טוויטר רוכשת חברה שנוסדה על ידי עובדי גוגל ומלמדת על כיוון חדש

טוויטר רוכשת חברה שתעזור לה לחזק את מעמדה באנדרואיד ועם המון השראה מפייסבוק

מקור: Cover

מקור: Cover

אמש (ב’) הודיעה טוויטר על כך שרכשה את חברת Cover, העומדת מאחורי אפליקציה המנהלת את מסך הנעילה של משתמשי אנדרואיד. האם היא מתכננת להציע תכנים מבוססי הקשר למשתמשיה?

אפליקציות כבר במסך הנעילה

אפליקציית Cover מציעה למשתמשים שש אפליקציות המוצגות ישירות על מסך הנעילה, לגישה מהירה. אך הטכנולוגיה האמיתית הינה מאחורי הקלעים, כאשר האפליקציה לומדת את הרגלי השימוש של המשתמש, עוקבת אחר מיקומם, השעה ביום וכדומה ומסוגלת להציע תצוגה קונטקסטואלית של האפליקציות המתאימות למשתמשים ברגע זה.

המשמעות היא שמסך הנעילה משתנה בצורה דינמית בהתאם למספר פרמטרים שונים. כך לדוגמה בשעות הבוקר מסך הנעילה יכול להציג גישה מהירה לאפליקציית מזג האוויר, אפליקציית ניווט או אפליקציות חדשות שונות, בשעות הצהריים להציג אפליקציות להזמנת אוכל או האזנה למוזיקה ובשעות הלילה להציג למשתמשים את אפליקציות מעקב השינה או אפילו את אפליקציית טוויטר, להתעדכנות מהירה לפני השינה.

מדובר על קונספט דומה שכבר ראינו בעבר בחברת הסטארטאפ הישראלית EverythingMe, רק שבניגוד אליה האפליקציה הנוכחית מציעה מסך נעילה בלבד, בעוד שהישראלית מציעה עיצוב מחודש למסך הבית של מכשיר הסמארטפון, המציג את האפליקציות הרלוונטיות למשתמש.

בבלוג הרשמי של חברת Cover הסבירה כי התחילה את המסע מכיוון שהאמינה בשני דברים: הפוטנציאל הבלתי ממומש של מחשבי העל שהמשתמשים נושאים בכיסם, לצד כוחה של מערכת אנדרואיד. לכן החליטו לבנות חלופה למסך הנעילה, שנועד להקל על חווית השימוש ולהציע גישה לאפליקציות הנכונות בזמן הנכון.

עוד הוסיפה החברה כי היא מצטרפת לטוויטר על מנת לקחת את הרעיונות הללו לשלב הבא, שכן גם טוויטר מאמינה ביכולות ובפוטנציאל של אנדרואיד ושותפה לחזון שהסמארטפונים יכולים להפוך לחכמים, שימושיים וקונקסטואלים הרבה יותר. החברה גם ציינה כי נכון לעכשיו האפליקציה תמשיך להיות זמינה למשתמשי אנדרואיד – וכמובן שתיידע את המשתמשים במידה וזה ישתנה בעתיד.

טוויטר מצידה דבקה במדיה המוכרת לה ושחררה ציוץ קצר במיוחד, בו היא מברכת את החברה על הצטרפותה ומציינת כי גם היא נרגשת מהמהלך. חשוב לציין כי הרכישה הנוכחית הופכת לאטרקטיבית ואפילו ברורה מעט יותר כשמתברר כי נוסדה על ידי שלושה עובדי גוגל לשעבר, שמאז שהשיקו את האפליקציה בבטא סגורה בחודש אוקטובר האחרון, הצליחו להגיע למאות אלפי משתמשים.

מה ירוויחו המשתמשים?

אי אפשר לדבר על הרכישה הנוכחית ולא להזכיר את Facebook Home, מסך הנעילה מבית פייסבוק שהתמקד כולו ברשת החברתית. בעזרתה יכלו המשתמשים לצפות בעדכוני הסטטוס ישירות על מסך הנעילה, לזכות לאינטרגציה להודעות סמס ו-MMS ושאר אפשרויות שפשוט לא הצליחו להלהיב את המשתמשים.

האם טוויטר תצליח לפצח את הנוסחה ולגרום למסך הנעילה הממוקד שלה להיות אטרקטיבי יותר למשתמשים? התשובה המתבקשת היא לא, אך ייתכן שטוויטר תבחר בגישה מעט שונה בכל הנוגע לתכנים שיוצגו. כך לדוגמה, ייתכן שתבחר להציג מידע רלוונטי אודות משתמשים, ציוצים או אפילו המלצות המבוססות על מיקומו של המשתמש, המשתמשים איתם נוהג לשוחח בשעות מסויימות ביום או אפילו אירועים שונים המתרחשים קרוב אליו, המסומנים בהאשתאג ייעודי.

לדעתנו השאלה הגדולה ביותר היא לא אודות יישום הטכנולוגיה למשתמשי אנדרואיד, אלא מה יקרה עם משתמשי iOS שאינם יכולים להנות ממסך נעילה דינאמי וקונטקסטואלי. טוויטר צריכה לחשוב האם היא אכן מעוניינת להתמקד רק בפלטפורמה אחת, או לחילופין כיצד תוכל לשדרג את חווית השימוש גם עבור פלטפורמת iOS.

וידאו: Cover – The right apps at the right time

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: