הסטארטאפ הישראלי TravelFusion נמכר ל-Ctrip הסינית [אקזיט]

הסטארטאפ הישראלי TravelFusion, שמפתח מערכת להשוואה ולהזמנות של טיסות לואו-קוסט, נרכש על ידי ענקית התיירות הסינית Ctrip

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

חברת הסטארטאפ TravelFusion הנמצאת בבעלות ישראלית פיתחה מנוע חיפוש המתמחה בטיסות לואו-קוסט. עתה מודיעה החברה, שהוקמה בנובמבר 1999, על רכישתה על ידי חברת התיירות הענקית הסינית Ctrip.com. בהודעה שמסרה החברה לא מצוין סכום העסקה, אולם על פי דהמרקר, מדובר ב-160 מיליון דולר במזומן.

סורקת יותר מ-200 ספקים של טיסות זולות

בשנים האחרונות חלה עלייה מתמדת במעבר של צרכנים לרכישות של שירותי תיירות אונליין. במקביל לנטישת הסוכנים, עלו ופרחו חברות הלואו-קוסט, שמציעות הנחות משמעותיות במחיר למי שמוכן להתפשר על לוחות הזמנים ונוחות בטיסה. במקום להשוות בכל אתר ואתר של חברות התעופה השונות או של סיטונאי התיירות, קמו אתרי השוואה שעורכים חיפוש במקביל במספר רב של אתרים ומוצאים לצרכן את הטיסה או המלון הזולים ביותר, על פי ההעדפות שלו. חברת הסטארטאפ הישראלית TravelFusion פיתחה מנוע חיפוש לטיסות לואו-קוסט, מלונות וכרטיסי רכבת, שזמינים הן לצרכנים הסופיים, אבל בעיקר מיועד לשימוש על ידי אתרי תיירות מובילים. ואכן, ה-API שפיתחה החברה נמצא בשימוש של אתרים מובילים כמו Expedia, Kayak.com ועוד. החברה אוספת מידע מכ-200 ספקי לואו-קוסט וחברות תעופה, ויותר מ-30 סיטונאי תיירות שמשווקים כ-700 אלף חדרי מלון.

החברה עברה מספר שינויי בעלות, אולם המנכ”ל הנוכחי שלה, משה רפיח הוא גם בעל המניות העיקרי בה. חוץ מרפיח ישנם בעלי מניות נוספים ביניהם: קרן Samurai, יגאל שרמייסטר, חברת Triple B, סימי אפרתי, אמנום אדורם ועוד. חשוב להדגיש כי למרות המכירה, מדגישים ב-TravelFusion, כי החברה תמשיך לפעול בצורה עצמאית ולהציע את שירותיה למגוון אתרים, אם כי Ctrip היא הלקוח הגדול ביותר שלה כרגע.

בתגובה למכירה מסר משה רפיח, מנכ”ל TravelFusion: “סין צפויה להיות שוק התיירות הגדול ביותר בעולם, ו-Ctrip היא המובילה בשירותי תיירות האונליין והמובייל בסין. אחרי שבנינו את TravelFusion במשך 15 שנה, והפכנו אותה למובילה בתעשייה, אנחנו נרגשים לעשות צעדים נוספים, כדי לממש ולהגשים את הפוטנציאל שלה בעזרת חברה מובילה וחזקה”.

בין המשקיעות בחברה הסינית נמצאת קבוצת Priceline שכוללת מותגים מובילים דוגמת Booking.com, Agoda, Kayak, PriceLine ו-OpenTable. כך שלאחר הרכישה של TravelFusion יכולה להפוך Ctrip לשחקן בזירה העולמית. ג’יימס ליאנג, היו”ר והמנכ”ל של Ctrip, מסר בתגובה: “TravelFusion בנתה מערכת נפלאה להזמנות והשוואה של חברות לואו-קוסט. שיתוף הפעולה האסטרטגי שבנינו עם TravelFusion יבסס את היותנו מובילים בשוק התיירות הבינלאומי בסין, ויגביר את היעילות של מערכות ה-IT שלנו באמצעות מינוף הטכנולוגיה המתקדמת של TravelFusion. אנחנו נרגשים לעבוד עם הצוות של TravelFusion כדי לספק ללקוחותינו ערך גדול יותר”.

הקשר הסיני

בשנים האחרונות הולך ומתהדק הקשר בין חברות סיניות וישראליות. הצד הישראלי אחראי על המיזמים, הטכנולוגיה ופריצות הדרך, והחברות הסיניות מביאות איתן את הכסף הגדול, ויותר חשוב, פוטנציאל הצרכנים העצום שלהן בסין ובמזרח אסיה. חוץ מעסקת הענק של מכירת תנובה לחברת BrightFood הסינית, הרי שעל פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, סך הייצוא הישראלי לסין כמעט שילש את עצמו ב-5 שנים בלבד. רק לאחרונה ראינו רכישה של חברת Alma Lasers הישראלית על ידי Fosun Pharma תמורת 240 מיליון דולר; השקעה של קרן PingAn הסינית ב-IronSource, ב-eToro וב-Seraphim Sense; ענקית האינטרנט הסינית Baidu השקיעה לאחרונה בחברת Pixellot הישראלית וקרן WBP Venture Partners, שהוקמה השנה, תשקיע כ-50 מיליון דולר בחברות ישראליות שפועלות בסין. בנוסף, על פי דיווח שהופיע לאחרונה ב-WSJ, מתכננת Ali Baba להשקיע בחברות ישראליות ולהקים מרכז פיתוח בישראל. אה, ועוד לא דיברנו על היקף הרכישות של הישראלים ב-AliExpress.

[interaction id=”54ad215ccd7e120f0d03d53e”]

 

new gaa

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: