אפליקציית הניווט הישראלית למטיילים נסגרת: ”לא מצאנו מישהו שירצה לקחת את זה משם”

אפליקציית Trailze Outdoor הישראלית הודיעה כי שירות הניווט שלה למטיילי שטח יפסיק לפעול בסוף החודש, ובראיון לגיקטיים מסביר לנו המייסד שהפוקוס החדש יחסית של החברה הוביל לכך, אבל מודה כי הוא לא עושה זאת בקלות

מתוך עמוד הפייסבוק של Trailze

בדרך כלל כשאנחנו אומרים “אפליקציית ניווט ישראלית”, המילה הראשונה שקופצת לכם לראש היא “Waze”, אבל כבר לא מעט שנים פועלת אפליקציית ניווט בשם Trailze Outdoor, שרבים מגדירים בתור “ה-Waze של הטיולים” ולא יוצאים בלעדיה לשטח. היום (ב’) הודיעה החברה על הפסקת הפעילות של אפליקציית ניווט השטח האהובה, ובראיון לגיקטיים מספר המייסד והמנכ”ל על הסיבות לסגירת השירות, על ההישגים שאספו בדרך וגם על העתיד של החברה עצמה.

200 אלף הורדות, מיליוני קילומטרים שהוקלטו

Trailze החלה את דרכה ב-2015 בתור אפליקציית ניווט לשטח בשם Trailze Outdoor באמצעות חוכמת ההמונים מתוך רעיון שעלה בראשו של המייסד באמצע טיול אופניים בלב הנגב החם. האפליקציה כוללת מפות עם סימון שבילים לצד מאגר של מסלולים שמשותפים על ידי הקהילה, בין אם הם רוכבי אופניים, הולכי רגל, נוסעים ברכב או מטיילים ברגל. כל מסלול מציג מידע רלוונטי אודותיו כמו למשל האם הוא מתאים למשפחות, מיטיבי לכת, קרוס-קאנטרי, רכב פרטי, ג’יפ עירוני וכל מה שצריך לדעת לפני שיוצאים לדרך.

“הורידו את האפליקציה כ-200 אלף איש מבלי שעשינו קמפיין או דחפנו את האפליקציה כבר לפחות 3 שנים, ומעל לעשרת אלפים משתמשים פעילים ברמה החודשית” מספר רונן ביתן, מייסד ומנכ”ל Trailze, בראיון לגיקטיים. ביתן מספר כי במהלך שנות פעילות האפליקציות הועלו מעל ל-14 אלף מסלולים שונים למערכת, ובניכוי של דאטה לא רלוונטי ושגוי, הוקלטו 2,147,483 קילומטרים של מסלולים (“טריילז”) נכון למועד כתיבת שורות אלו.

למרות ההצלחה בקרב קהילת המטיילים וגיוס של כ-1.5 מיליון דולר, Trailze החליטה לבצע פיבוט ב-2019 ועברה להתמקד בתחום המיקרומוביליות. החברה פיתחה מערכת ניווט לרוכבי קורקינטים ואופניים בערים, כך שהיא יודעת לשלוח אותם למסלולי אופניים בטוחים יותר מאשר אפליקציות אחרות. החברה הגיעה להישג נאה כשהכריזה על שיתוף פעולה עם ענקית הקורקינטים השיתופיים, Bird, והשיקה את Bird Maps שעושה בדיוק את מה שהבטיחה. בהמשך, כך הסביר לנו ביתן בזמנו, המערכת אמורה לזהות הפרעות במהלך הנסיעה ולדווח לרוכבים הבאים על סכנות כמו בורות בכביש, הפרעות במזג אוויר, כבישים לא מותאמים ועוד.

במקביל לפעילות החדשה יחסית של Trailze, החברה השאירה את אפליקציית Outdoor באוויר. “אישית, אנחנו אוהבים אותה. אני מנווט בה מדי שבוע”, מספר ביתן. “חשבנו שנכון להשאיר אותה באוויר, אבל בינתיים גילינו שנגמרו לנו הקרדיטים באחסון, וזה היה תחביב יקר כשהכיוון של החברה הוא אחר… לכן לא נכון היה להחזיק את Trailze Outdoor”. ביתן מסביר שהוא מרגיש את הצורך להתפקס על הפעילות העכשווית של החברה, והאפליקציה הישנה מהווה סוג של הסחת דעת במובן מסוים. הפעילות של Trailze עם בירד ומפעילות מיקרומוביליות נוספות תימשך כרגיל.

האקזיט לא קרה, אבל האפקט של טריילז ישאר

ביתן מספר כי החברה הייתה במשא ומתן עם מספר “קונים רציניים”, אך התנאים לא הבשילו, מה שמוביל בסופו של דבר לסגירת שרתיה ולהסרתה מחנויות האפליקציות של אפל וגוגל. “אי אפשר לקחת את הכיוון של החברה ולקחת את הזמן שלי ולהתעסק במשהו אחר שבמקרה הטוב יחזיק את עצמו בתור מוצר שטח. גם ככה הוא נשאר כל עוד יכולנו להשאיר אותו הרבה מעבר למה שתכננו, ולא מצאנו מישהו שירצה לקחת את זה משם”.

אם אתם משתמשים ב-Trailze, לא נותר לכם זמן רב עד שהשירות בעצם יעלם, אך עד אז ניתן יהיה להכנס לאיזור האישי באתר ולהוריד את ההקלטות, המסלולים שלכם וגם את המסלולים של משתמשים אחרים. אם אתם במקרה בצד האנדרואידי של המפה הסמארטפונית, ביתן מציע לשלוח את קובצי ה-GPX שלכם דרך המייל או וואטסאפ, ולפתוח אותם ישירות דרך המכשיר כמעין Hack להמשך שימוש באפליקציה גם לאחר יום הדין.

בין אם בדרך קוסמית יימצא המתווה להשארת השירות באוויר ובין אם לא, נראה ש-Trailze Outdoor משאירה סימני דרך לא קטנים. ביתן מספר כי הוא פגש לא מעט אנשים בטיולים שמשתמשים באפליקציה, ובמקרה אחד מיוחד הוא אפילו עלה לטרמפ במעלה עקרבים, והנהג האדיב זיהה אותו ואת האפליקציה. “כואב לי הלב שצריך לסגור, אבל מצד שני זה תחביב יקר מדי”.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

25 תגובות על "אפליקציית הניווט הישראלית למטיילים נסגרת: ”לא מצאנו מישהו שירצה לקחת את זה משם”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
השם שלי קצר מידי
Guest
השם שלי קצר מידי

הלקח פה צריך להיות להפסיק עם שירותי הענן ולהשתמש בIaaS פשוט. כמות כזו של מידע זה כלום. שרת שעולה 20 דולר בחודש מכסה את כל העלויות בלי מלח. הבעיה היא שאנשים היום לא יודעים לתכנת בלי לחבר מליון שירותים שונים. הביצועים על הפנים, קשה לדבג והעלויות בזבל. הקטע המטורף שבסופו של דבר זה אפילו לוקח יותר זמן לפתח.

בתיאוריה זה יותר טוב בסקייל אבל גם זה לא בהכרח פשוט עד כדי ככה. הטכנולוגיה צעדה 20 שנה אחורה בגלל שטיפת מוח של גוגל, מייקרוסופט ואמאזון. שירותי ענן ומייקרוסרביסז משרתים בעיקר את הספקים של השירותים האלה. לא אותנו.

לא דבאופ
Guest

ועל זה נאמר, אתה חוסך דולרים כדי לבזבז מאות דולרים.
הזמן בתחזוקה של on-prem הוא בסדרי גודל יותר גדול משירותי ענן

כן דבאופס
Guest

זה פשוט לא נכון. עלויות ענן הן לפחות פי 2 לעומת on-prem, כולל כוח אדם נוסף כשמדובר במאות שרתים. כשמחזיקים את החומרה יותר משלוש שנים, חותכים באחריות יצרן ומחזיקים מלאי חלפים, זה יכול להגיע גם לפי 5. אני יודע, כי זה בדיוק מה שעשינו.

אף ספק ענן לא עושה לך טובות או מפסיד כסף. תקרא את הדוחות שלהם, הם מרוויחים סכומים בלתי נתפסים בגלל שאנשים לא יודעים לנהל חדרי שרתים. ובגלל שאין פתרונות תוכנה שממש מטפלים בבעיות שבשטח – כל אחד נאלץ להמציא פתרונות לעצמו.

יהונתן
Guest

לכן דבאופס
אני מודה שאני לא מבין הרבה ב-devops אבל אני כן בעל הבנה בסיסית בכלכלה. זה שספקי ענן מרוויחים מהשירות שהם נותנים זה לא אומר שאתה כלקוח מפסיד. הם מומחים בתחום מסוים שאת הלקוחות שלהם לא מעניין (וגם לא משתלם) לפתח בעצמם.
מה שכן, אחרי שחברה גדלה יש באמת מקום לבדוק אם שווה לחזור אחורה כדי לפתח פתרונות in-house

דווקא דבאופס
Guest

כמה פעמים ראיתי “חכמים” שפונים לאון פרם. בסוף זה תמיד נגמר בתשתית רעועה עם המון תירוצים למה זה עולה הרבה יותר. ולא לדבר על קריסות שמקפיצות את כולם כל הזמן ולא נותנות שקט תעשייתי. בסוף הם גם עוזבים בלי העברת ידע והמעסיק סובל. פחחח

פחחח דבאופס
Guest

כמה פעמים באמת? אולי תציין שמות, כדי שנדע שאתה לא סתם מבלבל את המוח? כי ה”פחחח” שהוספת בסוף לא ממש הוסיף לתחושת האמינות.

יאללה דבאופס
Guest

יהונתן,

תקרא את המאמר של אנדרסון הורוביץ על עלויות ענן, אל בכלכלה עסקינן.
רק בשביל ההקבלה – אולי לא מעניין אותך לנהוג, או אפילו ללמוד נהיגה. ולמשימות מסוימות, לנסוע במונית זה לחלוטין הגיוני, ומשתלם כלכלית. אבל לקחת את הילדים לבית הספר, חוגים, לעשות קניות ולנסוע בתוך העיר מידי יום? רק בגלל שאתה לא רוצה ללמוד נהיגה, או שאתה לא סומך על היכולות שלך כנהג? נשמע כמו דרך מצוינת לבזבז המון כסף.

אורי
Guest
האמת? אני לא קונה את זה שהחברה נסגרה בגלל עלויות של אכסון. בואו, אתם לא עם מאות מיליוני משתמשים, וגם הדטה שיש על מיקום בסה”כ מדובר באוסף של קורדינטות לאורך זמן. דטהבייסים בסיסיים של time series מאכסנים מיליוני רשומות בכמה מגות בודדות. הבעיה פה היא לא עלויות אכסון אלא עלויות פיתוח ותחזוקה של אפליקציה / קוד. במקרה הזה היה יותר חכם לפתוח את הקוד ולהעלות את הפרויקט לגיטהאב ולתת למשתמשים לתחזק אותו (אם יש לו ביקוש) אבל כנראה שגם בזה לא האמנתם בעצמכם. וזה בסדר, גם וייז לא הייתה רווחית ורק לאחרונה אחרי רכישה של ענקית כמו גוגל, בשילוב עם… Read more »
ערן
Guest

החברה לא נסגרה. רק מורידים את אפליקצית השטח. זה כתוב למעלה.

אור
Guest

למה להוריד , תכניסו פרסומות או תמכרו מנויים . הם כנראה וויתרו מראש

אופניים
Guest

חבל, יופי של אפליקציה

שגיא
Guest

זה הזמן להחזיר לקהילה שתמכה בכם. הדבר הנכון לעשות הוא לפתוח את הקוד של האפליקציה והשרתם ולשים באחת מהפלטפורמות github bitbucket gitlab.
מודל של open source הוכיח את עצמו כיעייל במקרים כאלו.

ארול אחד
Guest

יש חלופה טובה, נווט שטח אפליקציה מעולה לאנדרואיד https://play.google.com/store/apps/details?id=altitude.alarm.erol.apps

Shai
Guest

האם היא חינמית?

ASD
Guest

יש פה כתבה שמראה לך מה המחיר של חינם, לא?

אמיל
Guest

לאלאאלאללאלאלאלאאאא

עמי
Guest

יש גם את עמוד ענן…

לייבו
Guest

לא מאמין לאף מילה. הם מנסים למכור את זה בהפוך על הפוך

אחד אחד
Guest

מנוי של דולר בחודש כפול 20% מהמשמשים מספיק כדי להחזיק שרותי אחסון (40k$) , על כל הייתר אפשר לוותר ולהמשיך להתקיים.

אלון
Guest

זה ממש לא יהיה 20% משלמים

אלון
Guest

שישחררו את הsource…:)

דן לוי
Guest

אני משתמש ב אווף רואוד offroad וחש שלל מפות כולל שביל נט, אפלקציה פגז שוות ערך לטריילז

אפרתה
Guest

עצוב וחבל מאוד. אם כי בהתחלה עבדה מעולה ואחכ היו כל מיני ניתוקים. אולי יום לא טוב בשרת..בכל מקרה מישהו פה הציע לתרום לopen source.. רעיון טוב.. סהכ ממש ממש עסרה לרוכבים מתחילים כמוני ובזכטתה נכנסתי לתחום ולשטח בלי שום בעיה. שאפו לכם. והרבה הצלחות.

יובל
Guest

שרשת”ג יקנו את הפעילות וייממנו אותה

גלית
Guest

לא.. לא לסגור! אפליקצייה כזאת היא זהב טהור למטיילים, מאוד נוחה וידידותית למשתמש
חייבת להיות דרך אחרת :(

wpDiscuz

תגיות לכתבה: