טריגו הישראלית גייסה 22 מיליון דולר כדי לפתח סופרמרקט בלי קופאים או קופות
בזמן שאמזון יוצרת חנויות קטנות משלה, טריגו הישראלית עובדת כבר בישראל כדי שתוכלו להכנס ולצאת מהסופר מבלי לסרוק מוצרים או לעבור בקופות
דמיינו את התרחיש הבא: אתם נכנסים לסופר, אוספים את המוצרים שאתם רוצים, ופשוט יוצאים מהחנות מבלי לעצור אפילו בקופה או לשלוף את כרטיס אשראי. אתם וודאי כבר מזהים את הרעיון הזה מ-Amazon Go, הסופרמרקטים החכמים והממש מגניבים של אמזון, אבל גם Trigo (לשעבר Trigo Vision) הישראלית מפתחת מערכת דומה, עם כמה יתרונות לא קטנים. היום מודיעה החברה על השלמת סבב גיוס A בהובלת Red Dot Capital ובהשתתפות המשקיעים הקיימים, Vertex Ventures Israel ו-Hertz Ventures.
כבר מתחילה לעבוד עם שופרסל בישראל
המערכת של טריגו משתמשת בראייה ממוחשבת, בינה מלאכותית ואלגוריתמים כדי לזהות אילו מוצרים הצרכן בחנות לקח מן המדף, ולחייב אותו בהתאם, בלי עמידה בקופות ובלי אפילו לסרוק את המוצרים בעמדות שירות עצמי. הלקוח יכול לבחור בין שני מסלולי חיוב: רכישה מזוהה שבמסגרתה יש להזדהות בכניסה לחנות עם כרטיס או אפליקציה, או מסלול רכישה לא מזוהה שמאפשר לשלם על המוצרים בסוף הרכישה, מבלי לסרוק אותם בקופה. את המערכת של טריגו יש להתקין על מצלמות סטנדרטיות בתקרת החנות, וכמובן להזין את רשימת המוצרים הקיימת בחנות (אם כי רובם כבר רשומים במערכת החברה).
בשיחה עם גיקטיים מסביר מיכאל גבאי, מייסד משותף ומנכ"ל טריגו, כי אמזון מאפשרת רק לאמזון להשתמש בטכנולוגיה ובכך לא מסייעת בהפיכת תהליך הקניות לפשוט בקרב יותר צרכנים: "טריגו מאפשרים לכל רשת ותיקה וקיימת להפוך את סניפי החנות שלה לאוטונומיים. בנוסף באמזון GO יש לבנות את החנות כאוטונומית מהיסוד ולסמן מוצרים בברקודים גדולים שיקלו על זיהוי ע"י המערכת. בטריגו אין צורך לשנות את נראות המוצרים ואין צורך בהקמת סניפים מיוחדים ייעודיים לטכנולוגיה".
בחברה מסבירים כי ישתמשו בכספי הגיוס לצורך הכפלת כוח האדם וכמו כן קידום שיתופי פעולה עם קמעונאי מזון מובילים בארצות הברית ובאירופה. בניגוד ללא מעט פיתוחים שייקח לא מעט זמן עד שתוכלו להשתמש בהם, טריגו כבר חתמה על הסכם בין היתר גם עם רשת שופרסל, שאמורה להטמיע את הטכנולוגיה ב-280 סניפים במהלך ה-5 שנים הקרובות. כבר בכמה מסניפיה ניתן לראות מצלמות של החברה בתהליכי התקנה. בחברה מספרים לנו כי ישנם עוד פיילוטים בהרצה עם "רשתות ענק" שלא ניתן לחשוף בשלב זה.
טריגו הוקמה על ידי מיכאל גבאי, מנכ"ל החברה, ודניאל גבאי, סמנכ"ל הטכנולוגיה, וכן, שניהם אחים. החברה מעסיקה כיום 45 עובדים במשרדיה אשר בתל אביב, ומתכננת כאמור להכפיל את המספר הזה כבר בשנה הקרובה.
הגב
8 תגובות על "טריגו הישראלית גייסה 22 מיליון דולר כדי לפתח סופרמרקט בלי קופאים או קופות"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
אם כך..למה לא לבצע את זה גם עבור כניסה לאתרי הדלק השונים
רישום ראשוני באפליקציה של מס רכב ..כרטיס אשראי..וחיוב מהיר לאחר התדלוק
זה חבל מאד שהם שמתמקדים בלפתח סופר בלי קופות כשבתכלס הם צריכים להתמקד בסופר ללא קופים
התקנתי בבית, לא עובד..
מה הטל של התמיכה?
ואיך זה מחייב אותך על פירות וירקות?
הכל יהיה ארוז מראש בפלסטיק. מאוד לא ידידותי לסביבה
ומה יעשו כל הקופאים והקופאית?
לצערנו , הביתה , העולם הולך לשם , קמעונאות ללא קופות
יהפכו ליזמים בתחום ה-devops