שלושת הסטארטאפים הישראלים המבטיחים ל-2012

אחרי שסיימנו לסכם את השנה החולפת, הגיע הזמן להתמקד בסטארטאפים הישראלים המבטיחים של השנה הקרובה. אחרי מי מומלץ לעקוב בשנת 2012?

אחרי שסגרנו את השנה האזרחית עם 11 הסטארטאפים הישראלים שעשו את השנה החולפת נתמקד הפעם במספר מצומצם יותר של סטארטאפים ישראלים מבטיחים במיוחד לשנה הקרובה.

Magisto – מג’יסטו

נוסדה בשנת: 2009

מייסדים: ד”ר אורן בוימן וד”ר אלכס רב-אחא

השקעה בחברה: 5.5 מיליון דולר על-ידי הורייזון וונצ’רס וקרן ההון סיכון מגמה וונצ’ר פרטנרס.

Magisto הוקמה במרץ 2009 על מנת לאפשר למשתמשים להעלות את קטעי הוידאו המקוריים שלהם ולייצר בצורה אוטומטית קליפ קצר וקולע, אותו יוכלו לשלוח במייל או לשתף בפייסבוק עם חברים. לאחר שהריצה גרסת בטא סגורה במהלך החודשים האחרונים, הודיעה Magisto מוקדם יותר על השקה רשמית ופתיחת השירות לקהל הרחב.

הפתרון של Magisto פשוט לשימוש – לאחר שהעליתם את כל הסרטונים לאתר, תתבקשו לסדר אותם ולבחור נעימת רקע מתוך רשימת השירים הקיימת באתר. לאחר שביצעתם את הפעולות הללו, המערכת תייצר עבורכם באופן אוטומטי סרטון אחד המורכב מכל הסרטונים השונים שהעליתם, כאשר ברקע מתנגנת לה נעימת הרקע שבחרתם ובין הסרטונים מפרידים אפקטים של מעבר שנבחרו ושולבו על-ידי המערכת באופן אוטומטי.

החברה זכתה השנה במקום הראשון ובמחמאות מצד השופטים בתחרות הסטארטאפים Techonomy 3 והודיעה בספטמבר האחרון על גיוס של 5.5 מיליון דולר מקרן ההון סיכון של המשקיע ההונג-קונגי לי קה-שינג. בנוסף לכל אלו, הכריזה החברה בסוף השנה על שותפות אסטרטגית עם YouTube במסגרתה תפעל החברה כ-Plug-in המאפשר לכל המשתמשים המעלים סרטוני וידאו ליו-טיוב, לערוך ולחבר אותם באמצעות הפתרון של החברה באופן אינטגרלי מתוך האתר. לפי כמות הסרטונים וכמות המשתמשים בחודשיים שעברו מאז שהוכרז שיתוף הפעולה ומודל פרימיום שפונה למשתמשים, בדיוק בזמן שהם מוכנים “לפתוח את הכיס”, זה יהיה האלמנט המרכזי שלדעתנו יצעיד את החברה ישירות למגרש של הגדולים.

אורן בוימן, מנכ”ל החברה מסביר כי כל פידבק חיובי מעלה על פניו חיוך. “זכייה בתחרויות ופרסומים אוהדים נותנים רוח גבית לכל הצוות. השנה ביצענו צעד אדיר – הפכנו את בעיית עריכת סרטים משעות וימי עבודה ללחיצת כפתור. זו בעיה קשה ביותר שחסמה את השוק עשרות שנים ולא אפשרה לשיתוף וידאו אישי לצמוח. המערכת שכוללת ניתוח ועיבוד וידאו מההמורכבים בעולם, הוכחה כסקלבילית לחלוטין ולא נפלה אף לא לדקה. בוימן מוסיף כי לדעתו 2012 תגמד את ההישגים של השנה החולפת. המוצרים והיכולות החדשות שנשיק בחודשים הקרובים הולכים לשנות מהיסוד את אופן השימוש בוידאו, ולהגדיר מחדש את המושג “Social Video”.

Doat – דואט

נוסדה בשנת: 2010

מייסדים: רמי קסטרשטיין, עמי בן-דוד וג’ואי שמחון.

השקעה בחברה: 7 מיליון דולר על-ידי DFJ תמיר פישמן וונצ’רס ו-BRM קפיטל.

הפוטנציאל הגדול של DoAT טמון ברעיון המהפכני שעומד מאחורי האפליקציה של החברה, שמתייחסת לכל תחום החיפוש במובייל בצורה שונה ממה שנהוג היה עד היום. השינוי הראשון ואולי המשמעותי ביותר שהציגה החברה הוא השינוי בתצוגת תוצאות החיפוש, אשר יוצגו לכם בצורת Webapps המבוססים על HTML5 במקום בצורה הסטנדרטית של לינקים ותיאורים כמו שאתם רגילים לראות היום.

בכל תוצאת חיפוש מופיעות התוצאות ישירות מספקי תוכן מובילים המתמחים בנושא שאותו חיפשתם. בהתאם לשאילתה, התוצאה תופיע בתוך אפליקציית Web הקשורה ישירות לתשובה ובמידה ויש יותר מאפליקציה אחת רלוונטית, יוכל המשתמש לדפדף בין התוצאות השונות באפליקציה (ניתן לראות דוגמה בווידאו המצורף).

החברה עובדת כיום עם מעל ל-50 ספקיות תוכן מובילות בעולם כגון :ESPN, Facebook, Fandango, Flixster, Foodspotting, Last.fm, MetroLyrics, Pandora, Reuters, Shopping.com, Soundcloud, Weather.com, Yelp ועוד רבות אחרות, המשמשות כבסיס לתוצאות החיפוש ומחזירות את התוצאות הרלוונטיות בהתאם לשאילתת החיפוש.

אף על פי שהחברה זכתה בפרס בחירת הקהל במסגרת תחרות הסטארטאפים היוקרתית Techcrunch Disrupt היא גם גייסה סכום מכובד של 7 מיליון דולר, כשהסיבה המרכזית לפוטנציאל הגדול שאנו רואים בדואט טמון בצורת המחשבה השונה שבאמת מנסה לקרוא תיגר על המציאות הקיימת כיום בתחום. תוסיפו לכך את העובדה שהפתרון של דואט מתבסס על HTML5 שקיבל לא מעט רוח גבית בשנה האחרונה וצפוי להיות פופולארי הרבה יותר בשנה הבאה ואת צוות היזמים המנוסה שמאחורי החברה ותקבלו חברה שיכולה להמריא מאוד גבוה, או להתרסק לקרשים. אנחנו מהמרים על האופציה הראשונה.

ג’ואי שמחון, אחד ממייסדי החברה מסביר כי במחזור חיים של סטארט אפ יש נקודה אחת בזמן בה הכל משתנה והוא הרגע בו פוגשים משתמשים אמיתיים שמשתמשים במוצר – אין שום דבר שדומה לזה. “2011 היתה שנת הלידה שלנו, ההשקה במאי בטקראנץ’ דיסראפט בניו-יורק, הזכייה בפרס מבינג והחשיפה שנילוו אליה היו לא פחות ממדהימים ומהנים. יתר 2011 הוקדשה ללמידה מהמשתמשים שלנו, חלק מהשיעורים היו מהנים יותר חלק הצריכו מאיתנו הסתכלות אמיצה על הנתונים, ומכל אלו נולד מה שאנחנו קוראים לו פנימית The Everything Project שמהווה למעשה את האיטרציה הבאה של המוצר שלנו וצפוי להיחשף ב-2012”.

Taykey – טייקי

נוסדה בשנת: 2010

מייסדים: עמית אבנר, עומר דרור ואיתי בירנבוים.

השקעה בחברה: 11 מיליון דולר על-ידי קרנות ההון סיכון מגמה וונצ’ר פרטנרס, סקויה קפיטל, קרסנט קפיטל וסופטבנק קפיטל. הרעיון שמאחורי טייקי התחיל את דרכו בכלל בתור מנוע לאתר שאלות ותשובות אי שם ב-2008. בדיעבד התברר שאחד מתוך כל הפיצ’רים שהוכנסו לתוך המנוע, איפשר למערכת לחזות טרנדים ושאלות עתידיות, מה שהעלה את הפוטנציאל להפנות את הטכנולוגיה לתחום הפרסום. במאי 2009, החליטו היזמים לבצע את שינוי הכיוון, ולנסות לחדור לשוק הרווי של פתרונות לאופטימיזציה של פרסום באינטרנט.

את הטכנולוגיה לתחזיות וטרנדים, לקחה החברה על-מנת לבצע את ההתאמה של הפרסום לטרנדים ונושאי השיחה החמים ברשת, בניגוד להתאמה הדמוגרפית מבוססת פילוחים ונתונים המתקבלים מאתר היעד, מה שמספקות רוב החברות המתחרות בתחום. לדברי אבנר, עולם הפרסום באינטרנט כפי שהוא עובד היום לא מספק ערך אמיתי למפרסמים כי הפילוח והרלוונטיות של הפרסום לקהל היעד לא גבוהה מספיק.
בשנה האחרונה הפכה לאחת מחברות הפרסום המובילות במדיה החברתית ובאתרי האינטרנט הגדולים דוגמת USA Today.

בשוק רווי מתחרים, הפתרון של טייקי הצליח לייצר לעצמו יתרון תחרותי בדמות אלגוריתמים מיוחדים ומנוע הסורק למעלה מ-150 מקורות מידע ורשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ועוד, באמצעותם הוא מסוגל לאתר את נושאי השיחה החמים ברשת ולרכוש עבור המפרסמים את מילות החיפוש הרלוונטיות במנועי החיפוש וברשתות הפרסום השונות, באופן דינאמי.

החברה עובדת כיום עם כמה עשרות לקוחות גדולים בארצות הברית, כאשר הגדולה והמוכרת מביניהם היא חברת המשקאות פפסיקו. למודי ניסיון ועם לקוחות משלמים שלא היו מביישים שום משרד פרסום בינלאומי, טייקי בהחלט נמצאת על הנתיב המהיר להצלחה ולא נתפלא אם כבר בשנה הקרובה נשמע על גדילה משמעותית ואולי אפילו אקזיט.

עמית אבנר, מנכ”ל החברה: “אנחנו מאוד שמחים על הכבוד להיות ברשימה הזאת לצד חברות מדהימות אחרות. סצנת ההיי-טק בישראל הולכת ומשתפרת משנה לשנה, ויותר ויותר חברות ישראליות משאירות את חותמן בתעשיית ההיי-טק העולמית וזאת חוויה נפלאה להיות חלק מזה. בהחלט גאווה להיות ישראלי. אחרי שנה של גדילה משמעותית גם בכוח אדם, גם ביכולות טכנולוגיות וגם בלקוחות, שנה הבאה תהיה שנה של עבודה קשה ותקווה.

לסטארטאפים שעשו את זה בשנת 2011

לסטארטאפים שעשו את זה בשנת 2010

ניוזגיק מסקר את זירת הסטארטאפים הישראלית מקרוב ולאורך כל הדרך. לצפייה בכתבות וכניסה לערוץ הסטארטאפים שלנו, לחצו כאן.

הכתבה פורסמה לראשונה במעריב עסקים 8.1.2012

 

Avatar

מורן בר ויניב פלדמן

מורן בר היא מנכ"ל Geektime ויניב פלדמן הוא העורך הראשי של האתר. שניהם הקימו יחד את Geektime (לשעבר Newsgeek) בשנת 2009.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: