מדוע סטארטאפ לפני סיד צריך VP Sales ואיך זה עזר לו לגייס מכמה משקיעים נחשבים בעולם

הסטארטאפ Walnut של יואב וילנר ודני פרידלנד מסייע לצוותי מכירות בחברות טכנולוגיות ליצור בקלות סביבת דמו לשיחות מכירה. וילנר מספר לנו איך מגייסים 6 מיליון דולר מקרנות מובילות בזמן משבר, איך הכל התחיל, ומה עזר לו ולשותפיו מתחילת הדרך. פרק חדש של ‘עוד פודקאסט לסטארטאפים’ 

מקור: יח”צ

מאת: טל סלמן, צוות ‘עוד פודקאסט לסטארטאפים’

“בעבודה עם סטארטאפים ב’ראנקי’ (חברת השיווק לסטארטאפים אותה הקים וילנר ע.פ.), שמתי לב שאחד הדברים שחזרו על עצמם פעם אחר פעם הוא שחברות הוציאו סכומי כסף גדולים על פרסומות ממומנות וכתבות, אבל כאשר לקוח היה עולה איתן לשיחת דמו, ב-90% מהמקרים משהו היה משתבש – לפעמים היה חסר לאיש המכירות שביצע את הדמו עיצוב עם התאמה ללקוח או שהיה חסר פיתוח ומשאבים לשדרוג הדמו, ולפעמים המוצר היה נתקע באמצע. זה נתן לנו כיוון ראשוני לרעיון, ומאותו רגע יצאנו לשטח בכדי להבין עם לקוחות פוטנציאליים האם הבעיה אמיתית, רצינו לדעת מה השוק חושב כי זה הדבר החשוב ביותר”. כך מסכם יואב וילנר, שותף-מייסד ומנכ”ל Walnut, את ההתחלה של הסטארטאפ בפרק חדש של ‘עוד פודקאסט לסטארטאפים‘.

המוצר של Walnut מאפשר לצוותי מכירות בחברות טכנולוגיות למכור בצורה פשוטה וקלה תוך שהם מקבלים אוטונומיה מלאה על יצירת הדמו של המוצר שאותו הם מעוניינים למכור, ללא תלות בצוותים אחרים כמו צוותי פיתוח או צוותי עיצוב המוצר. בעצם כל איש מכירות יכול לבצע את כל השינויים בעצמו ולהתאים אישית כל דמו ללקוח, ובכך להעלות, על פי החברה, את המכירות של החברה.

וילנר בעצמו בעל ניסיון עשיר בעולם ההייטק כחבר-מייסד לשעבר של L1ght, סטארטאפ שנלחם בבריונות ברשת, וכן כמייסד ומנכ״ל ‘ראנקי’ לשעבר, חברת שיווק הסטארטאפים הראשונה בארץ, שעזרה ל-600 סטרטאפים. בנוסף, יואב כתב טורים למגזינים עם מיליוני קוראים בעולם, משמש כמנטור באקסלרטורים הידועים בעולם, ובשנת 2017 כינה אותו מגזין פורבס העולמי כאחד מאנשי השיווק שיש להכיר בעולם הטכנולוגיה.

הסטארטאפ שהוקם במהלך משבר הקורונה הספיק כבר לגייס בסיבוב הסיד שלו 6 מיליון דולר בהובלת גיגי לוי-וייס וקרן ההון סיכון NFX, ובהשתתפות משקיעים מהארץ ומעמק הסיליקון. ביניהם אבישי אברהמי (מנכ״ל וויקס), ג׳ו מונטנה (אחד משחקני הפוטבול הטובים בכל הזמנים) שהשקיע בסטארטאפ דרך קרן שהקים בסן פרנסיסקו, ואחת ממשפחות המשקיעים הבולטות בעמק הסיליקון האחראית על השקעות סיד בחברות ענק כמו סלאק, דרופבוקס וטוויץ’.

“תפקיד אנשי המכירות הוא אחד החשובים בכל חברה, הוא מקור הכסף של החברה, ולמרות זאת אין לאנשי המכירות עדיפות לפיתוח ומשאבים לעומת תפקידים אחרים. הבנו שאם נבנה מוצר שיתן עצמאות לאנשי המכירות, ללא תלות באף אחד מהצוותים האחרים, יהיה סיכוי שמישהו יסכים לשלם על זה”.

– איך היה נראה תהליך הגיוס שלכם?

וילנר: “הגיוס נוהל מהר יותר ממה שחשבנו, זה קרה בשיא חוסר הוודאות של תקופת הקורונה כאשר הקרנות היו במגמת צמצום ושקלנו לחכות עם גיוס הסיד או לגייס סכום נמוך יותר. אחד הדברים שעזרו לנו זו רשימת ההמתנה ל-MVP שהמשיכה לגדול ובעקבותיה החלטנו לקפוץ למים. לא פנינו לאף משקיע בצורה ‘קרה’, תמיד חיפשנו מישהו או מישהי שמכירים אותנו וקשורים למשקיעים. לא רצינו להמר, רצינו להגיע מהדלת הראשית”.

למה סטארטאפ לפני הסיד צריך בכיר שהוא מומחה במכירות?

“זה בדיוק כמו שכמה חבר’ה יוצאים מ-8200, עושים מוצר סייבר והם מומחים בתחום. בהתחלה אמרו לי ‘מה הקשר של VP Sales לסטארטאפ שהוא פרה-סיד’? ואמרתי להם זה בדיוק הקשר. אנחנו סטארטאפ של Sales, בונים את זה לאנשי Sales”.

הציטוטים הנ”ל הינם קטעים בודדים מתוך הפרק המלא שלנו עם יואב וילנר, האזינו לפרק המלא כאן:

עוד פודקאסט לסטארטאפים

"עוד פודקאסט" הוא הפודקאסט המוביל בישראל לסטארטאפיסטים ולמתעניינים ביזמות. אנו מארחים דמויות מובילות בתעשייה – יזמים סדרתיים, משקיעי הון-סיכון ואנשי מקצוע מובילים - בכדי לאפשר לכל מי שמקים סטארטאפ או חושב להקים אחד, לשמוע את סיפורם וללמוד מהם. הפודקאסט נעשה בשיתוף פעולה עם גיקטיים. הפודקאסט הינו בתמיכת מערכת גיקטיים ו-Google for Startups. את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית), וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארטאפים ישראלים בלוס אנג'לס).

הגב

8 תגובות על "מדוע סטארטאפ לפני סיד צריך VP Sales ואיך זה עזר לו לגייס מכמה משקיעים נחשבים בעולם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שלמה ק
Guest

משהו בו פשוט לא עובר לי אמין.

טל ש
Guest

אחד המקצוענים!

דר דר
Guest

שלמה זאת הפסיכולוגית, לא לפספס תורים כפרה

נועם
Guest

מסכים איתך. על פניו מקצוען עם קבלות אבל אני לא מצליח להאמין לו. הכל נראה מעושה ולא אותנטי.

interview
Guest

נועם, השאלה האמיתית כאן היא האם מקצוען עם קבלות (אפילו לדבריך) איכפת לו שאתה כן או לא מאמין לו.. דע את מקומך :)…

נועם
Guest

אני מקווה מאוד כמובן, שלא אכפת לו. רק תוהה על רמת הפילטור ;)
מאחל הצלחה ענקית.

מיכל
Guest

פודקסט מעולה!! איזה כיף לשמוע

interview
Guest

פרק אחלה…. כל כך מבודל מפודקסטים אחרים – זה מגיע עם אורחים חכמים, רהוטים, והמראיין שואל שואלות נוקבות.. רוב הפודקסטים האחרים אי אפשר להקשיב יותר מעשר דקות..

wpDiscuz

תגיות לכתבה: