מפרסמים בגוגל? כדאי שתזהרו מהשירות הזה

שירות רוסי מציע למתחרים שלכם לרוקן לכם את תקציב הפרסום ב-AdWords ולפגוע לכם בטראפיק על ידי זיוף קליקים; השירות מציע ללקוחותיו מחירון, מינוי חודשי ואחריות.

לוגו השירות. מקור: Krebs

לוגו השירות. מקור: Krebs

מאז השקתו, שירות ה-AdWords, המאפשר למפרסמים להציב מודעות טקסט בעמודי החיפוש של החברה, הוא אחד מכלי הפרסום החזקים והמוכרים ביותר של גוגל. עתה, שירות רוסי ומפוקפק למדי, המתקרא בשם האירוני “GoodGoogle”, מציע לבעלי עסקים לפגוע כלכלית בבעלי עסקים מתחרים, העושים שימוש ב-AdWords. נכון לכתיבת שורות אלו, השירות עדיין פעיל.

יש גם מחירון וגם אחריות

מפרסמים, כמעט בכל סדר גודל, עושים שימוש ב-AdWords ולצורך כך הם משלמים ברוב המקרים עבור כל קליק שביצע גולש סכום מסויים שהציעו במכרז. כמובן שלכל מפרסם תקציב פרסום מוגדר, אותו הקציב לשם כך. לפי דיווח של בלוגר אבטחת המידע הפופולארי בריאן קרבס, שירות בשם “GoodGoogle” מציע לכם “לייבש” את תקציבי הפרסום של המתחרים שלכם, על ידי זיוף הקלקות, כך שהם ישלמו לגוגל את הסכומים שהתחייבו, מבלי שייקבלו את הטראפיק המובטח.

לפי הדיווח, האתר פעיל לפחות כשנתיים והוא מוכר בעיקר במספר פורומים רוסיים שעוסקים בפעילויות לא חוקיות. בעל האתר לא חושש להציע ללקוחות פוטנציאליים את ההבטחה הבאה: “נמאס לך מהמתחרים ב-Google AdWords, שלוקחים לך את המקום הראשון ואת הטראפיק האיכותי? אני אעזור לך להיפטר מהמתחרים שלך ב-Google AdWords אחת ולתמיד”.

“המחירון” של השירות מציע מסלולים חד-פעמיים ומינויים: חסימה של עד 10 יחידות פרסום למשך 24 שעות תעלה ללקוח 100$; חסימה של עד 30 יחידות פרסום לפרק זמן דומה תעלה כ-800$; ומינוי במחיר קבוע של 1,000$ יסדר לכם חסימה ללא הגבלת זמן של פעילויות מתחרה. התשלום, כמה לא מפתיע, נעשה בעזרת מטבעות קריפטוגרפיים או חברות סליקה כמו WebMoney. אם תהיתם, כלקוחות השירות, אתם זכאים לאחריות מלאה על התוצאות לשלושת השבועות הראשונים.

על פי הבלוגר, השיטה בה עושה שימוש השירות מורכבת מ-2 מרכיבים: הראשון, רשת מחשבים שנפרצו ומשמשים, ללא ידיעת בעליהם כמובן,כבוטנטים; והשני, תוכנה מתקדמת ששולטת בקליקים שמבצעים הבוטים, בפיזור ובקצב שלהם, כדי שייראו קליקים אורגניים. ככל הנראה, לא נעשה שימוש זדוני נוסף במחשבים הנגועים, למטרות הפצת ספאם או התקפות מניעת-שירות (DDOS), וזאת כדי לא “להכתים” אותם ולגרוע אותם מכוח ההקלקות של השירות.

מפעיל השירות עושה את זה מהמקפצה

נכון לכתיבת שורות אלו, השירות עדיין זמין, אם כי לא מן הנמנע, כי בעקבות הפרסומים אודותיו, תפעל ענקית החיפוש לסוגרו. למרות שלכאורה גוגל אינה יוצאת נפסדת מההונאה (שהרי את הכסף שלה היא מקבלת, אף על פי שכשהמפרסמים מגלים זאת, הם עלולים לבקש את הכסף חזרה) הרי שהאפקטיביות שלה ככלי פרסום נפגעת אנושות, מה שעלול, בטווח הארוך, לפגוע בתרנגולת שמטילה עבורה ביצי זהב – עסקי החיפוש.

מה שמעניין הוא שנדמה שמפעיל השירות עושה את זה מהמקפצה: מעבר לפגיעה במוניטין של גוגל, הוא מפר את הקניין הרוחני שלה ומשתמש בשמה (“GoodGoogle”), משתמש בכתובת ג’ימייל ליצירת קשר ואפילו מפרסם סרטון הסבר לאתר יוטיוב, השייך לגוגל.

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

6 תגובות על "מפרסמים בגוגל? כדאי שתזהרו מהשירות הזה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עריט
Guest

מעניין, אך פתיר.

דניאל
Guest

ישן וקיים הרבה זמן, גוגל נלחמים בתופעה מתחילת השירות(בהצלחה)

עודד
Guest

clickcease.com to the rescue!

רון
Guest

מה לא חוקי פה?!
מותר לי ללחוץ כמה שאני רוצה על מודעות של גוגל, זה שזה לא מוצא חן בעיניהם לא הופך את זה ללא חוקי.

איתי ברנר
Guest

אני מניח שהכוונה ב – “לא חוקית” היא לשיטות שלא עובדות לפי הפרקטיקות המקובלות. לצורך העניין, גם קידום אתרים שחור הוא חוקי לחלוטין, אבל הוא עלול לסבך את הלקוח בצרות צרורות. גוגל בעצמה כותבת איפשהו שיש לה את הזכות לפסול אתרים שמשתמשים בשיטות האלו ומבחינת תנאי השימוש שלה, זה מותר.

חן טי
Guest
האלגוריתם של גוגל יודע במקרים רבים לנטרל הקלקות עצבניות ומהירות על אותה מודעה של חברה אחת. כמו שנכתב פה הפתרון שלהם לנושא הזה הוא כבר ישן. חברות קידום אתרים של מתחרים עושות את זה מלפני שנים. זה עלוב, קטנוני ולא יעיל. החלק שצריך להפחיד את אלו המפרסמים בעל כורכם ב PPC זו האינפלציה המטורפת שקיימת שם לכל קליק. ניתן לומר, ששום מדינה לא הייתה שורדת כזו אינפלציה ליותר מכמה חודשים. כל מי שנכווה ממנה ומבין את התקציב ההזוי שהוא צריך להשקיע כדי לקבל כניסות לאתר ביטויי חיפוש מסויימים, מוצא פתרונות יעילים ואורכי טווח יותר בניית האתר נכון, הכנסת תוכן אטרקטיבי… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: