כיצד למשוך משתמשים לחנות המשחקים שלכם ולהשאיר אותם שם

ישנה חשיבות גדולה לזמן בו שוהה המשתמש בחנות שלכם ובעזרת מספר טיפים פשוטים ניתן להאריך את זמן השהייה. לבסוף, אתם גם יכולים כמובן להרוויח מזה לא מעט

תמונה: צילומסך

תמונה: צילומסך

הפוסט נכתב על ידי יניב ניצן, מומחה במודלים כלכליים והפקת הכנסות ממוצרי תוכנה ותוכן. יניב מכהן כמנכ”ל סומלא טכנולוגיות המפתחת פלטפורמה לחנויות תוך משחקיות (In-App Purchase Stores).

אחד הגורמים הקריטיים במשחקים מוצלחים, הוא שמשתמשים מבלים חלק גדול מזמנם בחנות. בפוסט זה נציג מספר אסטרטגיות למשיכת משתמשים לחנות והשארתם שם.

האלמנטים העיקריים בהבאת משתמשים לבילוי זמן בחנות הם:

  • החנות צריכה להיטמע בסביבת המשחק הרגילה.
  • צריכים להיות בה פריטים לשימוש יומיומי.
  • חוויית הקנייה צריכה להיות מעניינת.
  • יש להטיל מגבלות על משחק רציף.

באמצעות שילוב של כמה מן האלמנטים הללו תוכלו למקסם את אורך הזמן אותו יבלה המשתמש בחנות ולהגדיל את ההכנסות. בואו ניכנס לפרטים של כל אחד מהם:

הטמעת החנות בחוויית המשחק

ישנן כמה דרכים לגרום למשתמשים להיכנס לחנות באופן טבעי יותר, כחלק מחוויית המשחק הטבעית. בכל משחק שיש בו רמות, אפשר לעצב את הזרימה כך שתביא את המשתמש לחנות בתחילת או בסוף כל רמה. סוג נוסף של משחק המאפשר הוספת חנות לסביבת המשתמש די בקלות הוא משחקי ריצה המתאפיינים בכך שהמשתמש משחק באופן רציף עד שנפסל. במשחקים האלה אתם יכולים להציג את כפתור הכניסה לחנות בכל פעם שהסשן נגמר. סוגים אלה מכסים חלק גדול מהמשחקים בשוק, אבל גם אם המשחק שלכם לא מתאים לקטגוריות אלה, אתם יכולים לקשור את הופעת החנות לכל אירוע שקורה באופן מספיק קבוע כמו למשל ההישגים של השחקן.

כלי נוסף שמסייע להביא את המשתמשים לחנות בתדירות גבוהה יותר הוא שימוש בחנות כדי לבחור פריט וירטואלי פעיל מתוך מספר מוצרים שנרכשו. זו שיטה הידועה בשם “הצטיידות”, בה המשתמש יכול לצייד את הדמות שלו רק בפריט וירטואלי אחד. הפיכת ממשק החנות לאזור הצטיידות מוסיפה תרחיש נוסף שבו המשתמש נכנס לחנות.

פריטים יומיים פשוטים

הטריק כאן הוא לעצב לולאת צריכה פשוטה שחוזרת על עצמה במרווחים של 1-3 רמות או שלבים קצרים. בסדר, אבל מה זה אומר? הנה דוגמה ללולאה כזו: המשתמש נכנס לשלב, בשלב הוא אוסף מספיק מטבעות כדי לקנות רק פריט וירטואלי פשוט לשימוש חד פעמי, הוא נכנס לשלב פעם נוספת עם הפריט ועכשיו הוא אוסף מספיק מטבעות כדי לקנות שוב את אותו הפריט, אבל גם לחסוך כמה מטבעות. אפשר לראות בבירור כיצד לולאה זו גורמת למשתמש לבזבז את המטבעות שלו בחנות על בסיס יומי ולהתרגל לחווית קנייה כחלק מהמשחק שלך.

בואו ניכנס קצת יותר לעומק ונראה מה הופך פריט וירטואלי פשוט לטוב:

  • הוא משלים את סיפור המשחק (סוס לקאובוי, גלשן לגולש, …).
  • המשתמש יכול לאסוף מספיק מטבעות כדי להגיע לעלותו של הפריט בכמה דקות של משחק.
  • הפריט משפר את חווית המשחק.
  • קל יותר לאסוף מטבעות עם הפריט.

יצירת חנויות מעניינות

אלמנט מפתח נוסף במשיכת המשתמש לבלות את זמנו בחנות האפליקציה שלך הוא להפוך אותה למעניינת. יש לכך שלושה חלקים: מגוון, מסתורין ורעננות. הדוגמא הטובה ביותר למגוון היא ככל הנראה CSR Racing עם קטלוג של יותר מ-2 מיליון צירופים לרכישה.

תעלומה ומסתורין יכולות להיות מושגות על ידי שימוש בצלליות עד שהפריט הופך לזמין לרכישה. כך המשתמש יודע שיש פריטים מעניינים נוספים לאורך הדרך, אבל הוא צריך לחזור ולבדוק כדי לגלות מה הם. דרך נוספת להשגת מרכיב המסתורין בחנות שלך היא הוספת תיבת הפתעה. לבסוף, שמירה על החנות שלך רעננה מתבצעת באמצעות שילוב של פריטים לפתיחה, הוספת פריטים חדשים והיצע של פריטים עונתיים או מוגבלים.

הגבלת המשחק הרציף

הטריק האחרון הוא קצת יותר מסוכן מכיוון שהוא עלול להיתפס כבלתי הוגן על ידי משתמשים ולכן אתם צריכים ליישם אותו בזהירות ולמדוד את תגובותיהם של המשתמשים לווריאציות שונות שלו. הרעיון הוא לשלב במשחק משאבים שנצרכים במהירות במשחק רגיל ויכולים להתחדש רק בחלוף הזמן או על ידי רכישה בכסף אמיתי. זה יכול להיות דלק, נקודות אנרגיה או זמן אמת במשחקי ניהול משאבים או משחקי אסטרטגיה. לאחר מכן יש למשתמש אפשרות לבחור להפסיק את המשחק ולעשות משהו אחר בזמן שהמשאבים שלו מתחדשים או להישאר במשחק ולבהות במסך. אם יישמתם את שאר העצות, החנות צריכה להיות חוויה מהנה ומעניינת, והמשתמש צפוי לצאת למסע קניות כדי להרוג קצת זמן.

כפי שהוזכר קודם, יישום האלמנט האחרון יכול להיתפש כדבר רע בעיני המשתמש. ודאו שהוא מאוזן בצורה נכונה.

הפוסט נכתב על ידי יניב ניצן, מומחה במודלים כלכליים והפקת הכנסות ממוצרי תוכנה ותוכן.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: