דיווח: מאות עובדים של TripActions פוטרו בשיחת זום

לא רק שיחות עבודה ומפגשים חברתיים, עכשיו גם הפיטורים מגיעים לזום: טריפאקשנס של היזמים הישראליים אריאל כהן ואילן טוויג נאלצה להיפרד ממאות עובדים בשיחת זום

מקור: TripActions

בשבועות האחרונים אנחנו שומעים שוב ושוב כיצד שיחות הוידאו של זום משמשות חברות בכל העולם לצורך שגרת העבודה מרחוק שלהן. אבל לצד ישיבות צוות, פגישות מרחוק ו”האפי האוור” של החברה, אנחנו מקבלים לראשונה גם הצצה לשימוש פחות נעים באפליקציה.

פיטוריים המוניים בזום

בפוסט שפורסם ב-Blind, אתר תואם Glassdoor, שמאפשר לעובדים לכתוב באנונימיות על מקומות עבודה, מספר משתמש בעל כתובת מייל מאומתת ב-TripActions, כי 100 מעובדי החברה הוזמנו לשיחת זום עם קירה גוברן, סמנכ”לית הלקוחות של החברה. על פי הפוסט, אמרה גוברן לכל המשתתפים כי הם מפוטרים: “אנשים הצטרפו לשיחה באיחור ולא היה להם מושג מה הולך שם, ואפילו אחרי שהיא הסתיימה, הם שאלו ‘מה הלך כאן? האם פיטרו אותנו?”. על פי כותב הפוסט, החברה הבטיחה פיצויים של שבוע, והמשך ביטוח רפואי רק עד סוף החודש: “עם [מגפת] הקורונה שמשתוללת עכשיו, הייתי מצפה שהם יהיו יותר נדיבים”. על פי דיווח של BusinessInsider, פיטרה החברה בסך הכל 296 עובדים, שמהווים כשליש ממצבת כח העובדים שלה.

TripActions (טריפאקשנס), שנוסדה ב-2015 על ידי היזמים הישראליים אריאל כהן ואילן טוויג, מפעילה פלטפורמה לנסיעות וטיסות עסקיות לארגונים, והגיוס האחרון שלה נעשה על פי הערכת שווי של 4 מיליארד דולר.

בתגובה לקיצוצים אמר דובר של החברה: “משבר הבריאות העולמי הוא משהו שלא ראינו בימי חיינו, והמחשבות שלנו נתונות לכל מי שנפגע ממנו מסביב לעולם, כולל הלקוחות שלנו, השותפים שלנו, הספקים והעובדים”. הדובר אישר את דבר הפיטורים, אם כי לטענתו, מספר המפוטרים “קטן מ-300”. על פי הדובר, בעקבות משבר הקורונה, נאלצה החברה “לקצץ בכל ההוצאות שאינן חיוניות, ולקבל את ההחלטה הקשה של קיצוץ בכח האדם הגלובלי שלה”. עם זאת, בחברה מקווים כי כשהכלכלה תתחזק, והטיסות העסקיות יחזרו, הם יוכלו להעסיק מחדש את העובדים שפוטרו. הדובר הכחיש את תנאי הפיטורים וטען שהחברה תציע למפוטרים האמריקאיים שלה ביטוח בריאות לחודשיים – כלומר עד לסוף יוני – וכן תשלום משכורת של 3 שבועות.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

על פי PitchBook, גייסה TripActions מאז הקמתה כ-980 מיליון דולר, כשהגיוס האחרון נעשה על פי הערכת שווי של 4 מיליארד דולר, כולל חצי מיליארד דולר בגיוס חוב שדווח לפני כחודש. בין המשקיעים של החברה ניתן למנות את חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה, קרן אנדריסן-הורביץ, קרן Group11 של דובי פרנסס, קרן LightSpeed והאנג’ל אורן זאב.

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

7 תגובות על "דיווח: מאות עובדים של TripActions פוטרו בשיחת זום"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ASD
Guest
לא הבנתי מה הסיפור. אנחנו בתקופה של שפל עם סיום לא ברור בעולם התיירות. הגיוני שיפטרו. כולם צריכים להיות בבידוד. אז הגיוני שהפיטורין יהיו ב-zoom. לגבי הפיצויים – אף אחד לא חייב לאף אחד כלום. יש חוזה וזה שנתנו משהו זה מספיק טוב. זה באסה שמפטרים, אבל אין פה סיפור באמת. אולי כן אפשר לתהות על השיחה ההמונית אבל מצד שני כשרוצים לפטר עשרות אנשים, היכולת לשבת עם כל אחד רבע שעה היא מטורפת (גם עבור מי שמפטר וצריך להתמודד פגישה אחרי פגישה עם בשורות רעות שהוא צריך לתת). מעבר לכך, פיצול השיחה היה גורם לכך שחלק מהמפטורים הראשונים היו… Read more »
ליאת
Guest

כן. בדיוק זו הבעייתיות. אתה לא קורא ל-100 איש בזום ובלי הכנה חותך אותם מול כולם. כל מנהל יכול לקחת את המפוטרים שלו ולהקדיש יום לשיחות עם כל אחד פרטי. לא יהרוג אותם. אם אני מבינה נכון גם ככה אין להם עבודה אחרת עכשיו

ASD
Guest

לא יודע. לא נשמע לי ריאלי לעשות 100 שיחות פיטורין מבלי שזה ייצור כאוס בפני עצמוץ איפשהו אחרי 10 מפוטרים יתחילו השמועות ואז יש לך עוד חברה שלמה שנכנסת ללחץ במשך ימים. בכמות כזאת אכן עדיף לחתוך מהר עם כולם. זה לא נעים באף צורה אז עדיף כבר לגמור עם זה כמה שיותר מהר.

גיק_וותיק
Guest

זה לוקח אותו זמן ואותו כאוס כשזה קורה בתקופה לפני הקורונה. מוציאים קודם מייל שאומר שיש קיצוצים בלי לפרט מי, ואז עורכים שיחות אחד על אחד.
שיחה המונית כפי שתואר כאן זאת תקלה.

מושון
Guest

אלה ימים קשים לחברות AI שהתיימרו ביכולת לחזות הכל 10 שנים קדימה. דווקא במצגות זה נראה מבטיח.

מורן
Guest

אכן אלה זמנים קשים לעולם התיירות, לצערי חוויתי את זה על בשרי.

מרדכי
Guest

על פי הדיווח פוטרו 296 עובדים.
זה מתאים לטענה של נציג החברה שמספר המפוטרים קטן מ300 לא סותר אותה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: