובות המשתמשים.

כמובן שהדרך הישירה להמנע מהפרסומות היא להפסיק ולעקוב אחר אותם מותגים, אך נדמה שהטקטיקה הזאת לא תעבוד לאורך זמן. טוויטר הודיעה כי היא מתכננת בעתיד לבנות מערכת למפרסמים שתאפשר להם למצוא קהל יעד מתאים למודעות שלהם, גם אם הם לא ביצעו חיפוש עבור מונח מסויים או שאינם עוקבים אחר מותג כלשהו.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: