Tweetdeck ו-Seesmic – טוויטר על שולחן העבודה

יחד עם הקפיצה בפופולאריות של טוויטר, נולדו להם עשרות אפליקציות שונות לשימוש כממשק לרשת המיקרו-בלוגינג. בדקנו את שתי תוכנות ה-Client הפופולאריות ביותר Seesmic Desktop ו-Tweetdeck וניסינו להחליט מי העדיפה בין השתיים.

tweetdeckseesmicאני מניחה שאין צורך להציג בפני קוראינו את טוויטר, הרי נראה כי לא עובר יום כמעט בלי להזכיר את אתר המיקרו בלוגינג המצליח בעולם. בשנה האחרונה, החל השירות מחלחל לאיטו גם לקהל הישראלי ולשלל הקהילות שהוא נמנה עליהן, ומצליח לקבץ לתוכו רבים  (שנונים יותר או פחות, מעניינים יותר או פחות) את אלו שתמיד יש להם מה לומר/להמליץ/לבקש/לעניין, וזה הקסם הגדול של רב שיח פומבי שניתן לנהל אל מול קהל העוקבים של כל חשבון.

למרות שמדי פעם ניתן להבחין בשינוי או שיפור זה או אחר,אתר טוויטר עצמו, לטעמי, אינו מהווה פלטפורמה נוחה לנהל דו או רב שיח, ואני מעדיפה בדרך כלל לעבוד עם אפליקציה שמאפשרת לי לנהל מספר חשבונות במקביל, להצליח ליצור הודעות באורך מתאים על ידי שימוש אוטומטי בשירות קיצור כתובות ולראות את החמ”ל שלי פרוס לרווחה על המסך.

שתי האפליקציות הבולטות להתקנה הן Seesmic ו-Tweetdeck. אל זו הראשונה לא התוודעתי לפני השימוש בסמסונג גלאקסי, אך לאחר שמאסתי ב-Twitdroid, שאכזב אותי ב-GUI המטופש והלא עדכני (לפחות עד הגרסה האחרונה שלו) הבחנתי שגם ל-Seesmic יש גרסה המותאמת לאנדרואיד, ולכן היא גם מותקנת לי על המכשיר הסלולרי. אך בין סלולרי למחשב האישי, המרחק רב ואם נתחיל מהסוף, ההבדל בין שתי האפליקציות על שולחן העבודה לא באמת מורגש. אני אוהבת יותר את העיצוב וצורת הממשק של Tweetdeck אבל Seesmic הופך את חווית הציוץ לפשוטה לא פחות.

התקנת הממשקים

את שתי האפליקציות ניתן להוריד בקלות מאתרי הבית שלהן, Tweetdeck ו-Seesmic והן רצות על גבי פלטפורמת Adobe air שיש לדאוג להתקנתו לפני כן. בתחילה יש ליצור שמות משתמשים באתר טוויטר לאחר ההתקנה הפשוטה של האפליקציות שלוקחת כמה דקות, יש להגדיר את שמות המשתמשים בטוויטר, להכניס סיסמאות ולהתחיל לצייץ.

כאן נעשה עצירה קטנה לטובת המתנסים החדשים. מנסיון אישי ומעצבן, ב-Tweetdeck יש קושי להגדיר את היכולת לכתוב טוויטים בעברית, ולראות את השפה כראוי ולא בג’יבריש, אל תיבהלו מזה – אתרו את השדה Color/Font (בגרסה 0.32.5), שם ניתן לשנות את הפונט ל-International font ולקבל את השפה העברית כשפת כתיבה וקריאה. בהתקנה של Seesmic אין את הבעיה הזו, וניתן לראות מיד עברית לאחר שמגדירים את החשבון.

בשתי האפליקציות אפשר להוסיף את חשבון הפייסבוק בנוסף לטוויטר, כדי לנהל את הרשתות החברתיות מקליינט אחד. בכל מקרה מדובר בתוספת חביבה ותו לו. אין תחליף לאתר המקרטע של פייסבוק, כדי לראות את בליל השטויות של חברינו לתחביב.

tweetdeck

tweetdeck

seesmic-desktop

seesmic-desktop

כתיבה ושימוש

שתי האפליקציות עובדות בדיוק כמו האתר הראשי מבחינת השפה וצורת התקשורת אך עם פונקציונליות נוספת, עריכה נוחה ושימוש נוח יותר :

הודעה חדשה

כדי לשלוח הודעה (new tweet), יש לכתוב אותה בשדה העריכה, בצורת ציוץ במבנה המקובל של username@. את הציוץ יראו כל העוקבים שלנו (כל מי שעשה לנו Follow).

תגובה

כדי לשלוח מענה להודעה אחרת (reply) יש לעמוד על שם המשתמש המבוקש, בהודעה אליה רוצים לענות, ולבחור בחץ הפונה שמאלה (Tweetdeck) או בסימן השטרודל (Seesmic). הבחירה תראה בתיבת העריכה את שם המשתמש ושם ניתן לכתוב את ההודעה המבוקשת. יש לשים לב כי כאשר אנחנו שולחים מענה למשתמש, ההודעה תהיה חשופה למי שעוקב אחריכם וגם אחרי המשתמש אליו שלחתם את התגובה.

השלמה אוטומטית

ב-Tweetdeck אפשר להוסיף את האופציה להשלמה אוטומטית של שמות המשתמשים, מיד שתקישו @ ותתחילו לכתוב את שם המשתמש, הוא ימצא לכם את האופציות לשמות שתרצו. Seesmic עושה את ההשלמה האוטומטית בלי שום שינוי בהגדרות האפליקציה.

מענה לציוצים

באופציה של מענה, לפעמים היה קל להתבלבל מכיוון שייתכן ששלחתם הודעה בבוקר, וקיבלתם מענה עליה בצהריים. תוכלו למצוא את שרשור ההודעה המקורית ב-Tweetdeck באמצעות לחיצה על “In reply to” בשורת האינפורמציה שנמצאת מתחת להודעה. Seesmic בחרו פשוט לפתוח את ההודעה המקורית בדפדפן. כאן בפירוש עדיף הפתרון של Tweetdeck.

autocomplete

השלמה אוטומטית ב-Tweetdeck

אזכור משתמש אחר

כדי “להזכיר” מישהו (mention) עליכם פשוט לכתוב את הכינוי שלו עם סימן השטרודל כמובן, בגוף ההודעה. ההודעה תופיע בשדה ה-mentions של המשתמש.

הודעה פרטית

לשלוח הודעה פרטית (Direct message או DM) תוכלו באחת משתי הדרכים הבאות : או לעמוד על שם המשתמש ולבחור באייקון של המעטפה, או לכתוב את האות D ואז את שם המשתמש ללא השטרודל (@). ההודעה שתכתבו אחר כך, תהיה חשופה לעיניו של המשתמש שבחרתם בלבד.

ציטוט – ציוץ חוזר

ציוץ חוזר (RT – Retweet) – הוא הציוץ החשוב כנראה מכל האחרים, כי הוא אחראי לאפקט הויראלי של השירות. הציוץ הזה מאפשר לכם לצטט ציוץ של מישהו אחר, ולשמור על הקרדיט שלו. האופציה הזו לא היתה מובנית בטוויטר, אלא היא מעשה ידי המשתמשים, אך טוויטר החליטה לאמץ אותו. על מנת לבצע ציטוט של ציוץ משתמש אחר, יש לכתוב את האותיות RT לפני הציוץ המועתק, או לחילופין ב-Seesmic וגם ב-Tweetdeck יש לעמוד על ההודעה המבוקשת וללחוץ על החץ שפונה ימינה. ההודעה תופיע עם שם המשתמש המקורי בתיבת העריכה ויתווספו לה האותיות RT. תוכלו לשלוח אותה כפי שהיא, או לערוך אותה.

קיצורי כתובות

שתי התוכנות עובדות עם שירותי קיצורי הכתובות הנפוצים. ניתן באמצעותם לקצר לינקים ארוכים למספר קטן של תווים כדי לעמוד במגבלת 140 התוים של טוויטר.

תוספות ואפשרויות ואיך אפשר בלי –  תמיכה בעברית.

כפי שכבר הזכרתי בתחילת הסקירה, אין הבדל גדול בין התוכנות. שתי התוכנות מציעות חיווי קופץ למסך (Tweetdeck למעלה ו-Seesmic למטה) לפי בקשתכם, בשתיהן ניתן לשלוט על קצב הרענון של ה-time line, לעבוד במקביל במספר חשבונות שונים ולכתוב ציוצים בשמם, או לקבל לראות הודעות המתקבלות אליהם. אבל כמו בכל אפליקציה, הכל טוב ויפה עד שמגיעים לעברית. העברית בשתי התוכנות הללו אמנם עובדת וניתן לכתוב בה, אך במידה ותרצו למשל למחוק חלק מהטקסט ולשנות אותו, תתקלו בבאג שאינו מאפשר לכם לעשות זאת בצורה נוחה, האותיות שימחקו לא יהיו אלו שהסמן עומד עליהן, ותאלצו פשוט להתחיל את הכתיבה של ההודעה מחדש (זה הפתרון שלי, אתם מוזמנים לנסות לפענח את השיטה). מתסכל שעדיין לא מצאו לבאג הקטן והמעצבן הזה פתרון.

לסיום וסיכום – באיזו תוכנה עדיף להשתמש?

שתי התוכנות המוזכרות בסקירה הן תוכנות חינם, אך הן משנות לחלוטין את חווית השימוש בטוויטר. הן אינן מושלמות אך בקלות ניתן להתרגל גם למגרעות שלהן, ולעבוד עם כל אחת מהן בצורה קלה יותר מאשר בשימוש באתר של טוויטר, שנראה כמו גרסה המנוונת של השירות החדשני. השימוש בכל אחת מהתוכנות הוא אינטואיטיבי ולדעתי, בסופו של דבר, התוכנה שתבחרו ותתרגלו לממשק שלה – איתה תמשיכו לעבוד, אך ההחלטה לגמרי בידכם.

ורק עצה קטנה לסיום – במידה ואין אפשרות להתקין אפליקציות על המחשב (כמו במקום העבודה לדוגמא) אני מחבבת מאוד וממליצה להשתמש ב-Tweetvisor המאפשר לי לראות ולהתעדכן בשלושת העמודות החשובות במקביל: ציר הזמן של המצייצים שאני עוקבת אחריהם, עמודת האיזכורים שלי, וכמובן תיבת ההודעות הפרטיות.ותומך בעבודה עם מספר חשבונות, כמו כן החיפוש בו נוח, קצב הרענון טוב, והמידע זורם באופן מספק.

אם יש לכם שאלות הנוגעות לשימוש בטוויטר או באפליקציות שסקרנו, תוכלו להשאיר אותן כאן בתגובות ואנו נשמח לענות לכם כאן, או בציוץ לטוויטר שלכם. אנחנו כמובן נמצאים בטוויטר בחשבון geektimecoil@ ונשמח אם תצטרפו לעקוב אחרי העדכונים שלנו שם.

מורן בר

מייסדת ומנהלת החברה, יזמית בעלת נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בתחום האחסון והתקשורת ובעולם המדיה החברתית. היתה שותפה למיזמי אינטרנט גדולים וביניהם אתר 2eat הישראלי. בוגרת ממר”מ ועו”ד העוסקת בתחום דיני הפרטיות וטכנולוגיה.

הגב

2 Comments on "Tweetdeck ו-Seesmic – טוויטר על שולחן העבודה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
trackback

[…] מספר שעות הפכו השמועות למציאות וחברת Seesmic, המספקת ממשק מאוחד לעידכונים מתוך טוויטר ופייסבוק, רכשה את שירות Ping.fm, המאפשר לשלוח עדכונים חיים ל-50 רשתות […]

trackback

[…] להתנסות בכל אחד מהן ולמצא את האהובה עילכם. בנוסף יש פוסט מעניין שמשווה בין […]

wpDiscuz

תגיות לכתבה: