3 טעויות נפוצות שמרחיקות גולשים מהאתר שלכם

חודשים ארוכים שבמהלכם תכננתם, עיצבתם, בניתם וכתבתם עלולים להסתיים במפח נפש אמיתי – עם הגילוי שגולשים הנכנסים לאתר החדש שלכם לא נשארים לשוטט בו. למה זה קורה? מדוע האתר שלכם ננטש במהירות? הכירו את שלוש הטעויות הנפוצות שמפחיתות את תנועת הגולשים באתר

shutterstock website

שמונה שניות. זה כל מה שצריך הגולש הממוצע כדי להחליט אם האתר שלכם מעניין או לא. כן, קראתם נכון – שמונה שניות. ועכשיו, אחרי שאמרנו את זה, נסו להיזכר כמה זמן עבר עד שכל התכנים לאתר נכתבו, הפיתוח והעיצוב הסתיימו והאתר עלה לאוויר. ניחוש שלנו: לפחות כמה חודשים.

המשמעות היא אחת: לא משנה כמה זמן הושקע בבניית האתר, משנה מה הושקע בו ואיך הוא מוצג. כי כשהזמן הדרוש לגולש כדי להחליט לגבי האתר שמולו הוא כל כך קצר, אסור לעשות טעויות. כל באנר באתר הוא פתח לעוד הזדמנות עסקית, כל כותרת היא מקור להצלחה או לכישלון – וכל טעות שנעשתה בתום לב ומחוסר ידיעה עלולה להשפיע על התנועה באתר ועל הצלחת העסק.

המציאות מלמדת שבעלי אתרים רבים טועים בדרך – ומגלים בדיעבד, אחרי שהאתר שלהם כבר זמן מה באוויר, שהם פספסו את המטרה. אבל הבשורות הטובות הן שכל טעות ניתנת למניעה. למען האמת, יש שלוש טעויות שחוזרות על עצמן באתרים רבים – ואם מודעים אליהן וחושבים עליהן מראש, קל למנוע אותן בהמשך:

1. נראות ועיצוב

תארו לעצמכם שיצרנית משקה האנרגיה רד-בול הייתה פותחת לפתע בקמפיין חדש, ובו הייתה מציגה ערב בינגו בבית אבות וחבורת בני 80 השותים מהמשקה. ניתן רק לשער שהמהלך היה נראה לא רלוונטי לרוח החברה, אולי אף היה נתפס כמתיחה – שכן החברה משקיעה לא מעט כדי למתג את המשקה (ואת כל מה שמסביב) כמשקה לצעירים.

כעת הסתכלו על האתר שלכם ושאלו את עצמכם: האם הוא רלוונטי לרוח המותג? האם הוא מתכתב עם המסרים השיווקיים שלו? אם התשובה שקיבלתם היא שלילית, כדאי לגשת במהירות לתיקון הבעיה – כי אתר האינטרנט מהווה עבור הגולשים חלון ראווה, נקודת מפגש ראשונית עם המותג, והוא חייב להעביר בצורה ברורה וחד-משמעית את אופיו של העסק ואת רוח המותג.

מה זה אומר תכל’ס? הסתייעות במעצב מקצועי היא בגדר הכרח לאתר שמכבד את עצמו ולא רוצה להצטייר כחובבן. הקשר בין האתר לרוח המותג משתקף בכל פרט עיצובי באתר – החל מבחירת הפונט הנכון, דרך גודל הכותרות וצבען וכלה בתגיות הניווט. אל תזלזלו באף פרט – גדול או קטן. ושיהיה ברור: בעולם הדיגיטל יש ‘חוקים’ עיצוביים ברורים, לא מדובר בגחמות או באלתורים. אז גם אם בא לכם דווקא צבע אדום או סגול, ייתכן מאוד שאופי העסק, קהל היעד וסוג השירותים יכתיבו לכם צבע אחר שאתם באופן אישי פחות מתחברים אליו.

2. עודף מידע

אחד הדברים שהופכים את האינטרנט לכלי כל כך חשוב ויעיל הוא העובדה שהוא מנגיש מידע בהיקף עצום תוך זמן קצר ביותר. אך היתרון הזה הוא לפעמים גם חיסרון גדול: מי שמעוניין במידע מדויק עשוי למצוא כי עודף המידע המוצג בפניו מזיק יותר משהוא מועיל. הדבר נכון שבעתיים כאשר אנשים מבקשים לבדוק נושא מסוים – ומגיעים לאתר מלא במידע לא רלוונטי. העובדה שלא נעשה סינון לפני העלאת המידע לאתר יוצרת בקרב הגולשים תחושת תסכול – ולכן, על אף הרצון להפגין ידע רב בתחום התמחותכם, כדאי מאוד לוודא שלא ‘הפגזתם’ את האתר שלכם במידע לא נחוץ.

אז מה עושים? יש שתי שאלות שעליכם לשאול את עצמכם: ראשית, מה אתם צריכים להציג כדי לגרום לגולשים להתקדם לעברכם לאט-לאט (דהיינו לגרום להם לקנות, להתקשר, להשאיר פרטים וכו’), ושנית – מה הגולשים שלכם באמת צריכים לקרוא ולדעת כדי לקבל תמונה מספקת אך לא מבלבלת. התשובות לשאלות אלו הן מסננת התכנים שלכם. יש ברשותכם מידע שלא יתרום לתהליך המכירה שלכם ובנוסף אינו רלוונטי לגולשים? אל תעלו אותו לאתר – הוא מיותר ואין בו ערך.

3. התחדשות

אתר אינטרנט דומה למאגר מים. אם יש תחלופה רבה של תוכנו הוא מושך מבקרים, ואם לא – הוא נותר שומם. גולש שייכנס לאתר שלכם ויגלה שהאתר אינו מראה סימני התחדשות – יסיק כי אין לכם מה להוסיף לו וילך להשיג את המידע באתר אחר.

אם האתר שלכם לוקה בחוסר רעננות, כדאי שתקדישו זמן כדי לתקן את המצב. התחילו להעלות תכנים לאתר לפחות פעם בחודש (ופעם בשבועיים – עוד יותר טוב), אך אל תשכחו: הקפידו להעלות חומר מקצועי ועדכני ולא סתם כזה שמרבה להשתמש בביטויי מפתח. אתר דינמי, חי ובעל תכנים איכותיים יביא לא רק לעלייה בתנועה באתר אלא גם לחיזוק תדמית המותג.

ומילה לסיכום: יש, מן הסתם, לא מעט טעויות בדרך – אך הסטטיסטיקה מראה שאלו הנפוצות שבהן. אז אם אתם בתהליך בניית האתר, הקפידו על שלושת הדגשים האלו, ואם האתר כבר באוויר – זה הזמן לבחון אותו מחדש ולראות מהן נקודות התורפה שלו. זכרו: לגולש הבא שייכנס לאתר שלכם יש בסך הכול שמונה שניות להחליט מה הוא חושב עליכם…

קרדיט תמונה: website via shutterstock

 

הכתבה בחסות תבונה

כולם רוצים להיות הטובים ביותר, TVUNA הפכה זאת למציאות עם הטכנולוגיות הכי חדשניות, הפרויקטים הכי מורכבים והמומחים המובילים בתחומם. בניית אתרים ואפליקציות Mobile, רשתות חברתיות, סרטוני אנימציה ועוד – החברות הגדולות במשק בוחרות ב-TVUNA מבית SQLINK שוב ושוב לנהל עבורן את הנכסים הדיגיטליים שלהן. כי כשלוקחים את הדיגיטל לאקסטרים, אפילו השמים הם לא הגבול.

רותם רוגובסקי, SQLINK

סמנכ"ל בקבוצת SQLINK ומנהל חטיבת הניו-מדיה בחברת הבת תבונה. מומחה ל-UI ו-UX, מבכירי אנשי הניו-מדיה בישראל, מייעץ לחברות וארגונים מהמובילים במשק בתחומי אסטרטגיית דיגיטל, ארכיטקטורת מידע ופיתוח מערכות Web. בשעות הפנאי מסתובב בארץ עם הרחפן שלו ויוצר סרטונים ויראליים של ישראל ממעוף הציפור.

הגב

2 תגובות על "3 טעויות נפוצות שמרחיקות גולשים מהאתר שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עמית
Guest

יופי של מאמר
תודה רבה

Arela Koter Hamou
Guest

מאמר טוב וממוקד. החלטתי לקרוא בפחות בשמונה שניות:) תודה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: