Tumblr צוברת תאוצה
גיוס משקיעים לא היתה משימה קשה במיוחד עבור טמבלר (tumblr). עם מנכ”ל בן 24 ו-15 אלף משתמשים חדשים ביום, מצליחה טמבלר להפוך ללהיט. רשת מיקרובלוגינג מזן אחר
רשת המיקרובלוגינג המצליחה “tumblr” החלה במסע גיוס משקיעים במהלך החודש האחרון שהסתכם בנתונים גבוהים מהצפוי. הערכות מתייחסות לגיוס שחצה את רף ה-130 מיליון דולרים ובסבר פנים יפות בעמק הסיליקון.
אחרי שזכתה לשבחים וסומנה על ידי אתרי הטכנולוגיה המובילים בעולם כלהיט התורן, ניגשה רשת המיקרובלוגינג “טמבלר” (tumblr) בתחילת החודש לחפש אחר משקיעים. הבאזז החיובי ממנו נהנת הרשת בשנה האחרונה הפכה את מסעה לפשוט במיוחד, הרבה דלתות נפתחו בפניה וכסף רב נזרק לעברה, רבים מהמשקיעים רואים בחברה הצעירה הימור בטוח בזמן שטמבלר חושפת נתוני צמיחה מרשימים. על פי נתונים שחשף מוקדם יותר השנה מייסד האתר, דיויד קארפ (David Karp), רשת המיקרובלוגינג הפופלארית נהנת מרף ממוצע של 15 אלף משתמשים חדשים ביום כחלק מתהליך צמיחה מואץ במיוחד.
מוקדם יותר השנה גייסה טמבלר 5 מיליון דולרים מ-Spark ומ-Union Square Ventures, במהלך החודש האחרון גייסה החברה עשרות מיליוני דולרים נוספים המעניקים לה שווי מוערך של למעלה מ-100 מיליון דולרים.
הכירו את Tumblr: רשת חברתית מזן אחר
טמבלר החלה את דרכה בשנת 2007 כרשת מיקרובלוגינג מבוססת תכני מדיה. היא יוסדה על ידי בחור ניו יורקי צעיר בשם דיויד קארפ (24) והציעה למשתמשים דרך מקורית ופשוטה להציג תכנים לקוראים באופן מגוון.
טמבלר מבוססת ברובה על שבעה סוגי תכנים: טקסט, תמונות, קישורים (לינקים), צ’ט, ציטוטים, אודיו ווידאו. לאחר תהליך הרשמה קצר במיוחד יכול המשתמש להעלות אל הפרופיל המתעדכן שלו את אחד מהתכנים המוצעים יחד עם הוספת כיתוב או כל פרט אחר. אחד השימושים הנפוצים יותר של טמבלר, שהפכו גם לסימן ההכר שלה מופיע באמצעות תמונות מתעדכנות.
הממשק של טמבלר מאפשר לעשות Like לתוכן המופץ בבלוג כמו גם לחלוק אותו בלחיצה ישירות אל פרופיל המשתמש (בדומה ל-Retweet). כמו כן מאפשרת טמבלר הצגת תכנים בחשבונות של רשתות חברתיות אחרות דוגמת פייסבוק.
שנה שעברה חשפה טמבלר אפליקצייה עבור מכשיר האייפון המאפשרת לשלוט על הבלוג ולהעלות אליו תכנים ישירות מהמכשיר, לפני כחצי שנה הצטרפה גם בלאקברי כשהיא מציעה אף היא אפליקצייה דומה עבור משתמשיה.
בניגוד לרשתות חברתיות אחרות, משתדלת טמלבר להוות רשת בלוגינג פשוטה שמציעה אינטרקציה באמצעות תכני מולטימדיה בבלוג מתעדכן. בשלב זה טרם הצליחה החברה למצוא את הדרך להפוך עצמה לרווחית ועצמאית אך מספר המשתמשים הגדל במהירות, עשוי להפוך זאת למשימה פשוטה הרבה יותר.
הגב
3 תגובות על "Tumblr צוברת תאוצה"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
גם לאנדרואיד כמובן יש אפליקציה מעולה ופשוטה לטמבלר, זמינה חינם במרקט
אני נשאר עם הפוסטרוס שלי..
http://arstechnica.com/business/reviews/2010/02/tumblr-vs-posterous-quick-blogging-showdown.ars