5 פיתוחים טכנולוגים שעתידים לעצב מחדש את עולם האופנה

זה היה רק עניין של זמן עד שעולם האופנה יאמץ את הטרנדים הכי חמים בעולם הטכנולוגי ולהפך. השנה זה הגיע ללא ספק לשיא חדש כשגם אפל חשפה שעון חכם שכל אחד יכול להתאים לסגנון האישי שלו. הנה 5 פיתוחים טכנולוגים שמבהירים שחדשנות ויזמות אפשר לעשות גם בסטייל

רוצים להכיר סטארטאפים וטכנולוגיות שיעצבו מחדש את עולם האופנה? מעוניינים לשמוע על החזון של אינטל לגבי מחשוב לביש? הירשמו לאירוע ה-Fashion TechDate ותוכלו להיחשף ולחוות הכל מקרוב ובסטייל.

קוקו שאנל אמרה פעם, "אופנה תמיד משתנה אבל סטייל מחזיק מעמד". ואכן, עולם האופנה מתחדש כל הזמן וצריך להמציא את עצמו מחדש, בדיוק כמו העולם הטכנולוגי. לכן, אין זה מפתיע כי הגבולות בין שני העולמות מיטשטשים בעוד הם מתקרבים אחד לשני. משמלות שנוצרו במדפסות תלת מימד, חלונות ראווה אינטראקטיביים וצמידים שמתריעים בפני קרינה, הכל כבר כאן ורק תופס תאוצה. כל מה שלכם נותר זה לשמור על הסטייל.

1. מדפסות תלת מימד יאפשרו לכל אחד לפתוח סטודיו אופנה בבית

אם עד היום היינו צריכים ללכת למעצב, שיתפור לנו את השמלה המושלמת (או החליפה), בקרוב, מדפסות תלת מימד יאפשרו לכל אחד להדפיס את העיצוב החלומי אצלו בבית.

מעצבי אופנה כבר אימצו את טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד כדי לייצר עיצובים חדשניים ומפתיעים. מעצבת האופנה ההולנדית, איריס ון הרפן, היא אחת הבולטות בתחום ויצרה מספר תצוגות אופנה ובגדי קוטור שהודפסו באמצעות המדפסת (אגב, תערוכה שלה תוצג בשבוע האופנה הקרוב בחולון).

irisvanherpen

מקור תמונה: burdastyle

ויקטוריה סיקרט שילבו אלמנטים ממדפסת התלת מימד בתצוגת האופנה שלהם ואף ייצרו בגד שעוצב והודפס מאבני סוורווסקי והותאם במיוחד לדוגמנית לינזדי אלינגסון (גברים, הוידאו הזה בכתבה הוא בשבילכם).

ובנתיים בסן פרנסיסקו, סטארטאפ בשם Electroloom  כבר עובד על מדפסת תלת מימד פרסונלית שיכולה להדפיס בדים.

2. הבובות בחלונות הראווה הן המוכרות החדשות

באמצעות טכנולוגיית ה-Beacon, בובות בחלונות ראווה יכולות להציע לעוברים ולשבים מידע אודות הבגדים שהם לובשים ולהזמין אותם להיכנס לחנות.

אבל לא רק הבובות מתחילות לתקשר, גם חלונות הראווה משתנים ואפילו המראות. רשת האופנה TOPSHOP מאפשרת לצרכנים לראות איך הבגדים ייראו עליהם באמצעות טכנולוגיית הקינקט, ובכך חוסכת לצרכנים את הסירבול שבמדידה והתור שבחדרי ההלבשה. בחנות שלהם בבריטניה, הם איפשרו לעוברים ולשבים להיכנס לחלון הראווה ולהרגיש א-לה אנה וינטור, בשורה הראשונה בתצוגת האופנה בחלון הראווה באמצעות משקפי Oculus.

3. לייק, טוויט ונוטיפיקיישן מעודדים קנייה אימפולסיבית

כמו שכל ארון זקוק לשמלה שחורה קלאסית, כל מותג אופנה זקוק לנוכחות דיגיטלית במובייל וברשתות החברתיות, השאלה האמיתית היא איך ממירים את הפעילות והתוכן לכדי ביצוע קנייה.

ב-TechCrunch Distrupt, הציגו אפליקציה חדשה, Kwoller, שמגדירה את עצמה כטינדר של עולם האופנה. חווית הקנייה דומה לחוויה באפליקיציית השידוכים כאשר הגולש מדפדף בין פריטים של מותגים ובוחר אילו פריטים מעניינים אותו. האפליקציה לומדת אותו ומציגה לו פריטים הרלוונטיים לקנייה (כמובן הדאטה מאפליקציה כזו הוא חשוב לא פחות, ע״ע הסעיף הקודם).

עוד דוגמאות לחברות שאימצו בחום ובחוכמה את הסושיאל הינן Burberry, שעשו שימוש בכפתור ה-Buy החדש של טוויטר בשבוע האופנה של לונדון ואילו H&M ״נעלו״ פריטים מתוך הקולקציה של איזבל מארנט בלוחות מודעות וגולשים יכלו להזמין את הפריטים לפני שהם מגיעים לחנויות באמצעות כתיבת טוויט.

4. Big Data – ביג רווח

״מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותך״ הם אלמנט שכיח בכל אתר קניות שמכבד את עצמו. מידע אודות פעילות הצרכנים, טרנדים, חיזוי ביקושים וניתוח חכם של העסקאות המבוצעות – יכולות לחסוך הוצאות על ייצור וכמובן לייצר רווחים. ASOS, GAP ועוד אתרי קניות אונליין וחברות אופנה עובדות עם טכנולוגיות ה-Big Data ומגלות למה כדאי למכור יותר שמלות במאי ושכדאי יותר להשקיע בטרנד ״הנעליים המכוערות״ באביב 2015.

marketactivity

במשרד הפרסום DigitalLbsi יצרו מודל לתא בקניון, שיכול לסייע במציאת הפריטים המתאימים מחנויות הקניון, בהתאם למבנה הגוף והטעם האישי, וגם להתאים פריטים שנקנו לפריטים נוספים בחנויות בקניון וכך לעודד יותר ביקורים בחנויות.

5. מחשוב לביש למי שיעיז

השיח הכי רותח בכל הקשור לחיבור בין טכנולוגיה לאופנה הוא טרנד ה-Wearable. המשקפיים, השעונים והצמידים החכמים – הכל הופך להיות הרבה יותר מעוצב ואופנתי. חברות טכנולוגיה הבינו שהטכנולוגיה כשלעצמה כבר לא מספיקה ואם הם רוצים שאנשים יענדו או ילבשו את המוצרים שלהם, הם חייבים להיות בסטייל. סטיב ג׳ובס הבין מזמן שמוצרים טכנולוגיים חייבים להיות מעוצבים לעילא ולעילא והיום ניתן לראות חברות טכנולוגיות שחוברות למעצבים ולמותגי אופנה כדי לייצר מוצרים חכמים ושיקים.

אינטל פיתחו שמלה חכמה עם מעצבת האופנה ההולנדית, אנוק ויפרכט, שמסוגלת להציג אם הלובשת מתרגשת בזמן נתון ותאותת אם מישהו מתקרב מדי למרחב האישי. השמלה פותחה באינטל לצד צמיד Mica שנוצר בשיתוף עם בית האופנה Open ceremony.

שעון חכם שבאמת מעוצב כמו פריט אופנתי. מקור: גיקטיים

שעון חכם שבאמת מעוצב כמו פריט אופנתי. מקור: גיקטיים

היום כבר ניתן למצוא טבעות מעוצבות חכמות שיתריאו לכם על הודעות שתקבלו בסמארטפון, צמידים שיתריאו בפניכם בפני קרינת שמש מסוכנת ותכשיטים שיתריאו לקרוביכם אם אתם בסכנה.

מסך האפליקציה והטבעות. מקור: Ringly

מסך האפליקציה והטבעות. מקור: Ringly

 

רוצים להכיר סטארטאפים וטכנולוגיות שיעצבו מחדש את עולם האופנה? מעוניינים לשמוע על החזון של אינטל לגבי מחשוב לביש? הירשמו לאירוע ה-Fashion TechDate ותוכלו להיחשף ולחוות הכל מקרוב ובסטייל.

אלאב הורביץ

אלאב הורביץ, מייסדת יחידת ה TechDate, שמחברת בין סטארטאפים למותגים

הגב

2 תגובות על "5 פיתוחים טכנולוגים שעתידים לעצב מחדש את עולם האופנה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דניאל
Guest

השבוע השקנו אתר בשם POSHPO – מקום אחד שאפשר למצוא בו בגדים מהרבה חנויות, ותוך כדי שימוש האלגוריתם שלנו לומד להכיר את הטעם שלך באופנה.

http://www.poshpo.com

דן כץ
Guest

גיליתי לאחרונה את: Get The Look, שמאפשרת זהוי פריטים מתמונות באינטרנט והצעת רכישה של דגמים דומים, האמת, דיי חכם !!! זה עוד ב-באטה פה:
http://www.gtl.clothing

wpDiscuz

תגיות לכתבה: