הצצה לעולם קידום האתרים בעידן של גוגל גלאס [דעה]

משקפי הגוגל גלאס נמצאים בתפר שבין שלב הפיתוח להשקה הרשמית, זמן מצויין לבחון מה עתיד להשתנות בקרוב והאם אתם הולכים לקחת בזה חלק.

google glass

קשה להתעלם מהבאזז שהצליחה לייצר גוגל סביב משקפי הפלא שלה, וכאחד שאוהב להתנסות במכשירים חדשים מייד כשיוצאים לשוק (ומוטב אפילו לפני), חיכיתי בקוצר רוח להזדמנות בה אוכל גם אני להניח ידיים על המוצר הנחשק בעצמי.

לפני חודש זה קרה: גוגל הודיעה כי ליום אחד תאפשר לרכוש את המשקפיים החדשניים שהיא מפתחת ואני במקרה ביקרתי בארה״ב באותם ימים. גיהצתי את האשראי (1,500 דולר) ורק המחשבה שתוך מספר ימים אני אחזיק ביד, או ליתר דיוק – ארכיב את המשקפיים, הצליחה לעורר בי התלהבות.

שאילתות אחרות והרבה יותר מהן

תחום ה-SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization, המונח המקובל באנגלית לקידום אתרים) עבר טלטלות רבות בשנים האחרונות, חלק ניכר מהן בעקבות שינויים במדיניות גוגל ובפרט המלחמה שלה בשיטות קידום אתרים פסולות.

גם גוגל גלאס צפויים לשנות את עולם קידום האתרים, בעיקר דרך שינוי הרגלי חיפוש המידע של כל מי שיחבוש את המשקפיים (כלומר, במוקדם או במאוחר, רובנו ככולנו). למעשה, ישנם מומחים המאמינים כי מדובר בשינוי דרמטי במיוחד, שטמונות בו לא מעט הזדמנויות כך שכדאי להיערך לקראת העידן החדש כבר היום.

יותר חיפושים: בראשית ימי האינטרנט היינו מחוברים לרשת רק דרך מחשבים נייחים, כך שהיו גם פרקי זמן בלתי מבוטלים בהם לא יכולנו להשתמש בגוגל. הסמארטפונים, שהפכו חיש קל לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, כבר הפכו את גוגל לזמינה כמעט תמיד מבחינתנו – אבל עדיין ישנם רגעים שבהם הסמארטפון בכיס ואנחנו לא חושבים על האופציה של מנוע החיפוש הפופולארי. גוגל גלאס אמורים להפוך אותנו למחוברים לאינטרנט כל הזמן, כך שלשאול את גוגל יהיה ברירת המחדל שלנו – והתוצאה: הרבה יותר חיפושים במנוע שגם כך זוכה לפופולאריות בלתי נתפסת כמעט (ב-2013, לדוגמה, נרשמו קרוב ל- 6 מיליארד חיפושים ביום (!).

יותר חיפושים מקומיים: אחת המגמות הבולטות של עידן הסמארטפונים היא יותר חיפושים מקומיים, כמתבקש מאופי הגלישה באינטרנט דרך הטלפון הסלולרי ומתוך הרצון לאתר מידע רלוונטי למיקום הנוכחי שלנו. גוגל גלאס צפויים לחזק מגמה זו, וקרוב לוודאי שהשפעתן של הביקורות המקומיות ומידת הקרבה של תוצאות החיפוש לנקודה הספציפית בה אנחנו נמצאים תלך ותתחזק ככל שהמשקפיים העתידניים יהפכו נפוצים יותר. בהתאם יושקעו משאבים רבים יותר בשיווק מוכוון מיקום וכדאי לכל מי שעוסק בקידום אתרים להתמקצע בתחום זה.

יותר חיפושי “זנב ארוך”: חיפושי “זנב ארוך” הם הכינוי המקובל לחיפושים שמספר המילים בהם נמוך יחסית (למשל, במקום “צימר בצפון” “איפה יש צימר מומלץ בצפון למשפחות?”, או במקום “בית קולנוע” – “בית קולנוע במרכז תל אביב”). כבר כיום ישנם לא מעט חיפושים שכאלה, שמטבע הדברים מובילים אותנו אל מידע ממוקד יותר ועל כן רב תועלת יותר. הצפי הוא שגוגל גלאס יובילו להרבה יותר חיפושי זנב ארוך – שכן החיפוש באמצעות המשקפיים שהם גם מחשב למעשה, יתבצע באמצעות דיבור ולא הקלדה, וכשאנחנו מדברים אנחנו נוטים להשתמש ביותר מילים (ובפרט משתמשים במשפטים שלמים ולא במילות מפתח).

google glass

שינויים נוספים בעקבות הופעת המשקפיים של גוגל

מצד אחד צפויים אמנם יותר חיפושים מקומיים, אבל מצד שני, הודות ליכולת של גוגל גלאס לתרגם מיידית כל דבר שאתם אומרים לכל שפה, הגולשים עשויים להגיע לאתרים רלוונטיים לא רק בשפה הנהוגה במדינה שלהם אלא בכל שפה שהיא – כך שכדאי יהיה לבעלי האתרים להפוך אותם לבינלאומיים באופיים ולכאלה הפונים לקהל מגוון מאוד.

בנוסף, שאילתא במחשב נייח מחזירה 10 לינקים בתוצאות החיפוש האורגני, חיפוש בגוגל גלאס יוביל לכרטיסי מידע כשבכל פעם יופיע אל מול עינינו רק כרטיס אחד. המעבר ביניהם יתבצע אמנם בתנועת אצבע פשוטה ובכל זאת עושה רושם שדפים שיופיעו במקומות ה-4 או ה-5 עלולים שלא להגיע כלל לעיני הרוב המכריע של הגולשים. על מנת למנוע זאת, יהיה צורך לרכז משאבים בקידום אתרים עבור ביטויים שבהם יש סיכוי להגיע למקום הראשון או השני, גם על חשבון השקעה במילות מפתח פופולאריות יותר.

שינוי נוסף הוא חיזוק מגמה קיימת: גם כיום חלק נכבד מהחיפושים מותאמים להעדפות הגולש הספציפי, והתחזית היא שהשימוש בגוגל גלאס יאיץ את המגמה, שכן בזכות המשקפיים לגוגל יהיה מידע מפורט יותר אודות בעליהם.

אופציה אפשרית נוספת שקרוב לוודאי יציעו גוגל גלאס היא התבוננות במוצר וקבלת מידע מלא אודותיו, כולל ביקורות, השוואת מחירים, קופוני הנחה ועוד. את כל התוכן הזה צריך כמובן ליצור, ולהציגו באופן מושך במיוחד כך שכל מי שמביט במוצר מסוים ירצה גם לרכוש אותו (מן הסתם באמצעות קריצה). בדומה, כשם ששאזאם יודעת לזהות שירים, כך גם המשקפיים של גוגל יידעו לזהות קטעי אודיו ובפרט פרסומות, ולהציע לנו תכנים משלימים. יצירת תכנים אלה שנועדו להשלים את האימפקט של הפרסומת עצמה ולהניע אותנו לפעולה הרצויה היא אתגר נוסף שיעמוד בפני אנשי השיווק באינטרנט.

אפשרות אחרת, מלהיבה במיוחד, הטמונה בגוגל גלאס היא צפייה בוידיאו או בקטעי מציאות רבודה (Augmented Reality), כשמן הסתם הם ישמשו גם לפרסומות – כך שאנשי המקצוע העוסקים בשיווק באינטרנט יצטרכו ליצור תכנים אטרקטיביים ומשכנעים בהתאם.

איך יושפע תחום קידום האתרים דרך הרשתות החברתיות?

השפעה נוספת של הגוגל גלאס תהיה, סביר להניח, שימוש רב יותר ברשתות חברתיות שכן הן יופיעו לנו מול העיניים כל הזמן פשוטו כמשמעו. גם העלאת תמונות וקטעי וידיאו לפייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס ושאר הרשתות תהיה קלה יותר, ובזכות הצילום האינטואיטיבי נוכל לשתף את חברינו בכל פיסה בחיינו בלי שום מאמץ.

הנוכחות המוגברת הצפויה ברשתות החברתיות מחייבת גם את אנשי ה-SEO להקדיש משאבים רבים יותר לקידום האתרים בדרך זו, ובפרט להתמקצע בכל הקשור לאופטימזציה של חיפושים המבוססים על התנהגות הגולשים.

הפוסט נכתב על ידי און יבין, מנכ”ל משותף וראש תחום אינטרנט במשרד הפרסום Exactive, מומחה בקידום אתרים ובעל ניסיון רב שנים בשיווק באינטרנט.

און יבין

און יבין הוא מייסד ומנכ"ל חברת Cointelligence המספקת שירותי מידע וניתוח שוק לכלכלת הקריפטו

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: