טוויטר: גדול ביפן

ביפן נשלחים יותר מ-8 מליון ציוצים ביום, המהווים 14 אחוזים מכלל הציוצים מכל העולם. שירות המיקרו-בלוגינג כבש בסערה את המדינה ומשאיר אבק לפייסבוק ומיי ספייס.

מקור : thehindu.com

נכון לחודש אפריל 2010, לשירות הזעיר-בלוגים טוויטר יש יותר מ-106 מליון משתמשים רשומים בעולם ובממוצע מדי יום מצטרפים עוד 300,000 משתמשים חדשים (בואו ננחש יחד כמה מהם הם רובוטים וספאם). הרשומים לשרות מצייצים יותר מ-55 מליון ציוצים ו- 37% מהם מצייצים מהטלפונים הסלולריים.

מספר משתמשי הטוויטר בארץ מוערך במספר אלפים בודדים של מצייצים. השירות עדיין לא מובן לקהל הישראלי, ונראה כי הוא עדיין לא מצא את מקומו ברשימת התוכנות והרשתות אליהן מחובר הגולש הישראלי. נכון לשנה שעברה, פחות מאחוז אחד מהגולשים בישראל השתמש בטוויטר, וכמה אחוזים בודדים רק שמעו על אתר המיקרו-בלוגינג. למרות זאת, נראה כי השנה השירות תפס תאוצה ואפשר לשמוע לראות ולקרוא אודותיו בכל אמצעי המדיה השונים.

ציוצים מארץ השמש העולה

לעומת ישראל, מאז הגעתו של שירות המיקרו בלוגינג לארץ השמש העולה בשפה היפנית בשנת 2008, נראה כי הוא זוכה להצלחה גדולה מאוד בקרב האוכלוסיה ובעיקר בקרב בני הנוער אשר משתמשים בו כאחת מהדרכים לפרוץ את מעגל התרבות היפנית הנוקשה.

המספרים מראים כי 16.3 אחוזים ממשתמשי האינטרנט ביפן מצייצים, ובהשוואה למספרים האמריקאים המצביעים על 9.8 אחוזים מהמשתמשים. עוד בולט ההבדל מול אחוז משתמשי הפייסבוק, אשר מהווים 3 אחוזים בלבד מהמשתמשים באינטרנט, בעוד שבארה”ב מדובר על 62 אחוזים, שלא לדבר על אתר מיי-ספייס שנכשל ביפן עם אפילו פחות משתמשים (בעוד בארה”ב מדובר על 35% אשר נמצאים ברשת החברתית מיי ספייס).

במדינה כמו יפן, אשר הפס הרחב שם פרוס לאורכה של המדינה, ומספר הטלפונים החכמים עולה על גודל האוכלוסיה, קל להבין כיצד השירות הופך כה פופולארי. כמו בשאר העולם, גם ביפן טוויטר משמש לקידום עסקים ודרך נוספת ליצור קשר עם לקוחות, אך היתרון המשמעותי נובע מהאפשרות לפרוץ את מחסומי המדינה ליצירת עסקים מסביב לעולם – כאשר הרשת מאמצת בשמחה את היזמים, הסטארטאפים והמפתחים היפנים.

סדנאות ציוץ

טוויטר חולש ביפן על כל שכבות האוכלוסיה: בתכניות טלוויזיה אפשר לראות דמויות מצייצות, בבר בטוקיו יש מסכים אשר מקרינים את הציוצים בזמן המונדיאל ואפילו ראש הממשלה לשעבר מצייץ. טוויטר הפך פופולארי גם בעולם הפופ היפני, יש סדנאות למצייצים מתקדמים, והשירות סוחף עימו בעיקר את משתמשיי הסמארטפונים מאז אוקטובר האחרון, בו הושקה הגרסה למובייל.

אחת הסיבות להצלחה הפנומנלית של טוויטר ביפן היא השפה. 140 תוים בשפה היפנית מספיקים ליצירה של משפטים מורכבים וארוכים יחסית לשפות המערביות (יתרון שיש גם לעברית, אך ברמה פחותה מזו של היפנית), לדוגמא: המילה Information (מידע) ביפנית מכילה רק שני תוים. כמה נוח?

מורן בר

מייסדת ומנהלת החברה, יזמית בעלת נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בתחום האחסון והתקשורת ובעולם המדיה החברתית. היתה שותפה למיזמי אינטרנט גדולים וביניהם אתר 2eat הישראלי. בוגרת ממר"מ ועו"ד העוסקת בתחום דיני הפרטיות וטכנולוגיה.

הגב

2 תגובות על "טוויטר: גדול ביפן"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עומר מילויצקי
Guest

סקירה מעניינת מאוד! במיוחד ההקשר התרבותי שבו בני נוער כמו היפאנים בוחרים להשתמש בטוויטר כאמצעי להתבטאות ולפריצת הקודים התרבותיים היפאניים הנוקשים. מפתיע גם שהאמריקאים מצייצים בערך ב- 50% פחות.
תודה מורן!

בלונים
Guest

very nice written

wpDiscuz

תגיות לכתבה: