המהפכה ש-HOT ו-yes היו מעדיפות שלא תתרחש [דעה]

ההצלחה המטאורית של ‘בית הקלפים’ מבית נטפליקס האמריקאית מזכירה לנו כי המפגש בין האינטרנט לטלוויזיה קרוב מתמיד. זה הזמן לחשוב איך תראה הגלישה שלנו בעידן בו האינטרנט ישולב במכשיר הטלויזיה, מה יעלה בגורלן של חברות הכבלים הגדולות ולמה ה-FiberBox של הוט לא יספיק

house of cards

הפוסט נכתב על ידי שלי מחרז, מנכ”ל קבוצת פיונט טכנולוגיות, מערכות אינטרנט אפקטיביות.

גם אם אתם לא אוהבים סדרות פוליטיקה, ההצלחה הסנסציונית של ‘בית הקלפים’ מבית נטפליקס – ערוץ טלוויזיוני מבוסס סטרימינג לצפייה ישירה בטכנולוגיית סטרימינג דרך הטלוויזיה, המחשב הנייד ואפליקציות למכשירי סלולר – נחשבת לאחת מנקודות המפנה שתשנה בקרוב גם את הרגלי הצפייה שלכם.

הוט ויס לא ממש שמחות על המהפך שמובילה נטפיקס בימים אלו ובכלל, על מגמת המפגש הישיר המתגברת בין האינטרנט והטלויזיה, העלולה לשבור את מונופול הצרכנים לצפייה בטלוויזיה. את המהפך הזה, גם ה-FiberBox של הוט המשווק בימים אלו כ”חווית תקשורת חדשה בקופסה חכמה אחת המחברת בין כל שירותי התקשורת – טלוויזיה, אינטרנט וטלפון, בין כל המסכים בבית והופכת כל טלוויזיה לחכמה”, אולי מסוגל לדחות אך ממש לא לעצור.

המהפך, שהושיב 668,000 אמריקאים לצפות בכל (!) 13 הפרקים של העונה השנייה של בית הקלפים בסופ”ש הראשון לעלייתה, יש לזקוף למודל הצפייה המעניק לצופים גישה חופשית לכל התכנים שנטפליקס מפיקה ומשדרת: בלי פרסומות ובלי הצורך להמתין שבוע שלם עד לפרק הבא. אם נוסיף לכך את המחיר המצחיק של 7.99 דולר לחודש, לא פלא שמעל 44 מיליון מנויים בארה”ב כבר השתכנעו ולא מתקשים לחבר את מסך הטלוויזיה למחשב הנייד או הטאבלט כדי ליהנות מתנאי צפייה אופטימאליים. ונטפליקס לא לבד, גם HBO מחזיקה כיום כ-30 מיליון מנויים בערוץ הסטרימינג, שדיווח השנה על רווח נקי של 112 מיליון דולרים וגידול של 19% במחזור. את הצלחת ערוצי האינטרנט ניתן לזקוף לשילוב המושלם בין תכנים אטרקטיביים למודל צפייה בהתאמה אישית: לא עוד לוח שידורים מוכתב מראש ומוגבל על ידי מנהל הערוץ, אלא מגוון רחב יותר המונגש לצופה כבקשתו, באותה קלות ואיכות של הטלוויזיה הקונבנציונאלית.

אז נכון, היום אנחנו עדיין משתמשים בכבלים ומכשירים מקשרים ייעודיים לצפייה מהאינטרנט, אבל מדובר בעניין זמני שצפוי להיעלם במהרה לטובת יותר שידורים ישירות מהאינטרנט עם דגש על חוויית המשתמש המתגלמת באיכות ובעיצוב האפליקציה. אם נקשיב לחזון של ריד הייסטינג, מנכ”ל נטפליקס, הרי ש”במהלך העשורים הקרובים הטלוויזיה באינטרנט תחליף את הטלוויזיה הליניארית, האפליקציות יחליפו את הערוצים, השלט הרחוק יעלם והמסכים יתרבו. רשתות קיימות, כמו ESPN ו-HBO, המציעות אפליקציות מדהימות, יזכו ליותר צפייה מאשר בעבר וצפויות להיות בעלות ערך רב יותר ואילו רשתות קיימות, שלא יצליחו לפתח אפליקציות ממדרגה ראשונה, יאבדו צפייה והכנסות”.

שימו לב למשחקי הכס של Google

ואיך כל זה רלוונטי לארצנו הקטנטונת? בזמן שיותר ויותר ישראלים מגלים שצפייה ישירה היא אלטרנטיבה לא רעה לשידורי הכבלים הממוסדים, יש מי שכבר חושב איך אפשר לעשות מזה כסף. בישראל עדיין לא ניתן לצפות ישירות בנטפליקס (אם כי קיים התוסף הזה, Hula, שיעניק לכם גישה גם מהארץ לשירותים האמריקאים), ויש לחברות הכבלים עוד כמה שנות חסד כדי להרים אפליקציות שישאירו אותן בשוק, אבל דומה שלאף אחד אין ספק שמודל המנויים המסורתי הולך ונעלם מעולמנו.

מי שכבר מתאמצת לפצח את קוד הרווחיות היא ענקית האינטרנט Google, שמעלה הילוך לגבי מנוע החיפוש Google Video – המיועד לחיפוש סרטוני וידאו באינטרנט. שם המשחק הוא הפקת פרסומות שיתחרו עם הסרטונים הוויראליים שכל אחד מאתנו יכול להעלות, ונתפסות כאטרקטיביות יותר לפרסום בערוצים לצפייה ישירה – לעומת זמן המסך היקר של הטלוויזיה. לעומת החזון של נטפליקס, שמציעה צפייה נקייה מפרסומות, הפעילות של גוגל כבר חושבת על עולם מתקדם יותר, בו נוכל לסנכרן בין ערוצי סטרימינג שונים באמצעות האינטרנט – ואז צפוי גוגל וידאו (המדרג את אחוזי הצפייה בסרטונים) להפוך למנוע חיפוש מרכזי.

מתכוננים היום לעולם של מחר

כל אלו מסמנים אופק חדש לעולם התקשורת, ודורשים התאמה של אתרים לפרסום מאסיבי בווידאו, שילובם במערך תכנים מגוון הכולל טלוויזיה, עיתונות ואתרי אינטרנט ומעקב צמוד אחד האפליקציות החדשות שיכתיבו איך הקהל שלנו יחווה אותנו במפגש של זירות המדיה. בניית האתר בהתאם לדרישות אלו, מחייבת מתן מקום מכובד לסרטוני תדמית בווידאו, שיזכו לעדנה על חשבון הטלוויזיה ויהפכו את הדרוג ב-Google Video למשמעותי מתמיד ויפה דקה אחת קודם.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

10 Comments on "המהפכה ש-HOT ו-yes היו מעדיפות שלא תתרחש [דעה]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אתר טכנולוגי? בטוחים? תוסף media hint ורואים הכל כמו באמריקה
Guest
אתר טכנולוגי? בטוחים? תוסף media hint ורואים הכל כמו באמריקה

יש אפשרות לצפות בנטפליקס והולו- תוסף לפירפוקס בשם media hint/

או כל וי פי אן בחמש דולר

יניב
Guest

כבר היום ניתן לרכוש אנדרויד. בוקס ולצפות בכל מיני ערוצים לייב וסרטים לגמרי חינם!! ברוסית אנגלית וכו…. לא צריכים בשביל זה הוט או יס…

אוהד
Guest

נטפליקס דורש תשלום ולא מקבל כרטיסי אשראי ישראלים. מה עושים?

מישהי
Guest

משלמים בפייפאל.

ירון
Guest

הקלף החזק שנשאר ליס והוט זה תכני הספורט של צ’רלטון..
כל עוד לא תהיה אפשרות לראות משחקי ספורט באינטרנט באיכות טובה ועם שדרן ןפרשן ישראלי עדיין חלק גדול מהאנשים בארץ יהיו כבולים לגנבים האלה..
ברגע שיהיה תחליף אלטרנטיבי לערוצי הספורט בתשלום יהיה אפשר להכריז על מהפיכה.

Joel
Guest

כתבה מעניינת – תודה!

Get Real
Guest
כמה שטויות בכתבה חובבנית ולא מקצועית לחלוטין. HBO לא עושה מוניטציה ל”ערוץ הסטרימינג” שלה (יש לומר – שירות הסטרימינג) אלא הוא מגיע בחינם עבור מנוייה – אלו שמשלמים מדי חודש על החבילה, ולא באינטרנט.לכן ההמצאה של “רווח נקי” שהכותבת הגתה ממוחה הקודח, היא לא יותר מזה – המצאה. איזה בדיוק עליה ברווח הנקי יש במשהו שניתן בחינם ללקוחות משלמים?? בארה”ב בניגוד לארץ אנשים הם לא חזירים וגנבים, הם מבינים שכדי להפיק תוכן ראוי צריך לשלם עליו. יס והוט לא מוצאות את התוכן הזה ברחוב, הן משלמות עליו המון כסף. בניגוד למוצרים וירטואלים כמו SMSים, זמן אויר וכאלו. תוכן עולה כסף… Read more »
Get Real
Guest

גילוי נאות, אני עובד בyes.

רחל
Guest

הו, נהדר… אפשר היה להבין את זה ממה שכתבת…. עשית כאן פרסומת ל – YES. קצת פתטי, לא??

מגדלור
Guest

לפי כל הסיפור שכתבת, כנראה שיס די משקשקים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: