לא מפחדים מאמזון או מהקורונה: Trigo גייסה 60 מיליון דולר כדי שנקנה בסופר בלי תורים וקופות

מיכאל גבאי, מנכ”ל טריגו, שמפתחת מערכת לקנייה ברשתות שיווק ללא קופות ותורים, אומר: ”אנו מאפשרים רכישה ללא הצטופפות בתור וללא מגע במשטחים משותפים”

צילום: TRIGO

אחד המקומות שהיה מקום המפלט היחיד שאליו יכולנו לברוח בסגר א’ וב’, הסופרמרקט, נמצא בלב ליבו של סטארטאפ ישראלי – שרוצה להפוך אותו לחכם בעזרת בינה מלאכותית. Trigo, לשעבר Trigo Vision, הודיע היום (ב’) על השלמת סבב גיוס B בסך 60 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן 83North והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים, בהם Vertex Ventures, Morrag Investments ,Red Dot Capital Partners ,Hetz Ventures ו-Tesco.

“הקורונה הגבירה את העניין בנו”

המערכת של טריגו משתמשת בראייה ממוחשבת, בינה מלאכותית ואלגוריתמים כדי לזהות אילו מוצרים הצרכן בחנות לקח מן המדף, ולחייב אותו בהתאם, בלי עמידה בקופות ובלי אפילו לסרוק את המוצרים בעמדות שירות עצמי.

הלקוח יכול לבחור בין שני מסלולי חיוב: רכישה מזוהה שבמסגרתה יש להזדהות בכניסה לחנות עם כרטיס או אפליקציה, או מסלול רכישה לא מזוהה שמאפשר לשלם על המוצרים בסוף הרכישה, מבלי לסרוק אותם בקופה. את המערכת של טריגו יש להתקין על מצלמות סטנדרטיות בתקרת החנות, וכמובן להזין את רשימת המוצרים הקיימת בחנות (אם כי רובם כבר רשומים במערכת החברה).

בשיחה עם גיקטיים אומר מנכ”ל החברה מיכאל גבאי אומר כי למרות שהקורונה העבירה לא מעט מאיתנו להזמנת המצרכים מהסופר, בשאר העולם רוב האנשים עדיין הגיעו פיזית לקנות את המצרכים שלהם – גם בזמן המגיפה. “ישראל יוצאת דופן מבחינת היקף האנשים שרוכשים אונליין. לכן הקורונה הגבירה את העניין בנו, מאחר שאנו מאפשרים לבצע רכישה ללא הצטופפות בתור, ללא מגע במשטחים משותפים. כתוצאה מכך גם מתקצר משך השהות של הקונים בחנות, כדי לזרז כניסת לקוחות חדשים במסגרת מגבלות הקורונה”, אמר גבאי.

רוצים לקבל את כל עדכוני הטכנולוגיה ברגע שהם קורים? רוצים לקבל את כל עדכוני הטכנולוגיה ברגע שהם קורים? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם שלנו כאן

על המתחרה הגדולה, ענקית הקמעונאות האמריקאית אמזון, אמר גבאי כי אמזון מציעה פתרון המחייב הקמת חנויות מהיסוד בהתאם לטכנולוגיה שלה זאת בשונה לטכנולוגיה של טריגו שמותאמת לחנויות קיימות: “לרשתות השיווק אלפי סניפים קיימים, לכן יש להן יכולת הטמעה מהירה יותר של המערכות בחנויות קיימות. יש לזכור שמרבית הקמעונאים הגדולים לא יעבדו עם חברה שהם רואים בה מתחרה ישירה שלהם” אומר גבאי ומוסיף שמאז הגיוס הקודם של החברה ב-2019 החברה הגיעה לרמה מבצעית “לא רק בנוגע ליכולת של המערכת לייצר את חוויית הרכישה ללא תור וללא עמדת תשלום – אלא בכל הדרוש מסביב כדי לתמוך בהפעלת סניפים”.

לדברי גבאי, סבב הגיוס נסגר מהר מאוד, בדומה לקצב המכירות לדבריו של החברה: “רשתות שיווק מהגדולות בעולם חתמו איתנו במהירות בהשוואה לקצב לפני הקורונה”.

Trigo הוקמה בשנת 2018 על ידי האחים מיכאל גבאי, מנכ”ל החברה, ודניאל גבאי, סמנכ”ל הטכנולוגיה. כיום מועסקים בחברה 85 עובדים במרכז הפיתוח בתל אביב ובמשרדי החברה בלונדון. בטריגו אומרים כי ההון שגייסו ישמש להרחבת כח האדם במרכז הפיתוח של החברה בתל אביב והרחבת הפריסה העולמית של החברה. סבב ה-B של החברה מביא את כלל ההשקעות בה ל-94 מיליון דולר.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: