טוויטר שוקלת להציע פרסום ברשימת הטרנדים

למרות הנפילות התכופות בימים האחרונים, בשרות העדכונים טוויטר שוקלים דרכים נוספות להרוויח מהפופולריות הגואה של השרות

שרות העדכונים טוויטר ממשיך לחפש דרכים להרוויח מהפופולריות הגדלה שלו, תוך התמודדות עם לא מעט קריסות ותקלות בימים האחרונים, עקב כמות עצומה של ציוצים הקשורים לאליפות העולם בכדורגל. לאחר שכבר החלו לפרסם ציוצים ממומנים בתוצאות החיפוש (Promoted Tweets), על פי הדיווח של All Things Digital, שוקלים בטוויטר להציע למפרסמים למקם, בעבור תשלום, את המותג שלהם ברשימת נושאי שיחה פופולריים (Trending Topics).

על פי הדיווח, בטוויטר שוקלים את האפשרות של טרנדים ממומנים (Promoted Trends) אך טרם גיבשו תוכנית או ניסו ליישם את שיטת הפרסום החדשה. כבר בשלב זה עולות שאלות רבות על אופן ניהול ערוץ פרסום זה. בעוד הציוצים הממומנים עולים למפרסמים אלפים ולעתים עשרות אלפי דולרים ביום, על פי הדיווחים, אלו מוצגים למשתמשים רק כאשר המשתמש מבצע חיפוש על מילת מפתח הקשורה למותג או מוצר. במידה וטוויטר יציעו אפשרות פרסום בנושאים הטרנדיים, האם יוצגו אותם נושאים לכל הגולשים בעולם או שטרם תיושם תכנית פרסום זו, יצטרכו בטוויטר לשקוד קצת על נושא הטרנדים המקומיים?

ספאם, נפילות ויישומי קצה

נקודה חשובה נוספת היא השימוש של ספאמרים רבים בטרנדים בניסיון לקדם קישורים ותוכן שאינו קשור כלל לנושאים. ההנחה שלהם היא שתלחצו על נושא פופולרי לקרוא מה קורה, ואז תיחשפו לפרסומות שלהם. על טוויטר ליישם מערכת סינון הרבה יותר יעילה לציוצי “זבל” לפני שמשווקים יסכימו לשלם כסף על פרסום מסוג זה. אף אחד לא ירצה שהמותג שלו ייקשר בצורה זו או אחרת לספאם, במיוחד כשהם משלמים על זה.

השאלה האחרונה עליה יש לענות היא מהו אחוז הגולשים שאכן נחשפים לפרסום זה. נושאי השיחה הפופולריים אמנם מופיעים בעמוד הכניסה של האתר וכן בצידו הימני בעמוד הבית של המשתמש, אך השימוש הגדל ביישומים ניידים ויישומי מחשב המאפשרים ציוץ שלא באמצעות האתר, גורם לכך שרק אחוז הולך וקטן של המשתמשים בכלל רואים את רשימת הנושאים. אם טוויטר רוצים שערוץ פרסום זה יצליח, הם יאלצו לפנות למפתחי היישומים השונים לטוויטר ולבקש מהם להציג גם את נושאי הטרנדים, ממומנים או לא. ספק אם אלו יסכימו כך סתם, מתוך טוב ליבם הגיקי.

בנוסף, על אף שמדובר בשרות מאוד פופולרי וחינמי, טוויטר עדיין לא מוכנים לקלוט כמות משתמשים גדולה. דוגמה מובהקת לכך היא כמות הנפילות, השגיאות והאיטיות של האתר בימים האחרונים, לרגל משחקי אליפות העולם בכדורגל. בטוויטר הגדילו לעשות והזהירו שהשרות עשוי להיות לא יציב במיוחד בשעות בהן מתקיימים משחקים, והמשתמשים עדיין עלולים למצוא עצמם בוהים בלווייתן הכשל הידוע.

Avatar

אילנה ברודו

אשת המילה הכתובה וחובבת טכנולוגיה. גרפומנית, גיקית, גיימרית, בשלנית, ואפילו משוררת לעת מצוא. בימים עיתונאית רשת נעימת הליכות ובלילות לוחמת צדק דיגיטלי חסרת רחמים ובעלת לשון מושחזת היטב. לשעבר כתבת טכנולוגיה ב-ynet ו-walla!.

הגב

1 תגובה על "טוויטר שוקלת להציע פרסום ברשימת הטרנדים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
AlughPetedugh
Guest

Hello! I wish to say Happy New Year to everyone!

Daniel.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: