אחרי כ-100 מיליון דולר גיוסים: הסטארטאפ שהתחיל בחומוס ברמלה רוצה לנצח את אמזון

חברת הסטארטאפ הישראלית Trigo פיתחה מערכת לקנייה ברשתות שיווק – בלי קופות. ואז אמזון נכנסה לתחום. אבל חמוש בכמה מרשתות השיווק הגדולות באירופה – מיכאל גבאי, שותף-מייסד ומנכ”ל טריגו – לא חושש מהתחרות ומצביע על ההבדלים

מקור: Unsplash

“המוצר הראשון שלנו כולל מצלמות שעוקבות אחר כל מה שקורה במרחב הסופרמרקט, ועל בסיס ניתוח המידע הזה אנו מאפשרים Seamless Checkout – כלומר ללקוח פשוט להכניס מוצרים לעגלה, לקחת אותם, ולצאת מהחנות בלי לעבור בשום קופה. זה המוצר הראשון שלנו, אבל על בסיס הטכנולוגיה שמאפשרת ניתוח של מה שקורה בסופר אנו נצא עם עוד הרבה מוצרים כמו בקרת מלאי ושיווק, וכל מוצר כזה – הולך להיות מהפכה בתחומו”.

הסיפור של מיכאל גבאי, מייסד-שותף ומנכ”ל הסטארטאפ טריגו (Trigo) הוא ייחודי בנוף. לא רק שמדובר בסטארטאפ המפתח טכנולוגיה עמוקה, אלא גם הוא עושה בה שימוש כדי לשנות תעשייה “ישנה” שפועלת באותו האופן כבר עשרות שנות – תעשיית הקמעונאות. החברה הוקמה בשנת 2018 על ידי מיכאל ואחיו, דניאל גבאי (סמנכ”ל הטכנולוגיה), גייסה כ-94 מיליון דולר, מעסיקה כ-120 עובדים ופועלת עם 5 מתוך 9 הקמעונאיות הגדולות בעולם, בהן היא צפויה לפרוס את המוצר שלה בשנים הקרובות.

“המוצר הראשון שלנו כאמור הוא האפשרות לעשות Checkout”, מספר גבאי בראיון לעוד פודקאסט לסטארטאפים, “זה מבחינתנו הרגל בדלת, וזה איפשר לנו לעבוד עם הקמעונאיות הגדולות בעולם. מה שכבר פורסם זה שאנחנו עובדים עם Tesco ועם REWE – מדובר בגופי ענק, שמעסיקים מאות אלפי עובדים ויש לכל אחת מהרשתות עשרות אלפי חנויות”.

הרעיון לטריגו נולד אצל מיכאל בעת שחיכה זמן ארוך בתור בסופרמרקט וחשב שחייב להיות פתרון שימנע את החוויה הזו. “הייתי ב’קבע’, ותמיד זכרתי את החוויה בשישי בבוקר של העמידה בתור בסופר, שנאתי את זה”, הוא נזכר. “דניאל ואני היינו אוהבים לשבת לחומוס אצל ח’ליל שברמלה, ויום אחד דיברנו על הבעיה הזו. שיתפתי אותו, ויומיים אחרי זה הוא צלצל אליי, אמר שהרעיון לא עוזב אותו, שלא הצליח לישון בלילה, ושחייבים לעשות את זה”.

ומה המוצר הראשון שבניתם?

גבאי: “בנינו עגלה חכמה, שמשתמשת בטכנולוגיות כדי לזהות מה נכנס לתוך העגלה. קיבלנו על המוצר הזה פידבק נוראי מהקמעונאים שדיברנו איתם. ואז קיבלנו רעיון מריצ’י האנטר (מנכ”ל שופרסל לשעבר – ע.פ.) שחשב שאולי כדאי שנשים מצלמות בתקרה של הסופר, במקום עגלה חכמה, כדי לבדוק את מצב המלאי. מפה לשם, ניסינו ליישם את אותה הטכנולוגיה לטובת הבעיה המרכזית של קמעונאים – צ’ק אאוט. כך נולדה טריגו, על הדמו של המוצר הזה גם גייסנו את הכסף”.

צילום: תום ברטוב

לאחר שהחלו לפתח את הטכנולוגיה, הופתעו האחים גבאי מהשקת המיזם Amazon GO שהציגה טכנולוגיה יחסית זהה לשל טריגו. מהר מאד הבינו שהמצב הוא הפוך – ואמזון בעצם סימנה לקמעונאים בשוק את הצורך בטכנולוגיה של טריגו. “אמזון בונים מאפס את הסופרים שלהם ועושים עבודה נפלאה”, מחדד גבאי את ההבדלים. “אנחנו מאפשרים לקמעונאים לקחת סופר קיים ולהפוך אותו לאוטונומי. זה Game Changer עבורם. כמובן שכרגע הקמעונאיות ואנחנו מאד מעורבים בכל הקשור באינטגרציה של הטכנולוגיה – בהמשך, השאיפה שנמכור אותה כפי שהיא, והקמעונאי יידע להתקין אותה לבד”.

להאזנה לפרק המלא (עוד פודקאסט לסטארטאפים) עם מיכאל גבאי, מייסד-שותף ומנכ”ל Trigo:

עוד פודקאסט לסטארטאפים

"עוד פודקאסט" הוא הפודקאסט המוביל בישראל לסטארטאפיסטים ולמתעניינים ביזמות. אנו מארחים דמויות מובילות בתעשייה – יזמים סדרתיים, משקיעי הון-סיכון ואנשי מקצוע מובילים - בכדי לאפשר לכל מי שמקים סטארטאפ או חושב להקים אחד, לשמוע את סיפורם וללמוד מהם. הפודקאסט נעשה בשיתוף פעולה עם גיקטיים. הפודקאסט הינו בתמיכת מערכת גיקטיים ו-Google for Startups. את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית), וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארטאפים ישראלים בלוס אנג'לס).

הגב

2 תגובות על "אחרי כ-100 מיליון דולר גיוסים: הסטארטאפ שהתחיל בחומוס ברמלה רוצה לנצח את אמזון"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אריאל
Guest

לא יעבוד בישראל. סימון מוצרים לא נכון, אי הכנסת מבצעים למערכת, לקוחות שמוציאים מוצרים בודדים ממארזים, חצי מהביקורים נגמרים בקופה הראשית

פסטיבל מספרי סיפורים
Guest
פסטיבל מספרי סיפורים

בעיקר רעש. עדיין מחכים לחנות הראשונה של שופרסל ויש לי הרגשה שנחכה עוד שנים רבות.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: