תיעוד דיגיטלי לאחר המוות, כל השירותים הזמינים בישראל

הרשת מציעה היום שלל אמצעים לזכור את אלו שהלכו מאיתנו באמצעות אינספור דרכים יצירתיות. מדריך לסצנת המוות הדיגיטלי בישראל

shutterstock grave

מאת ורד שביט, בלוגרית, חוקרת ומרצה. מנהלת הבלוג אבק דיגיטלי.

לי וויליאמסון מתה בגיל 73 בארצות הברית. כשבנה גלן, איש הייטק, היורש ומנהל העיזבון של אמו, ישב לברר מה הותירה אחריה, הוא נתקל בבעיה: לי השאירה רשימה מסודרת של נכסיה הפיזיים, אבל שום אזכור לתמונות, מיילים או מידע אישי אחר ברשת. הוא ידע שהיו לה חשבונות בטוויטר וביאהו, אבל לא ידע אם יש עוד.

היו עוד. גלן מצא לא פחות מ-13 חשבונות מקוונים שונים של אמו, מפרופילים ברשתות חברתיות, עבור במינויים לאתרי קניות ועד חברוּת במועדון הנוסע המתמיד. החיפוש ארך 20 שעות ועבר ב-75 אתרים שונים, והכל בתוך תקופת האבל. המסע המפרך נתן לגלן השראה: להקים סטארטאפ, WebCease, שימצא עבור אנשים את הנכסים הדיגיטליים שיקיריהם הותירו ויסביר כיצד לנהוג בהם.

גם אני הכרתי לראשונה את העולם הזה שבו מוות, טכנולוגיה, דיגיטל, עולם וירטואלי ואונליין נפגשים רק בעקבות סיפור אישי: מותו של אחי טל שביט מפגיעת מכונית ב-2011. כחודש לאחר מותו חשבון המייל שלו נפרץ ובאופן מצמרר התחיל לשגר ספאם, כביכול מאחי. הניסיון של המשפחה להתמודד עם הבעיה הפגיש אותי עם העולם הלא מסודר והלא מוסדר של המוות הדיגיטלי.

בשנה האחרונה הבחנתי שבישראל פועלים פרויקטים רבים: לא פחות מ-20 אתרים ואפליקציות – שנוגעים במוות הדיגיטלי מהיבטיו השונים. כמו גלן וכמוני, מרבית היזמים הגיעו לתחום בעקבות חוויה אישית. כשפניתי אליהם הופתעתי: התברר שרובם לא שמעו זה על זה ולא ידעו שהיוזמה החדשנית שלהם היא חלק מסצנה גדולה כל כך, חלק מענף טכנולוגי וחברתי חדש וצומח, שעוד לא נחשף בארץ ככזה.

בנוסף לעשרת הפרוייקטים שלקחו חלק בסקירה הרוחבית שאני שמחה להציג עכשיו בפניכם לראשונה, ארבעה אתרים נוספים נמצאים בשלבי ארגון מחדש והעדיפו לא לקחת בה חלק:

זרקור על המוות

Sympathy4u (בבעלות בית-הלוויות “עלי שלכת”)

MemoriaLine

DorotMemoriaLine (בבעלותו של יוסי פולק ובניהולה של אורית אבלסון)

שלושה אנשים עובדים על שלושה אתרים נוספים בתחום, שטרם עלו – אחד מהם בעקבות מות אמה של היזמית – וגם הם לא מכירים כמעט אף אחד מהפרוייקטים הישראליים הקיימים בתחום.

והנה שלושה אתרים נוספים שבחרו לא להגיב להצעתי לקחת חלק בסקירה:

infibond של יורם קראוס, רשת חברתית בדגש על זיכרון והנצחה – או לפחות זה מה שידעתי שהיא אמורה להיות. כיום נראה ששמים בה דגש יותר על החיים ופחות על המתים.

LegalUp של ענבל באומר שרצתה שתהיה באתר גם זווית של צוואות דיגיטליות – לא יודעת האם זה אכן יושם בפועל.

עולמים של יונתן ישראל, פלטפורמה ליצירת אתרי הנצחה.

ואפילו לא כללתי הפעם את האתר ‘אבלים’ או חברות המציעות ברקוד QR על מצבות.

אני סקרנית לראות איזה עוד יוזמות יעלו בתחום הזה בעולם בכלל ובישראל בפרט. מכירים פרוייקטים רלוונטיים נוספים? אשמח לשמוע עליהם.

CAPSOOLE

capsoole

עלייה לאוויר: 2013.

מייסדים: איילת הירשפלד ומיקי ברגמן, חברי ילדות. ההנהלה בארה”ב, הפיתוח בישראל.

כספים: בבעלות ומימון פרטי. סיבוב א’ של גיוס כספים בקרוב. מודל עסקי מבוסס מנויים.

קהל היעד: אנשים פרטיים ומוסדות פיננסיים שיציעו את השירות כחלק מחבילת השירות שלהם.

משתמשים רשומים: כ-500.

לאתר השירות

שירות שמאפשר לגולש לקבוע מראש אילו פעולות יתבצעו אחרי מותו בחשבונותיו ברשת: מהעברת כספים וביטול מינויים, עד שליחת הודעות שנכתבו מראש והעברת השליטה בחשבונות לאדם אחר. Capsoole נוצר בסיעור מוחות של המייסדים על ההשפעה של מוות של מישהו על יקיריו ועל המורשת הדיגיטלית שלו, בעקבות חוויות ואתגרים מצערים שמיקי חווה אישית לאחר טרגדיה משפחתית.

איך השירות שלכם עוזר בניהול העקבות הדיגיטליים?

איילת הירשפלד: “כיום, הפתרון היחיד שזמין הוא לסמוך על צד שלישי כמו חבר, קרוב משפחה או עו”ד נאמן, שיבצע במידע האישי את רצונו של האדם. יש בזה חסרונות, לדוגמה הצורך לעדכן את הצד השלישי בכל פעם שמחליפים סיסמה. למוסדות פיננסיים זה חשוב, כי כשאדם הופך למוגבל או נכה או ב-30 הימים הראשונים לאחר מותו, הנכסים שלו הכי פגיעים להונאה. הפתרון שלנו ישלח מיידית התראה למוסד הפיננסי על מצב הלקוח, כך שיוכלו למנוע גניבה בזמן רגיש זה. ללא הפתרון של Capsoole, זה היה לוקח לפחות חודשיים”.

מה מייחד אתכם מהפרויקטים האחרים בתחום?


מיקי ברגמן: “אנחנו החברה היחידה שמאפשרת יישום אוטומטי של תוכנית פעולה קבועה מראש של אדם, במקרה חירום, ללא שיתוף מידע רגיש עם אנשים אחרים או העמסת עול מיותר על אנשים קרובים. פתרון ההפעלה המושהית נותן מענה למחסומים הטכניים והמשפטיים של העברת בעלות מלאה של הישות הדיגיטלית הלאה. אנחנו גם השירות היחיד שמאפשר התראה אוטומטית על מצבו של אדם באירוע חירום”.

מה היעדים שלכם לעתיד?


“היינו רוצים שהפתרון שלנו יתרחב למספר תחומים, מכלכלה עד מדיה חברתית, בריאות, נסיעות, ידע מוסדי של חברות וכו'”.

Docady

docady


עלייה לאוויר: 2015.

מייסדים: נדב נעמן ונדב וייצמן. החברה פועלת מתל אביב.

כספים: החברה גייסה בחודש שעבר השקעת סיד של 1.5 מיליון דולר מקרן פיטנגו ומשקיעים נוספים.

קהל היעד: כרגע מתמקדת בתושבי ארה”ב אך השירות זמין לכולם.

משתמשים רשומים: רק עלו לאוויר
.

לאתר השירות

אפליקציה המאפשרת לא רק לצלם מסמכים חשובים ולהפוך אותם לדיגיטליים, ניידים וזמינים אלא גם לשתף אותם ולקבל התראות ותזכורות לגביהם.

מה מייחד את השירות שלכם?

נדב נעמן: “אנחנו מספקים גישה קלה ומאובטחת לכל המסמכים החשובים, אלה שנסרקו בסמארטפון ואלה שמאוחסנים אונליין. האפליקציה גם נעזרת בעיבוד תמונה חדשני כדי להבין מה המשמעות של המסמך, ומה הוא “צריך”, וכך אנחנו יכולים לעדכן את המשתמש לגבי תאריכי תפוגה ויעדים מתקרבים”.

איך זה קשור למוות בעידן הדיגיטלי?

“אנחנו רגילים לחשוב שניירת רלוונטית רק כשאנחנו חיים, אבל הרבה מסמכים ממשיכים להיות חלק חשוב בחיי אהובינו גם אחרי מותנו. מטרתנו היא שאף אחד לא ישאר ללא מושג איך להתמודד עם החיים הדיגיטליים שלאחר מות יקיריהם. אבא שלי אמר לי: ‘מתי אנחנו הולכים לשבת על העניינים שלי, כדי שתדע מה זה מה ואיפה זה נמצא? אתה יודע שלא אחיה לעד…’. המחשבה על זה דיכאה אותי ואני יודע שרבים היו מעדיפים להימנע משיחה כזאת. Docady יוצר דרך קלה לניהול העניינים האלה בדיוק. היום אבא שלי מנהל את המסמכים שלו בקלות באפליקציה, ונתן לי גישה לדברים שאני צריך”.

מה היעדים שלכם לעתיד? 


“להקים שותפויות אסטרטגיות עם ממשלות, חברות ביטוח ועוד מוסדות, כדי לייעל הליכים ביורוקרטיים בשביל משתמשינו”.

E-Z-Safe

e-z safe


עלייה לאוויר: 2011.

מייסדים: אלון נתיב ורוני נימרי, משרד ברעננה. (עלי שלכת)

כספים: מימון עצמי.

קהל היעד: הציבור הרחב.


משתמשים רשומים: לא נמסר.

לאתר השירות

כספת וירטואלית: שירות גיבוי מאובטח לשמירת קבצים חשובים ואפשרות להעברתם הלאה אחרי המוות למוטבים לפי בחירת המשתמש. E-Z-Safe נוצרה בעקבות צורך של קולגות לנגישות לסיסמאות לאחר מוות.

מה מבדל את השירות שלכם? 


גיל ארבל, ע. מנכ”ל: “לא מאמין שיש בידול חוץ מאולי מהתייחסות מקומית בעברית, כל המיקרו-קוסמוס של הנישה הזאת מציע כמעט אותו דבר, מי יותר טוב מי פחות. תחום הכספות הדיגיטליות נמצא בקיפאון יחסי מאז שגוגל הכניסה את מודל “מתג המוות” (האפשרות לניהול חשבון לא פעיל, ו.ש.) כחלק מהגדרות החשבון הבסיסיות”.

אז למה E-Z Safe נחוצים?

“עדיין לא נבנה מערך רגולטורי שמסדיר את נושא המוות הדיגיטלי בקשר בין המשתמש לפלטפורמות האינטרנטיות השונות. החברות הפועלות למטרות רווח לא בהכרח מייצגות את מערך האינטרסים של המשתמש או מורשתו. כספת דיגיטלית מסירה את החשש מאיבוד שליטה על נכסיך אחרי מותך”.

ifidie

ifidie

עלייה לאוויר: אתר 2009, אפליקציה 2011

מייסדים: ארז אשל, מיכל פורת וערן אלפונטה, משרד ברמת גן.

כספים: גיוס כספים בשלב הסיד משלושה משקיעים: איש עסקים ישראלי, משקיע אמריקאי וקרן אמריקאית.

קהל היעד: הציבור הרחב, בדגש על דוברי אנגלית ופורטוגזית בצפון, מרכז ודרום אמריקה.

משתמשים רשומים: מאות אלפים. לא נמסר מספר מדוייק.

לאתר השירות

אפליקצית פייסבוק להשארת הודעות וידאו או טקסט אישיות ומאובטחות שיתפרסמו פומבית – או יישלחו אישית למכותבים שנבחרו מראש – לפי בחירת המשתמש, לאחר מותו. האפליקציה נוצרה בעקבות סיפור אישי: לפני כחמש שנים חבר של המייסדים נסע עם אשתו לטיול בחו”ל והם השאירו את ילדיהם בארץ לכמה ימים. לאחר תאונת דרכים קלה בכביש המהיר עלה הרעיון של שירות אינטרנטי שיאפשר הקלטת צוואה דיגיטלית שתימסר לבני המשפחה במידה והמקליט הלך לעולמו.

מה מייחד את השירות שלכם?

ערן אלפונטה: “כשהשקנו את השירות הוא נחשב לפורץ דרך – עוד לא היו אז פתרונות ממשיים בתחום הצוואות הדיגיטליות. היתרון העיקרי הוא הזמינות המוחלטת שאנו מאפשרים לאדם על מנת לבנות את המורשת הדיגיטלית שלו: ניתן להוסיף, לערוך או לשנות את ההקלטה בכל זמן ובכך ליצור מורשת דיגיטלית ארוכת טווח”.

מה מבדל את הגישה שלכם?

“בחרנו בפן החברתי ולכן אפליקציית פייסבוק ובחרנו בפן ההומוריסטי – קליל ולכן הקמפיינים וסרטוני הוידאו שלנו מתייחסים למוות בצורה טבעית וקולחת ולא מתנצלת ומהססת”.

מה החזון שלכם?

“שינויים חברתיים הכרוכים במורשת אקזיסטנציאליסטית, בה אדם אחראי לגורלו ולמורשתו ומעצב אותה במהלך חייו”.

דבר המחברת: בתחום ההומור if i die הרוויחה נקודות זכות כשהעלתה תגובה זריזה לרכישת waze על ידי גוגל ב-2013: מי שחיפש את ה-URL של www.googlewaze.com (שמאז כבר ירד) מצא את עצמו בדף נחיתה של if i die שקידם את פניו בכיתוב “גוגל, תפגשי את האפליקציה היחידה שתנווט אותך אל יעדך הסופי”.

באדיבות צוות if I die

באדיבות צוות if I die

LifeVU

lifevu


עלייה לאוויר: 2014.

מייסדים: שלמה סילברסטון, אלעזר כהן ודברה אייזנברג. הנהלה בירושלים, שיווק בארה”ב.

כספים: לאחר שלב של מימון עצמי החברה גייסה השקעה ממשקיע אנג׳ל. מודל עסקי מבוסס מנויים.

קהל היעד: בתי-לוויות, בעיקר בארצות הברית.


משתמשים רשומים: לא נמסר.

לאתר השירות

לייפוויו מציעה לבתי לוויות חבילה הכוללת בניית פרופילים עבור לקוחותיהם ושימוש בהם במשך טקס הלוויה. החברים והמשפחה מוזמנים להעלות לפרופיל תנחומים, סיפורים ותמונות מכל מכשיר נייד ובונים בזמן אמת את המצגת המוצגת לעיניהם בעת טקס הלוויה. כל פרופיל מקבל לינק לפיצ’ר במערכת המקבץ את כל הפעילות בפרופיל לפרזנטציה מתעדכנת, אותה בית הלוויות מקרין על מסכים/מקרנים בזמן-אמת. מכיוון שזה אונליין המשפחה והאבלים יכולים “לקחת” את הפרופיל ולהקרין אותו בבית, בטקס משפחתי וכדומה, והוא גם משמש כאלבום דיגיטלי מעודכן.

על איזה בעיות השירות עונה?

שלמה סילברסטון: “השירות נותן מענה לחוסר היכולת של הרשתות החברתיות להתמודד עם קשרים חברתיים בין אנשים לאחר מוות של אדם אהוב. מענה נוסף הוא כלפי השוּק: מנהלי בתי לוויות רואים לאורך זמן את נטישת הדור הנוכחי ואת ההפסד הכספי הכרוך בכך ומאמינים כי לאחר הכנסת אלמנטים דיגיטליים חדשניים – כמו רשת חברתית ייעודית – הדור הצעיר והטכנולוגי יחזור לפקוד אותם”.

מה מייחד את השירות שלכם?

“מטרת העל היא לאגד בפלטפורמה אחידה רשת חברתית ייעודית שתרוץ בכל בית לוויות. אחידות זו תיתן מענה לבלבול הקיים בקרב המשפחה והחברים של נפטרים היכן בדיוק לשלוח תנחומים: האם דרך אתר כללי של הספדים? האם דרך האתר של בית הלוויות? האם יש לו אתר? האם האתר שלו מותאם למובייל? האם האתר מאפשר לשלוח תנחומים? איזה תנחומים הוא מאפשר לשלוח – טקסט? תמונה? משהו נוסף? האם מישהו יראה ששלחתי? עם לייפוויו, כל פעילות שמתבצעת בפרופיל מופיעה לא רק מיידית על המסכים בבית הלוויות אלא גם בפייסבוק של חבריו של מי שהעלה כרגע לפרופיל תמונה, תנחומים, זיכרון וכו’, וכך מאפשרת גם השתתפות של מעגל החברים והמשפחה המורחב – כולל אלו שאינם נמצאים בטקס עצמו מסיבות שונות – וגם את פרסום שמו של בית לוויות זה והחדשנות שהוא מציע”.

מה היעדים שלכם לעתיד? 


“פיתוח רשת חברתית להנצחת חיות מחמד אהובות”.

Memories

memories

עלייה לאוויר: 2014

מייסדים: מאיר ואסי אוחנה, אחים תאומים. ניהול ופיתוח בפתח תקווה, עיצוב בלונדון, ניהול, שיווק והשקעה בארה”ב.

כספים: מימון עצמי

קהל היעד: הציבור הרחב


משתמשים רשומים: כ-2,500

לאתר השירות

לפני כחמש שנים, כשאסי ומאיר חיו בארה”ב, הם הגיעו לארץ לביקור אצל משפחתו של חבר טוב שנהרג. אמו של החבר התרגשה לראות על שומר המסך בטלפון הנייד של מאיר תמונה של בנה שמעולם לא ראתה קודם לכן וביקשה שישלח לה עותק שלה. אז הבינו האחים שכשאדם מת כיום יש הרבה תמונות, קטעי וידאו וסיפורים שמפוזרים בין המכרים שלו ושכדאי להקים אתר שירכז את כל המידע הרב והיקר הזה במקום אחד שבו כולם יוכלו לבקר ולראות את התוכן, והקימו את Memories.com.

איך האתר שלכם עוזר להנצחה? 


מאיר אוחנה: “האתר מאפשר לאסוף זכרונות ממי שהכירו את המנוח מבלי ליצור איתם קשר ישיר, לשלוט על התוכן הרב שנאסף ולהחליט מה מהתוכן הזה יפורסם ומה לא – אפשר להחליט בנפרד לגבי פרטיות או שיתוף כל אלבום, תמונה, וידאו או סיפור. האתר גם משמש כרשת חברתית המאפשרת הנצחה באופן שהוא בו זמנית משותף ופרטי”.

מה היעדים שלכם לעתיד?

“לראות את האתר כפלטפורמה העיקרית בעולם להנצחה ושימור זיכרונות”.

MyHeritage, BillionGraves


עלייה לאוויר: MyHeritage 2005, BillionGraves 2011.

מייסד: גלעד יפת. מטה בישראל ומשרדים נוספים בארה”ב. מעל 200 עובדים, בכל העולם. פועלים בשיתוף פעולה עם BillionGraves אך לא רכשו אותם.

כספים: MyHeritage גייסה 49 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים וקרנות הון סיכון.

משתמשים רשומים: MyHeritage כ-80 מיליון.

לאתר MyHeritage

לאתר BillionGraves

קהל היעד: הציבור הרחב

הפרוייקט BillionGraves הפועל בשיתוף פעולה עם אתר אילנות היוחסין MyHeritage יוצר ארכיון דיגיטלי של מצבות בבתי קברות בכל העולם: גולשים מצלמים את המצבה באמצעות אפליקציה והתמונה עולה לאתר לרבות ציון אוטומטי של מיקום הצילום. מתנדבים מתמללים את הטקסט על אבן המצבה.

מה מייחד את השירות שלכם?


אהרון גודפרי, מנהל שיווק MyHeritage: “יצרנו כלי שיתופי וגלובלי שמאפשר לשמר את הסיפור המשפחתי על ידי איגוד מידע על היסטוריית המשפחה ממקורות שונים. אנחנו עוזרים לאנשים לגלות יותר על ההיסטוריה המשפחתית שלהם”.

מה מבדל אתכם מהאחרים?

BillionGraves: “טכנולוגיה מתקדמת (ממתינה לאישור פטנט) הכוללת תמיכה ב-25 שפות ומערכת שמאפשרת להתמודד עם תאריכים גריגוריאנים, עבריים ויוליאניים, ואיתור מיקום המצבה ב-GPS”.

נשמה

neshama


עלייה לאוויר: 2013

מייסדת: שלי פורמן אסא, משרד ביתי.

כספים: מימון פרטי. מודל עסקי ייבדק בהמשך, לאחר שהאתר יעלה בגרסתו הבאה.


קהל היעד: הציבור הרחב


משתמשים רשומים: כ-1,000

לאתר השירות

לפני כארבע שנים חברות של שלי הגיעו לביקור חד פעמי בישראל מרחבי אירופה. מתוך עשרת ימי הטיול בארץ הקדישו יום שלם למציאת מצבה של סבתה של אחת מהן (סבתא שהיא מעולם לא הכירה) בבית עלמין בירושלים ואחרי שראו את מצב המצבה, הקדישו יום נוסף כדי לטפל במצבה. חוויה זו האירה את עיניה של שלי והיא הקימה מערכת מידע עם ממשק אינטרנטי הכוללת תיעוד וארכיון דיגיטלי של מצבות בבתי עלמין בישראל ושירות ומקום להנצחת הנפטרים.

מה מייחד את האתר שלך?

שלי פורמן אסא: “אחרי שהן עומדות במשך שנים, חשופות לתנאי מזג האוויר, מצבות מתבלות ולעתים מיטשטשות עד שזהות האדם הקבור אובדת. אנחנו יצרנו ארכיון שמנציח את המצבה ויאפשר לשחזר אותה בעתיד. הארכיון שיצרנו למצבות דיגיטליות מאפשר גם לכתוב עליהן בלי הגבלה, שלא כמו במצבת אבן. אין היום עוד אתר שמכיל יותר מ-130 אלף מצבות ב-19 בתי קברות בישראל”.

מה היעדים שלך לעתיד?

“אני רוצה לתרגם את האתר לשפות נוספות מלבד עברית, ולהרחיב את מעגל הגולשים גם לחו”ל”.

personal memorials

alley

עלייה לאוויר: 2012

מייסדים: אלון נתיב ורוני נימרי. פיתוח בישראל ובהודו, ניהול ועיצוב בישראל, משרד ברעננה. (עלי שלכת).

כספים: מימון עצמי 
קהל היעד: הציבור הרחב, בתי לוויות, חברות קבורה, ארגונים המעוניינים באזור הנצחה בחינם לחברי הארגון.

משתמשים רשומים: לא נמסר.

לאתר השירות

פלטפורמה לבניית אתרי הנצחה וזיכרון. למשתמש הפרטי השירות מאפשר בניית ואחסון אתר הנצחה בחינם. ארגונים ומוסדות יכולים להקים אתר להנצחת חברי הארגון.

מה מייחד את האתר שלכם?

גיל ארבל, ע. מנכ”ל: “האפשרות לבניית אתר הנצחה בקלות, גם ללא ידע קודם, באמצעות אשף ידידותי. אני לא מאמין שמעבר לכך יש בידול משירותי הנצחה אחרים, אולי מלבד התייחסות מקומית בעברית. כל המיקרו-קוסמוס של הנישה הזאת מציע כמעט אותו דבר, מי יותר טוב מי פחות. חייבים לזכור שפלטפורמות כמו WIX הולכות וממסמסות את הצורך בפלטפורמה יעודית לאתר הנצחה”.

אז למה personal memorials נחוצים?


“תחום דרכו האחרונה של האדם הוא עדיין אחד השמרניים ביותר, ועם זאת, בכל העולם, התחום של אתרים לאחר המוות הולך וגדל כי הטכנולוגיה נכנסת גם לנושאים שמרניים בתפיסה. בצד של משתמש הקצה אנחנו מציעים נגישות למידע על מורשת משפחתו, ובצד של ארגונים אנחנו מציעים בניית מורשת, דבר שבמציאות הישראלית רק בדור הזה מתחילים להבין את ההשלכות שלו”.

מה היעדים שלכם לעתיד?

“אינטגרציה לאתרים של בתי לוויות ברחבי העולם”.

SafeBeyond

safebeyond


עלייה לאוויר: 2015

מייסד: מורן צור.

משקיע: יעקב אנגל. משרד בתל אביב.

כספים: מימון עצמי של המייסד והמשקיע.

קהל היעד: הציבור הרחב, בדגש על בני 60 ומעלה ואנשים שנמצאים בסיכון גבוה בשל מחלה, תחום העיסוק או סיבות אחרות.

משתמשים רשומים: רק עלו לאוויר.

לאתר השירות

שירות שמאפשר לגולש לאחסן מסרים אישיים בצורת וידיאו, טקסט, תמונה, קול או קובץ אחר, ולקבוע מי יקבלו אותם ומתי. בין היתר אפשר להגדיר מראש תאריך, מקום או אירוע שישמשו תנאי מקדים למשלוח המסר, הודעה שתתפרסם בפייסבוק או טוויטר ועוד. אפשר גם להעביר דרך האתר סיסמאות גישה ופרטי חשבונות, לפי הנחיות המשתמש. SafeBeyond נוצרה בעקבות התמודדותו של המייסד עם מות אביו ובהמשך גם עם מחלתה של אשתו בסרטן.

מה אתם בעצם מציעים?


מורן צור: “מענה לצורך האנושי להמשיך ללוות את יקירינו גם לאחר מותנו. המיזם יסייע להתמודדות טובה יותר עם האובדן על ידי מסרים והודעות אישיים שישתחררו לאחר המוות, על בסיס של טריגרים שהמשתמש יקבע מראש, אל היורשים המיועדים, ורק בזמן ובמקום המתאים לאחר פטירת המשתמש. השארת ירושה רגשית יכולה להיות לא פחות חשובה, ואולי אף יותר, מהשארת ירושה חומרית”.

מה היעדים שלכם לעתיד?

“להגיע לכל בית בעולם”.


הפוסט נכתב על ידי ורד שביט, בלוגרית, חוקרת עצמאית ומרצה, אחות שכולה לכתב הרכב טל שביט שנהרג מפגיעת מכונית ב-2/3/11. מנהלת את הבלוג ‘אבק דיגיטלי’ העוסק במוות בעידן הדיגיטלי ובחיים ברשת אחרי המוות. מתמחה בהיבטים הדיגיטליים, הוירטואליים והמקוונים הנלווים למוות בעידן המודרני הנוכחי.

לקריאת הטקסט המלא בבלוג ׳אבק דיגיטלי׳

קרדיט תמונה: jewish cemetery via shutterstock

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: