הצצה ל-3 הטרנדים המובילים היום בעולם הפרסום במובייל

שוק המובייל הפך בשנים האחרונות לסיפור הצלחה עתיר לקוחות פוטנציאלים. הפרסומות של פעם פינו בחודשים האחרונים את מקומן לטרנדים חדשים שמעניקים חשיפה הרבה יותר גבוהה ובאופן שפוגע פחות במשתמשים, הצצה ל-3 טרנדים מובילים בתחום.

shutterstock mobile app

הפוסט נכתב על ידי יונתן רוה, בעל תואר במשפטים ומנהל עסקים, פועל כ-5 שנים בתחום השיווק והפרסום במובייל. עובד כיום כ-Director of Partnerships בחברת appnext והבעלים של הבלוג Mobilize העוסק בעסקים במובייל.

הפרסום במובייל ממשיך לצמוח בקצב מדהים. כה מדהים, למעשה, עד כי מחקר חדש צופה כי בשנת 2014 צפויה עליה של כ-75% בתקציבי הפרסום במובייל, עד לרמה של 31.5 מיליארד דולר.

יחד עם זאת, הצמיחה הגדולה ומספר האפליקציות העצום בחנויות היישומים של גוגל ואפל עדיין לא הביאה עמה משב רוח רענן בכל הנוגע לפרסומות עצמן. הבאנרים הסטנדרטיים הינם עדיין כלי הפרסום העיקרי של מרבית המפרסמים, כאשר השימוש במעברונים (Interstitials) הולך ונעשה נפוץ יותר ויותר. עם הצפיפות ההולכת וגוברת ב-Appstore וב-Google Play, הצורך בכלי פרסום טובים יותר, מתוחכמים יותר ועם זאת פחות דורסניים – גבוה מאי פעם.

אז מה בכל זאת השתנה? לא מעט. הידע שנצבר במהלך השנים האחרונות מניב פירות שעוזרים למפתחים, קטנים וגדלים כאחד, להפיק הכנסות גדולות יותר, תוך שמירה על שביעות רצון המשתמשים. הנה הטרנדים החשובים ביותר בעולם הפרסום כיום:

מיקום

החשיבות של מיקום הפרסומת, בעיקר כשמדובר ב-Interstitials, עצומה. חלק גדול מהמפתחים נוהגים להטמיע מודעות במהלך השימוש באפליקציה (בין משימות/שלבים, אם מדובר במשחק, לדוגמא) או בסיום השימוש, רגעים לפני שהמשתמש עוזב את האפליקציה (מה שמכונה Exit Traffic).

מיקומים אילו ובעיקר השימוש ב-Exit Traffic נחשבו עד היום לאופטימליים. עם זאת, במחקר ארוך שערכנו נמצא כי דווקא מעברונים שהופיעו עם תחילת השימוש באפליקציה (App Launch) הניבו את ההכנסות הגבוהות ביותר פר חשיפה. הנתונים כמובן משתנים בין אפליקציות ואין מדובר בעובדה גורפת, אך הכיוון ברור לחלוטין. כך או כך, הנתונים הללו מוכיחים כי אין שום תחליף לניסוי וטעייה של מפתח האפליקציה, על מנת להבין מהו המיקום האופטימלי לכל מודעה.

הנעה לפעולה

אחד הטרנדים הבולטים ביותר כיום היא התייחסות לדרך בה הפרסומת קוראת לפעולה. התוכן עצמו חשוב כמובן, אך ישנן דרכים נוספות להגיע למשתמש. גם אם תוכן הפרסום מעניין ומתאים למשתמש, הרי שעיתוי המודעה (בזמן שימוש באפליקציה אחרת או בזמן גלישה בדפדפן) לא בהכרח מתאים לו. פרסומות מהדור החדש מייחסות חשיבות גם לכך ומציעות אפשרויות נוספות להורדת אפליקציה, בזמן אחר:

app screenshot

הפרסומת מציעה למשתמש להוריד את האפליקציה מיידית או לשלוח אותה למייל שלו על מנת שיוכל להוריד אותה במועד מאוחר יותר. עצם העלאת האפשרות יוצרת אצל המשתמש עמדה נוחה יותר כלפי הפרסומת ומעלה משמעותית את ה-engagement ואת ההכנסות ממודעה זו.

המסקנה: התייחסו למשתמשים שלכם כאל מבוגרים ולא כאל טיפשים גם כשמדובר בפרסומות, והם עשויים להחזיר לכם באותו המטבע.

Native Ads

ללא ספק הטרנד החשוב ביותר ב-2014, שהולך וצובר תאוצה, ובצדק. הרציונל מאחורי Native Ads ברור מאוד: ככל שפרסומות יוטמעו בתוך האפליקציות באופן שיבטאו יותר את אופי האפליקציה, את העיצוב שלה ואת התוכן שלה, כך הן יפריעו פחות למשתמשים וההכנסה מהן תעלה. כל המחקרים שביצעו רשתות פרסום בשנה האחרונה מצביעים על הכנסות גבוהות עד פי 10 כתוצאה משימוש ב-Native Ads.

השימוש ב-native Ads מגוון מאוד ומותאם לכל אפליקציה. הפרסומת יכולה להופיע כחלק מהלוק המקורי של האפליקציה/משחק, כמו בדוגמא הזו:

app

אפשרות רווחת נוספת היא התאמה קונטקסטואלית של הפרסומת לתוכן המוצג באפליקציה:

app ui

השימוש ב-Native Ads אינו דורש הטמעה של SDK חדש. הפרסומת מופרדת למרכיביה הבסיסיים – שם האפליקציה, תיאור, URL, ותמונה, כאשר מפתח האפליקציה משתמש ב-API פשוט על מנת למשוך את הפרסומות באופן שמתאים לו. מפתח יכול לבחור להשתמש בחלק מן המרכיבים רק בתמונה, רק בטקסט או אפילו ב-URL בלבד.

המסקנה מכל הטרנדים הבולטים של 2104 חד משמעית: ניתן לייצר הכנסות משמעותיות מפרסומות תוך שימוש בעיצוב המקורי, דיאלוג עם המשתמשים באפליקציה ומזעור ההפרעה לשימוש השוטף בה. עולם הפרסום במובייל הולך ומשתכלל על מנת לייצר הכנסות מספקות ולהוות כר פורה לפיתוח אפליקציות ושירותים סלולריים נוספים – לא כדאי להישאר מאחור.

קרדיט תמונה: mobile via shutterstock

כותב הפוסט הוא בעליו של הבלוג Mobilize.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

4 תגובות על "הצצה ל-3 הטרנדים המובילים היום בעולם הפרסום במובייל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מתי
Guest

כתבה טובה.
אין ספק ש-Native Ads זה הדבר הבא. השאר רלוונטי אבל פחות.
יותר ויותר מפתחים יתחילו להשקיע זמן בלהפוך את הפרסומות באפליקציות שלהן ליותר “מוטמעות”

רוצה לעזור
Guest

היי geektime אולי לא שמתם לב אבל יש עדכון למצלמה בנקסוס 5 כדי לכם לעשות על זה כתבה כי המצלמה נראת שונה לגמרה וזה מעניין מאוד

ירון שגיא | Sagi
Guest

כתבה יפה! רק חסר כל הנושא של הRich Media, חברת סילטרה אותה אנחנו מייצגים בישראל
מאפשרת את הפרסום עליו דיברת שמעורר אינגייג’מנט גבוהה יותר ומאפשר לתת יכולות אפליקטיביות בקמפיין מובייל. ניתן לראות דוגמאות כאן http://www.creativitys.co.il/celtra/

אור
Guest

איזה כיף להיות ב2104

wpDiscuz

תגיות לכתבה: