טוויטר: 155 מיליון ציוצים ביממה

רשת הציוצים החברתית חוגגת עליה של כ-100 מיליון ציוצים ביממה לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מקור: צילום מסך מחשבון הטוויטר של החברה

מוקדם יותר היום הודיעה טוויטר, חברת הציוצים החברתית מסן-פרנסיסקו, כי היא חוצה את קו 155 מיליון ציוצים ביממה. בהשוואה לתקופה זו בשנה שעבר, מדובר בעליה משמעותית, שכן באותה תקופה בשנה שעברה היו “רק” 55 מיליון ציוצים ביממה.

מידע מפולח

כמות הציוצים המשמעותית מעבירה כמות רבה מאוד של מידע ברשת, זאת על אף שכל ציוץ מוגבל ל-140 תווים. נראה שהמשתמשים הרבים ברשת למדו כיצד לדחוס יותר מידע אל תוך אותם 140 תווים, להוסיף קישורים מקוצרים, ותיוג המידע בצורה כזאת שיהיה חלק מהדיון על אותו נושא.

השימוש בתגים בתוך הציוצים מאפשר לחלק ולפלח את המידע לנושאים שונים שבהם הוא דן. כאשר בודקים את התכנים המרכיבים את אותן 155 מיליון הודעות ביממה, ניתן בקלות לחפש ולמצוא תכנים לפי התיוגים, והחברה מאפשרת לבצע חיפוש כללי באתר שלה אחרי נושאים, אזכורי מושגים וחיפוש אנשים או חשבונות ספציפיים.

הפיכה למיינסטרים

טוויטר, שהתחילה את דרכה בשנת 2006, שבתה את ליבה של קהילת עמק הסיליקון ורוב המשתמשים בה היו אנשים מתעשיית ההייטק. אותו מעגל שהחל כמעגל מקצועי של אנשים מהתעשייה ומכריהם, התרחבה בהדרגה ליותר ויותר אנשים, כאשר אנשים מכל רחבי ארצות הברית ובמקומות נוספים בעולם מוצאים את היתרונות שבשימוש ברשת הציוצים החברתית לצורכיהם.

אחד האתגרים להפיכת הרשת והשימוש בה למיינסטרים היה לגרום לאנשים שעדיין לא משתמשים בה לראות את היתרונות במגבלת ה-140 תווים, ולאלה שבכל זאת התעקשו, התפתחו כלים ותוספים של צדדים שלישיים שמאפשרים כתיבת ציוצים ארוכים יותר, שיחולקו למספר ציוצים, או שיציעו אפשרויות קיצור שונות.

בימים אלו, טוויטר היא כבר מזמן לא נחלתם הבלעדית של אנשי תעשיית ההייטק. גורמים מסחריים רואים את היתרונות שבהעברת מסרים מיידיים קצרים אל קהל נאמניהם, וכמוהם גם שלל כוכבי עולם המוסיקה, סרטים, שלל סלבריטאים, וכמובן גם כל השאר.

תחרות על תשומת ליבנו

המאפיין המיוחד של טוויטר, כרשת שמגבילה אותנו ל-140 תווים בכל ציוץ, הופך את הכלי הזה ככלי משלים לתפוצת מידע, ולא כתחליף לרשתות החברתיות הרגילות. לכאורה, המתחרים הישירים של טוויטר הם פייסבוק, מייספייס, ושאר הרשתות החברתיות. בפועל, העובדה שמדובר ברשת חברתית נפרדת בעלת אופי ייחודי עוזר לה, בינתיים, לשמור על בידול אל מול מתחרים אלה ואחרים, ולשמור על היתרון שהמשתמשים רואים בשימוש בה.

כאשר יש לנו יישומים כמו פורסקוור, שעוזרים לנו לדווח לחברים ולעמיתים היכן אנחנו נמצאים, או לאן אנחנו הולכים, ויישומים אחרים, שעוזרים לנו לדווח פרטי מידע שאחרת היו מתפרסמים בציוצים בטוויטר, נדמה שדווקא יישומים אלה, המשלימים את פעולת רשתות חברתיות כמו פייסבוק, עשויים להוות אתגר לטוויטר, בכל הקשור לשימושיות שהמשתמשים רואים בה. לדוגמא, מדוע לפרסם גם בפורסקוור ודרכה בפייסבוק, וגם בטוויטר?

צעד חשוב בדרך

ההכרזה של טוויטר היום היא צעד חשוב בדרך הגדילה של טוויטר, כאשר היא הופכת יותר ויותר לחלק מהמיינסטרים וכמות רבה והולכת של משתמשים מוצאים בה שימוש. האם המצב הזה יימשך בעתיד, תלוי בעיקר באפשרויות של טוויטר להציע יתרון תחרותי אל מול האפשרויות האחרות הקיימות בשוק.

כל עוד טוויטר תוכל להציע למשתמשים פונקציונליות שאין להם במקומות אחרים, יש לה יתרון על מתחריה. ביום בו הרשתות החברתיות האחרות יתחילו ליישם פתרון תפוצת מידע הדומה, מקביל או משלים לזה של טוויטר, היא תאלץ לשקול צעדיה, ואולי אפילו להמציא את עצמה מחדש.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: