30 מיליון משתמשים, 0 השקעה בשיווק ובפרסום: הכירו את PhotoMania

הכירו את חברת Trionity העומדת מאחורי אפליקציית הפייסבוק PhotoMania, שללא שיווק או פרסום הצליחה להגיע ללמעלה מ-34 מיליון משתמשים

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

כל יזם בעל רעיון ושאיפה תוהה כיצד עליו להכנס אל עולם היזמות והסטארטאפים – האם כדאי לעזוב את הכל ולהתמקד רק בפיתוח הפרוייקט, כמה מהמשאבים מומלץ להשקיע בפרסום וכיצד ניתן להיות בטוחים שההצלחה מעבר לפינה? וכמובן השאלה החשובה והמשמעותית יותר מכולם – האם להתמקד בפלטפורמת המובייל בזכות הצמיחה המהירה שלה, או אולי לנסות ולפנות אל שווקים אחרים וחברתיים כגון פייסבוק, גוגל פלוס או אפילו טוויטר?

אם גם אתם מוצאים את עצמכם שואלים את השאלות הללו, או שאולי אפילו מוצאים את עצמכם בשלב הראשון עוד לפני פיתוח המוצר בגלל שאינכם מצליחים למצוא את התשובות או הזמן המתאים, הכירו את חברת Trionity, שהצליחה להפוך ממיזם צדדי לחברת סטארטאפ של ממש, שכבר גייסה מיליון דולרים מקרן ההון סיכון מגמה, סחפה למעלה מ-30 מיליון משתמשים ומופיעה במקומות הראשונים באפליקציות הפופולאריות ביותר בפייסבוק. בואו ללמוד כיצד עשתה זאת וכיצד הפכה מבוטסטראפ (Bootstrap), לסינדרלה.

מגשימים את החזון

חברת הסטארטאפ הישראלית Trionity נוסדה ב-2010 על ידי אופיר יוסף, אדיר קול ובר ציוני והיא העומדת מאחורי אפליקציית הפייסבוק PhotoMania – פלטפורמה חברתית לעיבוד תמונות, באמצעות מגוון אפקטים ופילטרים מתקדמים. את החברה החליטו השלושה להקים במודל Bootstrap ללא כל השקעה, במטרה לפתח את המנוע הגרפי של המוצר. בתום מחקר מעמיק של השוק במהלכו הבינו כי עריכת תמונות ושיתופן הם “הדבר החם הבא”, במשך חודשים ארוכים השקיעו את שעות הפנאי שלהם על מנת לעבוד על פיתוח המוצר, ובפברואר 2011 הגיחה PhotoMania לעולם החברתי.

בניגוד לחברות ואפליקציות אחרות, כאן החליטה Trionity לקחת החלטה אסטרטגית ולא להשקיע בשיווק או ב-PR, אלא לתת לגולשי הפייסבוק לבצע את העבודה בשבילה ולהפיץ את האפליקציה בקרב חבריהם. כמובן שכחלק מתהליך זה החברה הייתה קשובה לביקורות, הרצונות והדרישות השונים שהציבו אותם משתמשים – תוך כדי למידה של הקהל ופעולה במודל של ניסוי וטעייה.

התהליך הארוך, הקשה והממושך התברר כמשתלם, שכן בתוך תשעה חודשים בלבד הצליחה האפליקציה להגיע ל-10 מיליון משתמשים שערכו ושיתפו את היצירות השונות שלהם ברשת החברתית. בנקודה זאת החליטה החברה לפנות לכיוון של קבלת השקעה, על מנת שתוכל למנף את היכולות והמוצר שפיתחה ולהפוך את הקונספט לחברת סטארטאפ של ממש, העומדת מאחוריו.

מספר חודשים לאחר מכן גייסה Trionity סכום של מיליון דולרים מקרן ההון סיכון מגמה, הידועה בעיקר בשל השקעה בסטארטאפים מוכרים כגון Waze, Onavo ואחרים בתחום הסושיאל ו-New Media.

מקור: יח”צ

משתלטת על השוק

כיום, PhotoMania היא בין המובילות בתחום עריכה ושיתוף בפייסבוק, מככבת ברשימת 20 האפליקציות הפופולאריות ביותר בקטגוריית הבידור כולה ומאגדת בתוכה למעלה מ-34 מיליון משתמשים, עם 3 מיליון משתמשים אקטיביים מידי חודש. האפליקציה מציעה כ-400 אפקטים שונים המתעדכנים ללא הפסקה, ועד היום הספיקו המשתמשים ליצור למעלה מ-750 מיליון תמונות באמצעות האפליקציה, ששותפו מאות מיליוני פעמים על גבי פלטפורמת פייסבוק לבדה.

אחת המתחרות הגדולות ביותר איתה נאלצה החברה להתמודד הייתה אפליקציית פיקניק, אך היא הוסרה מחנות האפליקציות לאחר שנרכשה על ידי גוגל בסכום המוערך במאות מיליוני דולרים. בעוד שקיימות אפליקציות שונות המנסות לספק שירותים דומים, כגון befunky ,pho.to ואחרות, הן עדיין נמצאות בשלבים הראשוניים שלהן ואינן מגיעות לכמות היוזרים או ההפצה של PhotoMania.

כיום החברה עובדת על פיתוח המוצר גם אל פלטפורמות נוספות מלבד פייסבוק, והשיקה לאחרונה תוסף לדפדפן כרום המאפשר למשתמשים לעצב ולשנות תמונות ללא הצורך להכנס אל הרשת החברתית, כאשר המטרה היא להתרחב ולצאת מגבולותיה של פייסבוק ולהגיע אל כלל המשתמשים המעוניינים בעיצוב ושינוי התמונה.

מרעיון, לסיפור הצלחה

כיצד הצליחו השלושה להגיע מאפליקצייה קטנה עליה החלו לעבוד בזמנם הפנוי לחברת סטארטאפ בעלת מימון ושם רחב בקהילה החברתית? אופיר יוסף, המכהן כמנכ”ל Trionity הסביר בראיון לניוזגיק את התהליך, בו הפכה החברה מלכלוכית לסינדרלה.

כיצד ניגשתם לתהליך הגיוס? מתי החלטתם להפסיק להתייחס לאפליקציה כאל משהו “צדדי” שנוסף לעבודה הרגילה שלכם, ולהתחיל להתייחס אליה כמיזם העיקרי שלכם?

כבר בתחילת הדרך כיוונו את עצמנו ליום בו המוצר יהיה מספיק מפותח ופופולארי על מנת שנוכל להקים מאחוריו חברה, ולא להתייחס אליו כאל פרוייקט צד הנעשה בשעות הפנאי. ברגע שהגענו למסה הקריטית של משתמשים, והבנו כי מדובר בתופעה ולא בשירות קטן, החלטנו שזה הזמן הנכון להתרחב ולרוץ בכל הכוח. לשם כך, גייסנו כסף מקרן הון סיכון והתחלנו בגיוס עובדים שיעזרו לנו לרוץ, לתפעל ולשפר את המוצר.

מקור: יח”צ

מהן הנקודות החשובות שלמדתם במהלך פנייה וחיפוש של משקיעים, שלדעתך חברות אחרות יכולות ליישם?

הדבר הכי חשוב שלמדנו בדרך בה בחרנו, המתאפיינת בהגעה לבקשת השקעה לצד מוצר שכבר הושק לשוק, עובד ומבוקש – היא הדרך הנכונה בעידן של היום, בו ניתן להוכיח יכולות עם אמצעים מצומצמים. העובדה שהגענו עם מוצר מצליח, תהילה וקהל משתמשים גדול הובילה את המשקיעים להפתח אלינו בצורה מהירה וחיובית יותר. בנוסף, למדנו כי יש להגיע אל פגישות ההשקעה עם ידע מלא על המוצר והמספרים העומדים מאחוריו, ולהיות מוכנים עם תשובות לכל שאלה שרק תבוא – כי הן אכן מגיעות, והן לא פשוטות.

מדוע בחרתם בפייסבוק כפלטפורמה? למה דווקא רשת חברתית ולא אפליקציות? מה היו המחשבות והשיקולים שהובילו אתכם להחלטה?

בפועל, יצרנו מוצר המבוסס על מנוע גרפי ומסוגל לתת מענה למשתמשים בפלטפורמות שונות. הסיבה בגללה בחרנו להשיק אותו דווקא על פלטפורמת פייסבוק, היא בשל היכולת להגיע לאנשים מכל רחבי העולם בצורה ויראלית, על ידי אהבת המוצר בלבד וללא השקעה כספית בפרסום והפצה. אלמנטים אלה התחברו אל הרצון שלנו להתקיים במודל בוטסטארטפ עד להוכחת המוצר כאטרקטיבי ובעל צורך בהשקעה וחברה העומדת מאחוריו.

מדוע, למרות כל ההצלחה ומאגר משתמשים ענק המונה למעלה ממיליארד משתמשים פעילים, החלטתם לפתח את המוצר גם בפלטפורמה אחרת?

פייסבוק כפלטפורמה הייתה הראשונה עבורנו ותמיד תשאר חלק מהמוצר, אך כיום, כשאנו מלווים בכמה עשרות מיליוני משתמשים ומקבלים אהדה ואהבה מהם, חשוב לנו לספק את יכולות עריכת התמונה לכל פלטפורמה ובכל מקום בו רק ירצו המשתמשים, בין אם מדובר בדסקטופ, ווב ובמיוחד במובייל – שם נוצרות כיום מרבית התמונות. המטרה הסופית שלנו היא לספק חוויה המשכית בכל פלטפורמה, ולא להיות ממוקמים תחת קורת הגג של פייסבוק לנצח.

נכון להיום הפוקוס העיקרי של החברה הוא בהמשך בנייה ופיתוח של מוצר איכותי, הפונה לקהל הרחב והזמין ביותר לשימוש בפלטפורמות שונות, מלבד פייסבוק. בהמשך הדרך אנו מתכננים להציע לקהל המשתמשים שירותים מתקדמים יותר, כמו גם לשתף פעולה עם גופים גדולים המעוניינים להציע את המוצר שלנו ללקוחותיהם.

מהן הטיפים החשובים ביותר שתוכל להעניק ליזם המתחיל, המתלבט האם וכיצד להרים את הסטארטאפ האישי שלו?

בכל הנוגע לעידוד, אשמח לשתף את המוטו שלי בכל הקשור לפיתוח מיזם עצמאי: “עדיף להיות חוד החנית של ספנית מירוץ המנסה לשנות את העולם, מאשר בורג קטן במשחתת גדולה השולטת בעולם”. ההצעה שלי היא לקפוץ למים העמוקים ותמיד לשאול את עצמך “איך אפשר” ולא “האם זה אפשרי”.

וידאו: PhotoMania

חן אידן

אוהבת גאדג’טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

7 Comments on "30 מיליון משתמשים, 0 השקעה בשיווק ובפרסום: הכירו את PhotoMania"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Shmueli Ahdut
Guest

awesome company :)

Business Insights ייעוץ עסקי
Guest

יש לכם מיזם מעניין? נשמח לשמוע.

ענת שניידר
Guest

מומלץ ביותר!!!! תוכנה מבית משפחת ציוני

אסתר
Guest

אני משתמשת קבועה ב-photomania ומכינה עכשיו מצגת על השימוש בתוכנה.רציתי לשאול אם יש לכם תוכניות שותפים. האתר שלי בבניה.

בתודה
אסתר רביד

אסתר
Guest

אני משתמשת קבועה ב-photomania ומכינה עכשיו מצגת על השימוש בתוכנה.רציתי לשאול אם יש לכם תוכניות שותפים. האתר שלי בבניה.אני לא כתבתי לכם עדיין

בתודה
אסתר רביד

רחל משרקי
Guest

לכבוד!
צוות פוטומניה:
שמי רחל משרקי.
ברצוני לדעת מדוע איניכם יכולים לשים תמונות עם נופים שאפשר לשים את התמונות של אנשים שאני מכירה בתוך הנופים או עם בעלי חיים וזה יפה מאוד.
כונתי למקומות יפים מלא ירוק נחלים וכ’ו
אשמח מאוד אם תענו לבקשתי זאת.
בתודה!
ממני:רחל משרקי.

רחל משרקי
Guest

לכבוד!
צוות פוטומניה:
שמי רחל משרקי.
ברצוני לדעת מדוע איניכם יכולים לשים תמונות עם נופים שאפשר לשים את התמונות של אנשים שאני מכירה בתוך הנופים או עם בעלי חיים וזה יפה מאוד.
כונתי למקומות יפים מלא ירוק נחלים וכ’ו
אשמח מאוד אם תענו לבקשתי זאת.
בתודה!
ממני:רחל משרקי.
מדוע איניכם מטפלים בנידון?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: