10 כללים חשובים לצילומי מסך לעמוד האפליקציה

אם תמונה שווה 1,000 מילים, צילום מסך שווה מיליון. בתקופה שבה כל חנות אפליקציות כוללת רק מאות אלפי אלטרנטיבות, כדאי ששלכם תהיה בולטת מספיק. הנה 10 קווים מנחים שיעזרו לכם לעשות זאת נכון

facebook app screenshot

צילומי המסך של אפליקציית פייסבוק באפסטור

הפוסט נכתב על ידי יונתן רוה.

כמות האפליקציות באפסטור וב-Google Play ממשיכה לגדול: כ-1.3 מיליון אפליקציות לאפל, וקרוב ל-1.4 מיליון אפליקציות זמינות כיום למכשירי אנדרואיד. התחרות על המיקום בחנויות היישומים – עצומה. בסביבה כל כך תחרותית, ברור מאליו שעל מנת לקדם אפליקציה בצורה אפקטיבית, יש למקסם את יכולות השיווק בעמוד האפליקציה. מבין כל המידע השיווקי הזמין העומד לרשות המשתמש, צילומי המסך הם החשובים ביותר. צילום מסך טוב הוא הזרז העיקרי להורדת אפליקציה ע”י משתמשים, ולהיפך – צילום מסך גרוע ירחיק אותם מיידית, כאשר אפילו תיאור אפליקציה מצוין ומושך לא יכפר עליו.

השלב הראשון לפני העלאת צילומי מסך הוא אולי החשוב מכולם – מחקר. בדקו את צילומי המסך של המתחרים שלכם, נתחו אותם, הבינו אילו מהם עובדים טוב יותר ואולי תוכלו לקבל רעיונות לגבי צילומי המסך שלכם, באופן שיבדיל אתכם מן המתחרים וייצר “נוף” מושך מספיק ויזואלית שיגביר את מספר ההורדות.

לאחר שניתחתם את הסביבה התחרותית העומדת בפניכם, ניתן לגשת לעבודה. בבניית עמוד האפליקציה שלכם, השתמשו בכללים אלו כקווים מנחים לבניית צילומי מסך מוצלחים:

1. סיפור

זהו בעצם כלל האצבע החשוב ביותר. צילומי המסך מספרים סיפור, ממש כמו האפליקציה שלכם. צילומי מסך טובים הם אלו שיוכלו להסביר מה האפליקציה שלכם עושה ללא כל שימוש בטקסט.

2. שימושיות ומיקוד

כל שימוש מרכזי באפליקציה שלכם צריך להיות מומחש בצילום המסך. יחד עם זאת, על כל צילום מסך להתמקד בפונקציה מרכזית אחת ולא יותר.

3. כמות

השתמשו בכל צילומי המסך העומדים לרשותכם. ב-iOS 8 מדובר ב-4 בלבד (פלוס וידאו) פר מכשיר, כאשר למערכת ההפעלה של אנדרואיד אין הגבלה משמעותית. אם לאפליקציה שלכם יש יותר מ-2 פיצ’רים, אין סיבה שלא תשתמשו בכל הכמות האפשרית, ובאנדרואיד לפחות ב-5. אל תתקמצנו ואל תתעצלו.

4. מיקום

למיקום צילומי המסך יש משמעות רבה. למעשה, צילום המסך הראשון חשוב בהרבה מן השאר משום שהוא מופיע בתוצאות החיפוש (באפסטור. אך גם באנדרואיד הוא חשוב יותר מן האחרים). עליכם לדאוג שיהיה זה שיציג את התוכן/מטרה/פונקציה המרכזית של האפליקציה שלכם ויהיה בעל האפקט הויזואלי המשכנע ביותר.

5. מערכות הפעלה

בהמשך לסעיף הקודם, צילומי מסך טובים באפסטור לא בהכרח ישמרו על אותה רמת אפקטיביות ב-Google Play, שם לכלל צילומי המסך יש משקל גדול יותר. נתחו את האפקטיביות של כל סט צילומי מסך בנפרד.

6. טאבלטים

לכל טאבלט, בכל מערכת הפעלה, מגיע צילום מסך משלו המציג את השימושיות בו, בין אם האפליקציה זהה לחלוטין ובין אם לא. זה אומר, בין השאר, צילום מסך רוחבי ולא אנכי.

7. פוטושופ

חלק מן המפתחים משתמשים בפוטושופ על מנת לעוות, להגדיל ולשנות באופן מלאכותי חלק מצילומי המסך שלהם. לא רק שמדובר במצג שווא שעלול לאכזב חלק מן המשתמשים שלכם ברגע שיפעילו את האפליקציה, זה גם נראה חובבני ברוב המקרים. הימנעו מכך.

8. אמת בפרסום

אל תציעו שימושים ופיצ’רים בצילומי המסך שלכם, שאינם קיימים בפועל באפליקציה. זו טקטיקה קצרת טווח, שיכולה להביא לכם משתמשים בעתיד הקרוב, והרבה תלונות וביקורות של כוכב אחד שירסקו לכם את הדירוג בטווח הבינוני-רחוק. במלים אחרת, מדובר במתכון בטוח לאסון. העצה הזו מגיעה ללא שיפוט מוסרי אלא תועלתני בלבד – לטובת האפליקציה שלכם, היצמדו תמיד לאמת.

9. המחשה

אחת הדרכים להמחיש את השימוש באפליקציה יכולה להיעשות דרך צילום מסך הכולל את המכשיר עצמו. זה שיטה שבהחלט כדאי לבדוק ולהתנסות בה (תוך מעקב אחר האפקטיביות שלה), בעיקר אם מדובר באפליקציה שאינה משחק. הנה 2 כלים חינמיים שיעזרו לכם לייצר צילומי מסך הכוללים את המכשיר עצמו. (PlaceitDevice Art Generator)

10. ניסוי וטעייה

אם חשבתם שהעבודה נגמרת ברגע שהעליתם את צילומי המסך לחנות, טעות בידיכם. כמו התיאור בעמוד האפליקציה שלכם, האייקון ושם האפליקציה, גם אופטימיזציה של צילומי המסך הם תוצר של ניסוי וטעייה. אם התוצאות לא מספיק טובות בעינכם, שנו סדר הופעת צילומי המסך, שפרו אותם או העלו אחרים במקומם. זו הדרך היחידה למקסם את היכולת שלכם למשוך משתמשים חדשים.

הפוסט נכתב על ידי יונתן רוה, בעל תואר במשפטים ומנהל עסקים, פועל כ-5 שנים בתחום השיווק והפרסום במובייל. עובד כיום כ-Director of Partnerships בחברת appnext והבעלים של הבלוג Mobilize העוסק בעסקים במובייל.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

4 תגובות על "10 כללים חשובים לצילומי מסך לעמוד האפליקציה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מנצ'
Guest

טיפים מצויינים. רק חסרה התייחסות לעניין הטאבלטים.

מנצ'
Guest

התייחסות רצינית יותר, זאת אומרת :-)

Yoram
Guest

יש עוד כמה טיפים שהייתי מוסיף, כמו למשל הרזולוציה, אבל מה שמופיע פה מדויק. נחמד.

Omer Klein
Guest

Nice Post, but if you are interested in a profound research, I would definitely go over the following blog post:
http://blog.sensortower.com/blog/2013/07/15/how-to-a-slash-b-test-your-app-screenshots-to-increase-downloads/
That will guide you how to A/B test the best screen shot to use

Omer Klein
http://Www.useglance.com

wpDiscuz

תגיות לכתבה: