אלו הכלים שיעזרו לכם לעקוב אחר המתחרים שלכם

על מנת לשמור על יתרון מול המתחרים שלכם, כדאי שתדעו מה קורה איתם בכל רגע נתון. הנה מספר כלים שיעזרו לכם לעשות זאת.

shutterstock spy

הפוסט נכתב על ידי עדו עמית, העוסק במודיעין עסקי ומעקב אחר מתחרים.

כאשר עוסקים במוצר אינטרנטי, סביבת העבודה תמיד תהיה דינאמית ועמוסת מידע. לעיתים נראה כי מתחרים נוצרים יש מאין ובתוך זמן קצר יכולים אלו להוות מתמודד אמיתי בשוק העבודה המשותף, אז איך באמת אפשר לשמור את העיניים בו זמנית על כל הכדורים כאשר הסביבה דורשת מכל מתחרה ומתחרה לעבור שינויים מהירים, להחליף ספקים, לטפח שותפויות עסקיות חדשות ובעיקר לפתח מוצרים ופיצ’רים חדשים כל כך מהר שניראה כמעט בלתי אפשרי לנהל מעקב אמיתי ויעיל אחריהם. מטרת הפוסט הזה היא לתת לכם, הקוראים, את הכלים הנכונים והטיפים הרלוונטים על מנת להשאיר אתכם בשליטה על מה שקורה בשוק.

אז מול מי אנו מתמודדים?

עוד לפני שמתחילים לעקוב אחרי המתחרים, חשוב מאוד להבין מול מי אנו בכלל מתחרים. היכולת לראות את “התמונה הגדולה” היא יכולת חשובה ומשמעותית בתחום העבודה הזה והכרחית על מנת להמשיך ולשמור שלא ישארו בה חלקים הנסתרים מעיני האחד שמתפקידו להתבונן.

ראשית נסו להשיג כמה שיותר שמות, שמות של חברות, מוצרים, אנשי מפתח בתעשיה הרלוונטית, בעלי עניין, משקיעים ושותפים עסקיים, חיפושים בגוגל יספיקו בהחלט בשלב ראשוני זה, אך פעלו בצורה אנליטית, הרשו לעצמכם להמשיך ולזרום עם תוצאות החיפוש, שם מוביל למאמר שמוביל למשקיע שמוביל לחבר דירקטוריון שמוביל לחברה נוספת רלוונטית וכן הלאה וכן הלאה. לאחר שבידכם יותר שמות משניראה לכם שתוכלו לזכור, כתבו את כולם על לוח – ותתחילו לחבר את הנקודות, כאשר תתבהר התמונה הראשונית ניתן יהיה לצמצם את אותה המסה למתחרים בודדים שעליהם יש להתמקד, רק אז, אפשר יהיה להתחיל לעבוד.

אוקי, אז מה עכשיו?

סוף סוף צמצמנו את הלוח למתחרים הנבחרים, איך ממשיכים לעקוב ולא מפספסים שום דבר חשוב? כבר הבנו שיש מידע בלשון המעטה המון חומר לעקוב אחריו. אם רק הייתה דרך בה אני אוכל לדעת כל דבר חדש שקורה, מאיזה מקור שאבחר, על כל נושא שאבחר וכל זה במקום אחד מרוכז. אז זהו, שבאתי מוכן;

Netvibes הוא כלי ניהול התראות מצוין וחינמי המאפשר לכם להזין לתוכו את שם המוצר, המותג או הנושא שתרצו לעקוב אחריו (החל מהמתחרים הישירים ומוצריהם ועד לחדשות כלליות בנושאים בהם תבחרו) ולקבל אופן מיידי התראות ישירות ל-Dashboard האישי שלכם בממשק נעים ונוח לקריאה. NetVibes גם מאפשר, מעבר לניטור ומעקב אחר טקסטים ממקודים, להזין כתובות RSS בדומה ל-Google Reader או כלים כמו Feedly ולבצע ניתור של רשתות חברתיות, ובכך מהווה כלי המרכז עבורכם את כל המידע העדכני ביותר בנושאים המעניינים אתכם, מומלץ בחום עם קפה של בוקר.

pic1

נתקלתם באתר חדש ורלוונטי, אך איך נדע לזהות אם הוא מהווה סיכון או בר חלוף? ומי בכלל עומד מאחוריו? אז אני כבר יודע הרבה על המתחרים הקיימים שלי, ופתאום נתקלתי בשם שאני לא מכיר, אבוי. אחד הדברים הנהדרים והמעצבנים ביותר בעולם האינטרנט גם יחד הוא שישנם פרטים שאינם חשופים לכל אחד, אך חשוב לשנן ולזכור את המוטו הבא: כל מידע שנרצה קיים וזמין, רק צריך לדעת היכן לחפשו. כלים רבים מאפשרים לתת תמונה מעמיקה יותר על האתר בו אתם מתעניינים, הנה חופן זעום מהם:

Crunchbase – מאגר מידע ענק עם אינפורמציה כללית על אנשים, חברות ואתרים בתעשיה הטכנולוגית בכלל והאינטרנטית בפרט.

Whois.com – אתר המספק מידע על פרטי הרישום של דומיין ספציפי כמו השם עליו רשום הדומיין, כתובת המנוי, תאריכי עדכון ושחרור של הדומיין וכו. כלי זה מאפשר לעיתים להבין מי עומד מאחורי אותו אתר (בין אם מדובר באדם ספציפי או חברה).

Comscore/Alexa/Compete/SimilarSites – ארבעת האתרים הללו (חלקם חינמיים וחלקם דורשים תשלום עבור חלק מהמידע שמספקים) מאפשרים לקבל מידע על כמות התעבורה / כמות המשתמשים העוברים באתר אותו נבדוק, כך למשל אפשר יהיה לעקוב לאורך זמן על תעבורה זו ולקבל דעת טובה לגבי גודלו של אותו אתר והפוטנציאל התחרותי שלו.

Keywordspy – אתר שמספק מידע לגבי המילים אותם רכש המתחרה אותו נבדוק ב-Google Ad Words על מנת להביא אליו את המשתמשים וכמה כסף הוציא על מנת לרכוש את המילים האלו.

AdClarity / WhatRunsWhere – שני כלים נהדרים המאפשרים לעקוב ולקבל מידע (כמותי וויזואלי) על Display Ads (באנרים ופרסומות מונפשות אונליין), היכן מופצים אותם באנרים, באיזו כמות ותדירות, מי עומד מאחורי ודוגמאות אמיתיות של אותם קמפיינים בחלוקה ע”פ מדינות, מפרסם, מפורסם או מוצר לפי בחירתכם.

חושבים שזה יותר מידי? צודקים! אז הנה דוגמה טובה לכלי נהדר המאפשר לאסוף ולרכז את כל המידע מכל השירותים האלו גם יחד. תוסף חכם וחדש יחסית לדפדפן כרום הנקרא Follow.net, מאפשר לקבל מידע על כל אתר במגוון התחומים הרשומים מעלה בלחיצת כפתור אחת. Follow.net הוא תוסף המתיישב על דפדפן הכרום, ובלחיצת כפתור מאפשר לקבל מידע מקיף בכל הנושאים שהזכרתי על האתר בו אתם גולשים כעת:

pic2

קצת מספרים…

אי אפשר לנתח שוק באמת מבלי להסתכל קצת על מספרים, הזכרתי כבר את “התמונה הגדולה”? אז תתמידו לחשוב ולשאוף לראות גדול אף יותר! נגיד ואתם רוצים להכנס לשוק התוספים לדפדפנים? אולי חשוב לדעת איזה דפדפן תומך במספר משתמשים הגדול ביותר נכון להיום, בחרתם לקנות מילים במנוע חיפוש? חשוב שתדעו שאולי שבמדינה אליה אתם מכוונים בכלל שווה לכם לקנות בבינג ולא בגוגל.

מחקרי שוק הם מוצר נפוץ מאוד, והם מספקים מידע אסטרטגי מצוין כאשר מתכננים לפרוץ לשוק מסויים. תמיד חשוב לבדוק אם מישהו אחר כבר חקר את הנתונים אותם אתם מתכוונים לחפש בקדחנות ובמרץ, סטטיסטיקות כאלו זמינות באתרים כמו statowl.com בהם אפשר פשוט לחפש נושא רלוונטי ולקבל את כל המידע אשר אתם חפצים בו.

pic3

ולסיכום

הכלי היעיל והחשוב ביותר לניהול מעקב מתחרים אפקטיבי ואיכותי בחברה טכנולוגית, הוא אתם בעצמכם, ודאו שאתם תמיד מתפקדים כצוואר הבקבוק עבור כל האינפורמציה הקשורה למתחרים ולשוק בו אתם מתעסקים ודאגו כי כלל גורמי החברה מכירים במקומכם ותפקידכם ככזה. צוות מעקב המתחרים מאפשר יתרון משמעותי ותומך בכלל גורמי החברה החל מחטיבת המוצר ע”י השוואת עבודתם לסטנדרט התעשייתי וכלה במחלקת המכירות, הפיתוח העסקי וההנהלה הגבוהה. ניהול מתחרים נכון ורלוונטי מאפשר לחברה כגוף עסקי לבחור עתיד אסטרטגי נכון ויציב על מול הגורמים המתמודדים מולם במירוץ. ומאפשר לחברה להתקיים ולהתפתח באופן מתמיד בשוק התחרותי והמטורף שאנו קוראים לו האינטרנט. בהצלחה!

קרדיט תמונה: spy via shutterstock

 

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

13 תגובות על "אלו הכלים שיעזרו לכם לעקוב אחר המתחרים שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יניב
Guest

מרתק!!

Alon Carmel
Member

similarsites זה לא http://www.similarweb.com/ שהוא כלי שלוקח פה את מרבית מהכלים מבחינת מעקב אחרי מתחרים.

עדו עמית
Guest

SimilarGroup הם הבעלים של SimilarSites וגם SimilarWeb. מדובר באותה חברה.

איל
Guest

זה אותו הדבר. חלק מאותה חברה

מנשה
Guest

כתבה משובח’ת!

ג'וני
Guest

איז גוד!

אלירן בן זיקרי
Guest
אלירן בן זיקרי

פשוט ולעניין. חבל שאין הרבה חברות שמבינות את החשיבות האדירה של צוות כזה, אין ספק שזו כתבה שחובה על כל סטארטאפיסט לקרוא ולהפנים!

סולימני
Guest

סוף כל סוף סקירה מקיפה הכוללת דוגמאות והסברים!
כתיבה שנונה ומהנה – ישר כח! :”)

מרתקקקק
Guest

המון כלים שימושיים. תודה!!!

Guest

ממחיש את גישת ה Can Do

הישר כוח וכל הכבוד

ג'ק
Guest

כתבה מושקעת!!!
בתור מוכר באתר Ebay (בזמן הפנוי), אני לפעמים רוצה לאתר ספק ולא בהכרח את היצרן
שאני רואה שהמוצר שלו נמכר באלפי יחידות
באיזה כלי ממולץ להשתמש?

בתודה

באדי
Guest

מאוד מאוד מעניין.
גם חשוב ושווה קריאה,
יופי של כתבה!
באמת יופי.

לי באופן אישי זה מאוד עזר,
כתוב בצורה ברורה ומנוסח היטב.
תמשיך לכתוב,
באמת! אל תפסיק לכתוב!
היום זאת כתבה כאן ומחר… אין לדעת!

היום יום ראשון. זה יום טוב לריגולים,
וזה גם יום טוב ללכת לבנק,
לדואר, ולעוד מקומות –
כמו בנק ודואר.

לא כל יום טוב לדואר ולבנק.
שבת לדוגמה, הכל סגור. אבל לא רק,
יש ימים שהם לא שבת וסגור בהם.
ראשון זה יום שפתוח בו לדעתי
וגם זה היום הראשון בשבוע.
תמיד זה עניין אותי שבגולה ראשון זה שבת.
יופי להם. באמת יופי.
מה קשה להם לעשות שבת בשבת??? לא מבין אותם

עדו עמית
Guest

אני מבין.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: