גאוני או נוראי? כך אפשר להכניס מיטות למחלקת תיירים

במקום לשלם אלפי דולרים על כרטיס במחלקה ראשונה, קונספט חדש יאפשר להפוך כל מושב במחלקת תיירים למיטה די מפנקת

TU Delft

מקור: TU Delft

אין ספק שבעידן ״השמיים הפתוחים״, טיסות לחו״ל הפכו לפעולה די שגרתית אצל אנשים רבים. עם זאת, מה שעדיין נחשב למוצר צריכה ממש לא בסיסי הוא כרטיס טיסה במחלקות היוקרה של המטוס. אלא אם יש לכם אקסטרה כסף או שמקום העבודה שלכם מפרגן, כנראה שתיאלצו להסתפק במושב הסטנדרטי שבמחלקת התיירים. זה אומר שעליכם לקוות שמי שישב לצידכם לא יקלף קלמנטינה כאילו היה באוטובוס (מבוסס על סיפור אמיתי מהשבוע) או יחליט להניח עליכם את הראש בטעות. אבל אל ייאוש, כי יש בידינו בשורות טובות; קונספט חדש שהעפיל לשלב הגמר בתחרות לעיצוב פנים של מטוסים (Crystal Cabin Award) רוצה לשדרג את מחלקת התיירים ולהפוך את הכיסא הצנוע למפנק כמעט כמו הדבר האמיתי.

אכסנייה מעופפת

האוניברסיטה ההולנדית Delft מציגה קונספט די גאוני לתא נוסעים שכולל בתוכו מושבים שהופכים למיטה. במקום עיצוב שגרתי המורכב משלושה מושבים בכל צד או שלישיות בצדדים ורביעייה באמצע, תא הנוסעים המעניין הזה נראה יותר כמו אכסנייה. תחילה, עם ההגעה למטוס, כל הנוסעים יתיישבו על מושב שנראה יחסית רגיל. לאחר ההמראה, ניתן לפתוח את המושב למיטה באורך נחמד למדי של 1.93 מטר. כדי לא לקפח את שאר הנוסעים בשורה, מעליו ממוקמות שתי מיטות נוספות. בעוד שהמושב העליון והתחתון הם סטטיים, המושב האמצעי נע למעלה ולמטה, כך שניתן ליצור 3 מיטות בכל שורה. כיאה למטוס במאה ה-21, כל תא שכזה יכלול צג עם מערכת בידור, מנורה, חשמל להטענת הסמארטפון ואפילו מגש נפתח, לא שברור לנו איך אפשר לאכול ככה.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

למען בטיחות הנוסעים, בזמן הנחיתה, וכנראה שגם בתנאי מזג אוויר שיגרמו לכיסי אוויר, הנוסעים יצטרכו להתעורר מהתנומה ולהתיישב במושב של הנוסע הראשון. אנחנו לא יודעים עבור מי זה יותר מגעיל – עבור הנוסע שצריך לחלוק את המיטה שלו עם עוד 2 אנשים, או 2 אנשים שצריכים להתיישב על משטח שלפני רגע ריירו עליו. מושלם זה כנראה לא.

מקור: TU Delft

קונפיגורציה דומה אך קצת אחרת שהוצעה על ידי ה-TU Delft היא למקם את המיטות לרוחבו של המטוס במקום לאורכו. בשני המקרים, על הנוסעים שיהיו במיטה האמצעית והעליונה יהיה לטפס על סולם. קצת מסורבל, אבל לפחות לא תצטרכו להעיר אף אחד כדי לצאת לשירותים.

בשיחה עם גיקטיים, הסביר ארנוד מיינס, המעצב התעשייתי שעומד מאחורי הקונספט, כי קשה לו להגיד עדיין כמה תעלה יחידה כזו. יחד עם זאת, בתיאוריה לפחות, מושב-מיטה אמור לעלות כמו מושב רגיל במחלקת תיירים, שכן הוא לא מצמצם את כמות הנוסעים במטוס. עם זאת, מכיוון שחברות התעופה יצטרכו להשקיע קצת יותר משאבים בהטמעת המושבים המיוחדים הללו, סביר להניח שהן יגלגלו את העלויות על הצרכן הסופי.

מקור: TU Delft

קונספט בתוך קונספט

כאמור, נכון לעכשיו מדובר בקונספט, ואם הוא יראה אור בשלב מסוים, הוא צפוי להשתלב בתוך מטוס ה-Flying-V העתידני שחברת KLM ההולנדית ואוניברסיטת Delft רוצות לפתח יחד. שלא כמו מטוסי בואינג ו-Airbus רגילים, ה-Flying V, כשמו, מעוצב בצורת האות V. תא הנוסעים, המטען, ומכלי הדלק שלו ממוקמים בכנפיים, והודות לצורה האווירודנימית המשופרת שלו ומשקלו המופחת, הוא משתמש ב-20% פחות דלק מה-Airbus A350, שנחשב לאחד מהמטוסים המתקדמים ביותר בשוק. כמו כן, המטוס הזה צפוי לכלול שני תאים לנוסעים במקום אחד, הצמודים האחד לשני. באותו ״קיר״, המחבר בין שני התאים, מתוכננות להיות ממוקמות אותן מיטות, שכן הוא לא יכלול חלונות.

KLM

ה-Flying-V, מקור: KLM


Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

12 תגובות על "גאוני או נוראי? כך אפשר להכניס מיטות למחלקת תיירים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מיקי
Guest

מזעזע

מישהו
Guest

“גאוני”

רפי
Guest

לא נלקחים בחשבון היביטי בטיחות, פינוי בחירום, איזונים של המטוס ועוד. הנייר והמצגות סופגות הכל. קשקוש.

יאיר
Guest

פינוי בחירום במטוס זה השקר הכי גדול ששמעתי עליו בחיי.

איתן
Guest

רפי, אני מניח שיש בידך את המסמכים ככה שאתה יודע שהיבט הבטיחות לא נלקח בחשבון…
היו גם כאלה שהתנגדו להוציא את המפעיל מהמעלית משיקולי בטיחות…
בכל אופן מצטרף ליאיר, כל עניין הבטיחות בתעופה הוא security theater אחד גדול. בעיקר עניין פסיכולוגי כדי שאנשים יהיו רגועים.

יונתן שין
Guest

מהמם.
העיצוב הראשון בול כמו מחלקה 2 ברכבות בהודו.

גלי
Guest

נכון מאוד.
בדיוק כמו ברכבות בהודו.
אני ישנתי בספסל התחתון שם.

נדב
Guest

ככה צריך

אורח
Guest

זה גם על חשבון המקום למטען הנוסעים. כבר היום בארגזי המטען אפשר למקם נוסעים בשכיבה

יוסי
Guest

“בשיחה עם גיקטיים, הסביר ארנוד מיינס, המעצב התעשייתי שעומד מאחורי הקונספט, כי קשה לו להגיד עדיין כמה תעלה יחידה כזו.”

יש שני סוגים של מעצבים. אלו שקשורים למציאות, לנושא של חוזק , בטיחות , עלויות. מעצבים שיוצרים דברים יפים ושימושיים גם יחד. הסוג השני הם יותר אומנים, שיוצרים עיצובים יפים, חדשניים , מיוחדים, אבל לא קשורים למציאות, לתנאי חוזק, בטיחות, ארגונומיה. הבחור כאן- כנראה מהסוג השני…

שטוקמן
Guest

לכתוב “האוניברסיטה ההולנדית Delft”, זה בדיוק כמו לקרוא לאוניברסיטת תל אביב “האוניברסיטה הישראלית Tel Aviv”.
Delft University of Technology
על שם העיר שבה היא נמצאת.
בקיצור, האוניברסיטה הטכנולוגית של דלפט, או פשוט אוניברסיטת דלפט, כמו “אוניברסיטת תל אביב”.

יוסי
Guest

גם אם זה לא מושלם
הגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסה
ולעודד רעיונות שיגרמו לשינוי בעולם
וגם אם זה לא יצליח זה יגרום לחברות לנפסיק להינעל על הקונספט המיושן של סרדינים בקופסת שימורים מעופפת

wpDiscuz

תגיות לכתבה: