יש אנשים שהפכו את הטסלה שלהם לכורה ביטקוין – כך הם עושים את זה

הרכב החשמלי המאוד פופולרי הוא לא רק אחלה דרך להתנייד, ולא עוצר רק ביכולות של הקונסולה שלו – מתברר. יש מי שעושים כסף בעזרתו

צילום: גיקטיים

אם יש משהו שבדרך כלל לא חסר לבעלי טסלה, הן אטרקציות בתוך הרכב – בין אם אלו משחקים (כשעל הנייר בדגמים החדשים שלה טסלה תאפשר גם הרצת משחקי AAA, מה שאילון מאסק כבר עשה בדגם ה-Plaid), שלל איסטר אגז ואפליקציות. אבל יש מי שזה לא מספיק להם, והחליטו להפוך את הטסלה שלהם לכורה ביטקוין על גלגלים

מאות דולרים בחודש?

סיראז' ראוול הוא יוטיובר טכני שמתעסק בעולמות הקריפטו ופיתוחים סביב התחום. בשנה שעברה העלה סרטון שבו הוא מראה כיצד חיבר מחשב מק מיני עם מעבד M1 שמריץ כורה ביטקוין, כשהמחשב מקבל את החשמל הנחוץ לו מהטסלה. ראוול מציג באותו סרטון גם אלגוריתם מעניין שיצר לכל הדבר הזה כדי להראות איך הביטקוין שכרה בסוף של דבר הולך גם להשקעה במטבעות קריפטו אחרים (או בשפה המקצועית, altcoins) על פי מדדים שקבע מראש ובמקביל משלם את חשבונות החשמל של הרכב באמצעות כרטיס אשראי שהזין מראש.

מאז הסרטון הזה, ראוול שדרג את יכולות הכרייה של הטסלה שלו – ועל ידי פריצה לקונסולת הטסלה שלה וחיבור של 5 מעבדים גרפיים אליה (GPUs) הוא החל להשתמש ברכב שלו כדי לכרות גם את אחד המתחרים הגדולים של ביטקוין – אית'ריום.

לפי סיראז', כשהביטקוין היה בשיאו הוא הצליח להרוויח מאות דולרים בחודש – בין 400 ל-800 דולר בחודש – אחרי התשלום על עלויות הטעינה של הטסלה שלו. לדבריו, העובדה שקנה את המעבדים הגרפיים שמשמשים אותו באיביי עזרה לחסוך חלק מהעלויות.

בניגוד לכרייה "עיוורת" של מטבעות לארנק מסוים, ראוול – כאמור – מנסה למקסם את רווחיו ולצד ההשקעה של הביטקוין שהוא כורה מהמק מיני שלו, את האית'ריום שהוא כורה בעזרת המחשב של הטסלה הוא משקיע בפלטפורמת השקעות אחרת כדי להגדיל את ההכנסות שלו.

הסרטון המקורי של ראוול:

אבל יש גם מי שפחות הצליחו

כריס אלסי הוא יוטיובר בתחום הרכב, וגם הבעלים של טסלה מודל S משנת 2017 שהחליט לעשות מה שכל אדם עם אהבה לרכבים, חשמל והחיבור שביניהם – והפך אותה גם הוא לכורה מטבעות קריפטו. כבר ב-2018 הצליח אלסי, כפי שהוא מספר ל-CNBC, להפוך את הרכב שלו לכורה מטבעות בכמה דרכים.

הדרך הבסיסית יותר שבה כרה אלסי מטבעות באמצעות הרכב שלי היא פשוט על ידי חיבור כורה ביטקוין ששאב חשמל מסוללת הרכב בעזרת ממיר מתח. הדרך השנייה שבה כרה אלסי מטבעות הייתה ממש להשתמש בטסלה עצמה ככורה – בלי מתווך. הוא השתמש בדפדפן שבקונסולה של הרכב כדי להגיע לעמוד רשת שדרכו ניתן לכרות את המטבע Monero.

לאלסי יתרון משמעותי כשזה מגיע לכרייה, תחום המצריך המון כוח חשמלי לאורך זמן, מכיוון שרכש את רכבו לפני 2017 – מה שנתן לו את היכולת להשתמש במטעני ה-Super Charger של טסלה ללא עלות לכל החיים.

עם זאת, למרות שבהתחשב בעובדה שאינו משלם את עלויות הטעינה של הרכב, אלסי טוען כי הרווחים שלו מהתחום שוליים. לדבריו, על 60 שעות עבודה של הטסלה בכריית ביטקוין הוא מרוויח 10 דולר בלבד, כשאת הרווחים ממונרו הוא לא מכמת – אך מציין כי אלו שוליים ביותר. לדבריו, בהתחשב בכל הפרמטרים – הוא היה מרוויח יותר במקדונלדס.

כל הכתבות והעדכונים מעולם הטכנולוגיה וההייטק כל הכתבות והעדכונים מעולם הטכנולוגיה וההייטק מחכים לך עכשיו בערוץ גיקטיים בטלגרם

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: [email protected]

הגב

10 תגובות על "יש אנשים שהפכו את הטסלה שלהם לכורה ביטקוין – כך הם עושים את זה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
פלוני
Guest

מה עם בלאי סוללה? גם פאקטור

יוני
Guest

אני בטוח שהבלאי סוללה זה מה שעשה את כל ההבדל מול ASIC שמספר הפעולות שלהם היום משתווה למחשבי-על. (כמובן שפעולות HASH בלבד)

קריפטו בצל
Guest

לא הבנתי איך זה נחשב כריה על הטסלה אם אתה מחבר כרטיסים גראפיים לרכב וכורה עליהם???
אז תחבר אותם למחשב בבית וזה יהיה אותו דבר…. הטסלה פה זה רק אספקת הכח.
מה אני מפספס?

פרופיטריי
Guest

אתה לא מפספס, זה בדיוק ככה. הכל מסתכם בעלות האנרגיה העצומה הדרושה לכרייה. היום לא משתלם כבר לכרות ביטקויין בגלל הסיבה הספציפית הזאת.

קריפטו בצל
Guest

חוץ מהבחור שקיבל טעינה בחינם, כל אחד עדיין יצטרך לשלם על הטענת הרכב שלו… אז המחיר על החשמל הוא אותו דבר ואפילו יותר יקר בגלל חוסר היעילות של סוללות לעומת חשמל ישיר…

אפרים
Guest

מה פה בדיוק "על הטסלה" יכל לחבר טת המאיצים לחשמל של היו היונדאי באותה מידה

רומני אמיתי
Guest

"מכיוון שרכש את רכבו לפני 2017 – מה שנתן לו את היכולת להשתמש במטעני ה-Super Charger של טסלה ללא עלות לכל החיים". רציני? הוא יכול להטעין את האוטו שלו חינם בעמדות טעינה של טסלה?
ואם הוא מחליף רכב זה גם תופס?

אמיר
Guest

החלפת-זדיינת!

חורחה
Guest

איכות ה"כתבות" בגיקטיים מדרדרת מרגע לדודלי, לא שמעתם על קופירייטרים? הבחור הוא אחד הסקמרים הכי גדולים בטק ויש פלוס מינוס 100 סרטונים שמראים את כל מה שהוא לא יודע…..אגב – מספיק לסיים מבוא למדעי המחשב כדי לראות שהוא מנסה להראות שם "Machine learning" לא כי הוא באמת יודע מה זה אלא כי זה נשמע מגניב…בקיצור בגיטהאב של הילדה של השכן יש יותר תוכן…

???
Guest

אני מת על טסלה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: