לא רק שוטרים או פקקים: TripLights רוצה שנדווח גם על אירועים משמחים

וייז הרגילה אותנו לדווח על שוטרים, פקקים ופגעי מזג אוויר. הסטארטאפ הישראלי TripLights מפתח פלטפורמה לדיווחים משמחים על אירועים, פסטיבלים או סתם שקיעה יפהפיה

מקור: TripLights

מקור: TripLights

תארו לכם שהגעתם לסופשבוע רומנטי ברומא. אתם פותחים מדריך מודפס או משתמשים באפליקציית תיירות דוגמת TripAdvisor, מחפשים מקומות נחמדים לבקר ויוצאים לדרך. אבל, איך תדעו אם מתרחשת בעיר מסיבת רחוב ספונטנית, פסטיבל רנסאנס, שקיעה ססגונית או סייל מטורף? כיום, רובנו מחפשים מקומות בילוי על פי המיקום או האתר ולא לפי האירוע, ואת זה מנסה לשנות סטארטאפ ישראלי צעיר בשם TripLights.

כמו Waze רק של אירועים

הלב של השירות הוא מפה דינאמית, בדומה למפה הדינאמית של Waze, רק שבמקום תאונות, מפגעים ושוטרים שמתחבאים, המפה של TripLights מציגה אירועים, פסטיבלים ותופעות טבע שדווחו על ידי המשתמשים. כדי למצוא אירועים רלוונטיים לנקודת הזמן בה אתם מחפשים, אתם פשוט מתמקדים באזור רצוי במפה ורואים בועות מידע, עם פירוט בסרגל הצד. לחיצה על האירוע פותחת חלון שמספק פרטים רבים נוספים ביניהם תאריך ההתחלה של האירוע, תאריך הסיום, מיקום מדוייק, אתר אינטרנט רלוונטי, תמונות ומספר ה-THx, או הלייקים אם תרצו, שקיבל הדיווח. בנוסף, ניתן לחפש אירועים ולסנן אותם בעזרת הגדרות כמו אופי האירוע או זמן. כך למשל תוכלו לחפש “תופעות טבע”, אירועי תרבות, ספורט וכדומה. חוץ ממפה, יכלול בעתיד השירות גם רשימות Top10 של אירועים שונים פופולאריים.

כדי לדווח על אירוע מסויים, יש צורך להוריד את האפליקציה ולהרשם לשירות. לאחר הרשמה קצרה תוכלו לבחור את סוג האירוע (טבע, אירוע חברתי, ספורט, תחבורה או חירום), תוכלו לצרף תיאור קצר, תמונה, תאריכי האירוע ומיקום ומרגע שתאשרו יעודכן אוטומטית האירוע בפלטפורמה.

השירות יצא לא מזמן מבטא וניכר שיש לו עוד דרך לא קצרה לעשות. החל ממספר הדיווחים שבו הנמוך יחסית, דרך אירועים שהסתיימו ועדיין מופיעים ולבסוף, ממשק האפליקציה והאתר שדורשים עוד עבודת עיצוב. בנושא מספר המשתמשים מסביר לנו ארז גל, מנכ”ל TripLights, כי השירות יצא לאחרונה מבטא וכבר נהנה מזינוק במספר המשתמשים, לא מעט בזכות שיתוף פעולה עם רשת מלונות בגרמניה, שעושה שימוש פעיל בפלטפורמה ומעודדת את אורחיה להשתמש בה גם. גם לגבי הממשק, גל מספר לנו כי בימים הקרובים תשיק החברה גרסה חדשה עם ממשק ועיצוב מעודכנים.

פונים לקהל העסקי

הוספת אירוע מתוך האפליקציה. מקור: צילום מסך, עיבוד תמונה

הוספת אירוע מתוך האפליקציה. מקור: צילום מסך, עיבוד תמונה

TripLights הוקמה ב-2014 על ידי שלושה מייסדים: ארז גל, אחד מוותיקי ההיי-טק הישראלי, שהספיק למלא שורה של תפקידי ניהול בחברות כמו Sapiens, טכנומטיקס ואקטימייז; עמיר ארד, שאחראי על התיכנות ותמר גל – סטודנטית לתקשורת אינטראקטיבית שהתנסתה כבר בניהול פרויקטים במעבדה לחדשנות במדיה של המרכז הבינתחומי.

גל מסביר לנו שקהל המדווחים הפוטנציאלי לשירות מתחלק ל-2: אנשים פרטיים שביקרו במקום כלשהו ומעוניינים לשתף את שאר הקהילה, למשל כנסיה שסגורה ביום ראשון או מסעדה שמציעה Happy Hour; הקהל השני של המדווחים הוא קהל עסקי, כש-TripLights מאפשרת לבעלי עסקים להרשם ולהוסיף לפרופיל שלהם מידע, לוגו וקישור לאתר אינטרנט. גל מעדכן שבדיוק סיכם פיילוט מוצלח מאוד עם רשת מלונות מגרמניה, שבעקבותיו, תרחיב הרשת את השימוש בשירות לעוד מלונות שלה, מה שכמובן יגביר את החשיפה למוצר. בכלל, נדמה שגורמים בענף התיירות כמו מלונות וחברות להשכרת רכב הם קהל שימצא עניין בשירות. מצד אחד הם נתפסים כבעלי מומחיות ומספקים ללקוחותיהם שירות מוסף, ומצד שני, כמקומיים הם יכולים לעדכן ולהוסיף אירועים רבים.

על פי גל, הבעיה העיקרית ש-TripLights פותר, הוא הנגישות למידע עדכני על אירועים שונים. כיום, אפשרויות הדיווח הן בפייסבוק או בטוויטר, מה שמגביל למדי את קהל היעד והתפוצה של הדיווחים. ב-TripLights מדגישים שבשירות שלהם האירוע הוא במרכז ולא האדם, כך שלמשתמשים יהיה קל יותר לחפש ולמצוא אירועים שמתרחשים ברגע נתון, בעתיד או אפילו בעבר. כך שתוכלו לדעת שבחודש מאי יש שקיעות יפות מעל חוף מסויים.

מלונות בגרמניה כבר מעודדים את האורחים להשתמש באפליקציה. מקור: TripLights

מלונות בגרמניה כבר מעודדים את האורחים להשתמש באפליקציה. מקור: TripLights

החברה שהוקמה בתחילת 2014 פועלת כרגע במימון עצמי, והיא כוללת 3 עובדים במשרה מלאה במשרדים ברעננה ועוד כ-5 עובדים פרילאנסרים. המודל העסקי שלה מתבסס על 3 מקורות אפשריים להכנסות: משתמשים עסקיים, כפי שציינו קודם, שיקבלו חשיפה דרך האפליקציה; פרסומות מותאמות למשתמשים, מה שכמובן יהיה רלוונטי כשבסיס המשתמשים יהיה נרחב יותר וכן, מה שהחברה מכנה “הכנסות מניתוח מידע”, כשהכוונה למידע כללי ולא למידע מזוהה עם משתמש מסויים.

לטעמנו, ברגע שיגיע השירות למסה קריטית של משתמשים, וכתוצאה מכך, גם משתמשים פעילים שמעדכנים אירועים, אין ספק כי יש לו פוטנציאל להיות כלי שימושי לתיירים בערים חדשות או אפילו למקומיים שמחפשים אירועים מיוחדים. לא לחינם בחרה החברה לשלב באתר ציטוט של החוקר התת-ימי המפורסם, ז’אק קוסטו, שאמר: “כשלאדם אחד, יש הזדמנות לחיות חיים יוצאי דופן, אין לו זכות לשמור אותם לעצמו, לא משנה מה הסיבות שלו”.

[interaction id=”55082ea97fdf079b4ef5330b”]

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

3 תגובות על "לא רק שוטרים או פקקים: TripLights רוצה שנדווח גם על אירועים משמחים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
תם
Guest

רעיון נהדר! יכול לשנות לגמרי את דפוס הבילוי והטיולים.

בן
Guest

רעיון מגניב. העיצוב מרתיע

evyatar mor
Guest

ואוו רעיון מדהים! בהצלחה ..
שפרו את העיצוב :X

wpDiscuz

תגיות לכתבה: