טוויטר כשרות חדשות

ביז סטון, אחד המייסדים של טוויטר, התבטא לגבי האפשרות שטוויטר תהפוך להיות שרות חדשות.

ביז סטון, אחד המייסדים של טוויטר, התבטא לאחרונה לגבי האפשרות שטוויטר תהפוך להיות שרות חדשות. בראיון שפורסם ב-רויטרס התייחס סטון לנושא, ואמר כי טוויטר לא יהפוך בהכרח בעצמו לשרות חדשות, אלא שייתכן וזה יתבצע במסגרת שיתוף פעולה עם כמה ארגוני חדשות קיימים. בראיון ממשיך סטון לתאר שרות חדשות שכזה, ואומר שלדעתו השרות צריך להיות פתוח וצריך לחלוק במידע עם המון ארגוני חדשות.

95 מיליון ציוצים ביממה

ב-Techcrunch משערים כי מדובר ברעיון שעלה במוחו של סטון במהלך הראיון וכי אין מדובר בהכרח בחשיפה של תוכנית אמיתית של טוויטר להפוך לשרות חדשות, בעצמו או דרך ארגוני חדשות אחרים. אך כדאי להתייחס לעובדה שטוויטר ניזון היום מיותר מ-95 מיליון ציוצים ביממה, עובדה אשר הופכת את אתר המיקרו-בלוגינג למערכת עדכונים לא רק נפוצה אלא תדירה. בחישוב מהיר – מעל 1000 ציוצים בשנייה לאורך כל היממה.

בעידן בו אנו חיים היום, אנשים שהולכים ברחוב ועדים להתרחשות חדשותית יכולים לעדכן את חברים שלהם ואת שאר העולם, במהירות, דרך שרותים כמו טוויטר. הזריזות בה ידיעות עוברות ומתפשטות דרך אותם שירותים מהירה , עדכנית וכמובן שונה מהדרכים המסורתיות אליהן הורגלנו בעבר. אם עד לא מזמן היינו צריכים לחכות למחצית השעה כדי לשמוע עדכון חדשות ברדיו, או לראות את החדשות במהדורה מיוחדת בטלוויזיה. עולם המידע חולף על פני שלב הביניים שבו מערכות החדשות מקבלות הודעות בתא-קולי מאנשים שהיו עדים להתרחשות, וגם “מייל-אדום” לשליחת הודעות חשובות למערכת. היום, אנחנו נמצאים בפיתחו של עידן חדש, שבו ה-FCC שוקל לאפשר לאנשים בארצות הברית לשלוח מסרונים לשרותי ההצלה (911) ועידן שבו יתחילו גם מערכות החדשות להשתמש בטוויטר כמקור ידיעות נוסף לידיעות חמות.

טוויטר כמקור חדשות פוטנציאלי

לטוויטר יש כ-175 מיליון משתמשים רשומים, גם אם חלק קטן מאוד מהם יכילו ידיעות חדשותיות, יש לציוצים החדשותיים פוטנציאל להתפשט ולהגיע מהר יותר לקהל מדרכים טכנולוגיות אחרות שבהן משתמשים היום, בין היתר על רקע ואולי בגלל העובדה שכל ציוץ מוגבל ל-140 תווים.

בין אם טוויטר יקימו שרות חדשות בעצמם, באמצעות שיתופי פעולה, או פשוט יקימו פלטפורמה ייעודית לציוצי-חדשות, לשרות שטוויטר מציעה כיום כשרות הודעות לכשעצמו יש פוטנציאל עצום בתחום החדשות. הקמת פלטפורמה ייעודית תאפשר לטוויטר לא רק להעצים את היתרונות הטכנולוגיים שלה, אלא גם לעזור לעיתונות החדשות לקחת צעד טכנולוגי נוסף קדימה.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

1 תגובה על "טוויטר כשרות חדשות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מתן
Guest

זה מה שקורה כשעובדים בלי תוכנית עסקית.

טוויטר מנסה להמציא כל פעם מחדש את המודל העסקי, פעם מדברים על פרסומות שיופיעו בין הטוויטים ופעם מדברים על שירות חדשות…

ככה או ככה, אני מקווה שזה לא ישפיע לרעה על השירות שלהם – אני דווקא מאוד מחבב אותו.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: