כך הקימו זוג הורים מטקסס בעזרת 500 דולר בלבד חברה שמגלגלת מיליון דולר בשנה
ברט וסטפני פרקר בסך הכל רצו לגרום לביתם התינוקת לישון. סטפני תפרה עבורה כותונת לילה שהצליחה מעל המצופה – מכאן הדברים התגלגלו במהירות עד שהופיעו בתוכנית ריאליטי ליזמים מתחילים וזכו במימון של 200 אלף דולר מהמשקיע דיימונד ג'ון
כתבה מאת אליזבת מקברייד.
לא צריך הרבה כדי לפתוח עסק בעידן האינטרנט – תשאלו את הזוג פרקר שהחל את דרכו רק לפני שנתיים וחצי עם 500 דולר והיום מגלגל כמיליון דולר בשנה. זה סיפור קלאסי של יזמים שהתחילו מכלום, אך המיוחד בו הוא שהכל קרה במהירות שיא ושהפרק האחרון בו הושג בזכות עידן המדיה כאשר החברה שהקימו – Sleeping Baby, קיבלה מימון של 200 אלף דולר מאיל ההון דיימונד ג'ון כחלק מלהיט הריאליטי של רשת ABC, Shark Tank – תוכנית בה מתארחים יזמים מתחילים ומציגים את רעיונותיהם בתקווה למשוך את תשומת לבם של משקיעים.
ברט וסטפני פרקר נהגו לצפות בתוכנית עוד לפני שהגו את הרעיון לחברה שלהם. "לשנינו יש ראש עסקי ושנינו אוהבים לחלום", אומר ברט שהיה מנהל מכירות אזורי לפני שפרש כדי לעזור לאשתו למכור את כותנות השינה שתפרה עבור תינוקות. הרעיון הגיע לאחר שביתם התינוקת סירבה להירדם וסטפני החליטה לתפור עבורה מתוך תסכול, מין שק שינה עם ריצ'-רץ'. "היא ישנה 12 שעות באותו הלילה", היא מספרת. "זה היה בדיוק בתקופה בה נאלצתי לשוב לעבודה, אך בליבי רציתי להישאר איתה בבית, כך שזאת היתה מעיין תשובה לתפילותיי".
מסתבר שאימהות הן ערוץ שיווק מצויין
החברה התפתחה במסלול החלומות של כל סטאטראפ. לאחר שהשקיעו 500 דולר בהקמת אתר אינטרנט בסיסי, הם מצאו שוק שמעביר את הבשורה מפה לאוזן: אימהות שהיו נחושות לחלוק פתרון לבעיות השינה של תינוקות. עם הכנסות של 70 אלף דולר, הם הגישו מועמדות לתוכנית הטלוויזיה ונבחרו. "הגענו לאחר שהיינו בשוק ארבעה חודשים", מספרת סטפני. "אבל הבנו שאין לנו את כוח האדם המספיק על מנת לתמוך בקצב הייצור הדרוש" (בשלב זה הייצור היה מופקד בידי עובדי חנות הבדים המקומית שברט התחנן בפניהם לעזור בזמנם הפנוי).
בשלב זה הוכיחו בני הזוג פרקר שיקול דעת יוצא דופן ודחו את השתתפותם בתוכנית. בינתיים, הם המשיכו לבנות ולהשקיע באתר טוב יותר, ומצאו יצרן שיוכל לענות על כל הדרישות הרגולטוריות הקשורות בייצור בגדים עבור תינוקות. בתוך 18 חודשים הם הגיעו לחברה שמגלגלת מיליון דולר במכירות.
בשלב זה החליטו ברט וסטפני לנסות ולהתקבל אל התכנית בשנית – והצליחו. בתוכנית ששודרה לאחרונה הם זכו בליבם של שלושה משקיעים. בסופו של דבר הם קיבלו את הצעתו של דיימונד ג'ונס ל-200 אלף דולר בתמורה ל-20% מהחברה. הם חשבו שניסיונו בעולם הטקסטיל יעזור להם. "היינו כל כך ראקטיביים בגדילה שלנו, שמאוד רצינו מישהו שיעניק לנו את החוכמה הדרושה", אומרת סטפני.
בעקבות התוכנית הזוג פרקר קיבל אלפי אימיילים והזמנות. נראה כי מכאן, השמיים הם הגבול מבחינתם.
הכתבה פורסמה לראשונה בפורבס ישראל.
לקריאה נוספת
על האישה הראשונה בכולם שילדה תינוק מרחם שאינו שלה
מחפשים תרופה: סיפורן של חברות הביוטכנולוגיה הישראליות
הגב
7 תגובות על "כך הקימו זוג הורים מטקסס בעזרת 500 דולר בלבד חברה שמגלגלת מיליון דולר בשנה"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
די כבר עם כל הhype programming,
PHP היא השפה שבה כתובים 80% מהאתרים באינטרנט, כש20% מאינטרנט זה בפרט wordpress.
מי שמחפש להקים עסק, עם תוכנית לטווח ארוך, ולא סטארטפ לשנה-שנתיים, צריך להבטיח שיהיו מפתחים זמינים גם עוד כמה שנים.
במידה ואתה לא יודע, mean מבוסס על JavaScript –
לא יהיו מפתחי JavaScript עוד כמה שנים? ובהתחשב בעובדה ש node.js רץ על v8 שהגיע מגוגל – כנראה שזה הולך להשאר איתנו, וגם אם לא, תקרא על מנועים כמו vert.x שהולכים ותופסים תאוצה.
זה שאתה לא רוצה להתעדכן, זכותך. אבל לפחות תדייק.
ממש מגניב. דרך אגב בגדי ילדים יש אתר חמוד להפליא בשם מפונקים מצאתי שם כמה דברים מתוקים לבנות שלי.
מצרפת לינק: http://www.mefunakim.com/
דנה, פרסום סמוי?
רוצים לקנות דברים בזול לילדים?
די כבר להלעיט אותם בענייני אופנה מגיל צעיר, זה לא מעניין אותם והם לומדים את ההתנהגות הבעייתית הזו מההורים (כלומר מאיתנו)
אין שום בעיה לקנות בגדים זולים לילדים במחסנים כמו "אביר" באיזור התעשיה פולג
ולאין שום בעיה לקנות דברים לילדים דרך אמאזון, או כל אתר אמריקאי אחר, יש מספיק אתרים שעושים את התיווך ומספקים לכם כתובת בארה"ב למשלוח לארץ