ליזמים מהצפון לא היתה ברירה, אז הם הקימו סטארטאפ שמכניס עשרות מיליוני דולרים בשנה

ארבעה יזמים מהצפון, עורכי וידיאו ומוזיקאים, הקימו את הסטארטאפ Artlist, שמכניס עשרות מיליוני דולרים בשנה. בשיחה עם "עוד פודקאסט לסטרטאפים" מספר עירא בלסקי, מייסד-שותף על הסיפור הלא שגרתי של היזמים מהצפון ואיך מקימים מוצר מתוך צורך אמיתי בשוק

מקור: Artlist​

עירא בלסקי עבד כעורך וידאו, וככזה הוא נהג לא פעם לחפש מוזיקה באיכות גבוהה לפרויקטים השונים עליהם עבד. אבל שוב ושוב הוא נתקל בבעיה. "לפני כמה שנים היה צריך להבין מאוד ברישוי מוזיקה בכדי להביא קטעים איכותיים, מה שהיה טוב – היה יקר, ומה שהיה זול – לא היה מספיק טוב". אז כמו לא מעט יזמים, הוא לא הסתפק בקיטורים או פוסטים בפייסבוק, וחשב על פתרון לבעיה הכואבת. הרעיון שלו היה "לספק מוזיקה באיכות גבוהה ומחיר משתלם במודל של מינויים" הוא אומר, "הלכתי לאנשים מהתעשייה ואמרתי שזו יכולה להיות אחלה הכנסה פסיבית. בנינו את הקטלוג והאתר עצמו תוך שנה בערך, היינו בוטסטראפ בלי לדעת מה זה". כך נולדה Artlist.

המוצר הראשון של ארטליסט סיפק מוזיקה עבור יוצרי וידאו; משם התרחבה החברה לסוגי תוכן נוספים וכיום ארטליסט מספקים סט של תוכנות לעריכת וידאו ותמונה, כמו גם קטעי קול עבור יוצרי תוכן. החברה גייסה מעל 100 מיליון דולר והיא משרתת למעלה מ-16 מיליון לקוחות בהם ארגונים גדולים כמו גוגל, אפל וקוקה קולה, וגם המון מוזיקאים, יוצרי תוכן ואנשים פרטיים. לחברה משרדים בתל אביב, צפון הארץ ובריטניה ועובדים בה כ-260 אנשים. "האתר שלנו מנגיש מאות אלפי קטעי וידאו ומוזיקה ליוצרי וידאו, כולם מאושרים לשימוש מבחינת זכויות יוצרים" מסביר בלסקי.

איך בחרתם את התכנים לאתר?

"בהתחלה אנחנו עשינו את זה, אני כלקוח שחיפש את קטעי המוזיקה, אייל רז ואסף איילון, שהם מוזיקאים עם אלבומי פלטינה, ואיציק אלבז, שהיום הוא מנכ"ל שותף. היום אנחנו כבר לא עושים את באופן אישי, יש צוותים שתפקידם לבחור באופן המקצועי ביותר את התוכן. אנחנו מקבלים בין 2%-4% מהבקשות להצטרף לקטלוג שלנו".

מתי נפל האסימון שיש לכם פה משהו גדול?

"תוך שבועיים החזרנו את ההשקעה שלנו בגובה מאות אלפי שקלים, היה מוצר שהתאים בדיוק לשוק באותה תקופה – 2016 – ורצינו להמשיך בפיתוח ולמממש את הפוטנציאל שזיהינו. במשך כמה חודשים היינו רק ארבעתנו". בלסקי מסביר כי "היינו כל כך נאיבים שגם אחרי כמה שבועות שהמוצר הכניס כסף, עדיין לא כולם התפטרו מהעבודה שלהם. אז גדלנו לתוך זה, לא נפל האסימון ברגע אחד".

איך אתם מתמודדים עם הגדילה באותה תקופה?

"בדיעבד לא הבנו את הערך שמשקיע יכול לתת עדיין וכשבאו – אמרנו שאנחנו לא מעוניינים. בשנה הראשונה היינו בוואקום באזור תעשיה ליד הכנרת, הרגשנו שסטארטאפים עובדים בשביל המשקיעים ואנחנו כבוטסטראפ עובדים בשביל הלקוחות. מבחינתנו עוד לקוח מרוצה הוא המשקיע שלנו, התרכזנו במוצר ובהגדלת הערך ללקוח" בלסקי אומר כי המשקיע הראשון של החברה היה כבר מוכן לבצע את העסקה והוא הבהיר להם מה הערך של השקעה טובה. "הוא בא מניו יורק לכנרת וממש הבין את החזון שלנו. התחלנו בצמיחה מסוג אחר ולמדנו הרבה דברים שלא הכרנו עד אותו רגע."

למה לקחת הון סיכון ולא להמשיך לצמוח לבד?

"כבוטסטראפ אתה מחובר לכלכלה של החברה, החוויה הייתה הזאת הייתה מגבילה יחסית ולא אפשרה צמיחה אגרסיבית ומהירה. משקיע מסייע לך להכווין את תשומת הלב למקומות החשובים".

למה לא נשארתם רק בצפון?

"כשהבנו שאנחנו צריכים להכפיל את עצמנו תוך שני רבעונים, היינו חייבים להגיע גם למרכז. היה לנו חשוב לשמר את העובדים המדהימים שגייסנו בצפון, הם הלב של החברה".

לאן שוק המוזיקה והוידאו הולכים?

"שני השווקים גדלים בצורה מדהימה, מאז מהפכת היו-טיוב והרשתות החברתיות הביא למהפכה שבה מיליוני אנשים מייצרים תוכן עבור מיליוני אנשים. גם תעשיית המוזיקה חווה צמיחה תודות לספוטיפיי ואפל מיוזיק אחרי שנים שבהן לא גבו תשלומים על מוזיקה." אומר בלסקי, "אנחנו משלמים מיליוני דולרים בשנה על תמלוגים ויש לנו גם יצירה מקורית שלנו, קצת כמו בנטפליקס שקונים תוכן וגם מייצרים אותו." הוא מוסיף כי "הגישה שלנו היא לזהות טרנדים ראשונים ולהנגיש אותם. אנחנו רוצים להיות האקו-סיסטם עבור כל סוגי יוצרי התוכן, אנחנו מרחבים גם לעולמות התוכנה והרצון הוא בעתיד לאגד הכל ולהכנס גם להפצה ותמלוגים, כמו גם שכפול הרעיון לסוגי יצירה דיגיטלית חדשים".

הפרק המלא מחכה לכם כאן:

 

 

עוד פודקאסט לסטארטאפים

"עוד פודקאסט" הוא הפודקאסט המוביל בישראל לסטארטאפיסטים ולמתעניינים ביזמות. אנו מארחים דמויות מובילות בתעשייה – יזמים סדרתיים, משקיעי הון-סיכון ואנשי מקצוע מובילים - בכדי לאפשר לכל מי שמקים סטארטאפ או חושב להקים אחד, לשמוע את סיפורם וללמוד מהם. הפודקאסט נעשה בשיתוף פעולה עם גיקטיים. הפודקאסט הינו בתמיכת מערכת גיקטיים ו-Google for Startups. את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית), וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארטאפים ישראלים בלוס אנג'לס).

הגב

2 תגובות על "ליזמים מהצפון לא היתה ברירה, אז הם הקימו סטארטאפ שמכניס עשרות מיליוני דולרים בשנה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
סטארטאפיסט
Guest

כל הכבוד! איזה יופי לקרוא על משהו שלשם שינוי לא מתחיל ב3 ילדי 8200 שגייסו 200 מליון לפי שווי של מליארדים והפכו ל(עוד) יוניקורן של מוצר סייבר שאף אחד לא צריך.

מיי שהוו
Guest

מרתק. כל הכבוד להם.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: