מצב ה”מיחזור” ברמקולים של סונוס גורם להשבתה שלהם ולנזק סביבתי

יצרנית הרמקולים האמריקאית סונוס ספגה אש ברשת אחרי שהתגלה, שתוכנית המיחזור שלה משביתה רמקולים תקינים תוך 21 יום

צילום: גיקטיים

יצרנית הרמקולים האמריקאית Sonos אחראית על כמה מהרמקולים המתקדמים והאיכותיים שקיימים כיום, אולם עתה סופגת החברה אש בעקבות פיצ’ר ”מיחזור” בעייתי, שבניגוד לכוונה המקורית, עלול לגרום דווקא נזק סביבתי.

למחזר = להרוג?

בסוף השבוע האחרון תקף אמן בשם דווין ווילסון את סונוס בטוויטר על כך שתוכנית המיחזור של החברה הופכת מכשירים תקינים אבל “ישנים” לבלתי שמישים באופן מכוון. ווילסון, העובד גם במפעל למיחזור פסולת אלקטרונית, תקף את יצרנית הרמקולים על הטענות כאילו היא “לא מתפשרת על קיימות” ומייצרת רמקולים עם השפעה מינימלית ככל האפשר על הסביבה.

תוכנית המיחזור של יצרנית הרמקולים עלתה לאוויר בחודש אוקטובר האחרון, כשמטרתה הסופית היא להוביל לכמה שיותר שידרוגים על ידי אנשים שרכשו בעבר רמקולים שלה. התוכנית מציעה 30% הנחה למי שהרמקול שלו עומד בדרישות. עם הפעלת תוכנית השידרוג, המכשיר נכנס ל”מצב מיחזור” כשתוך 21 ימים הוא הופך רשמית לחסר שימוש (Brick). כך ניתן יהיה להבטיח שהרמקול לא יתגלגל ויימכר על ידי ספקים לא מורשים.

הציוץ הפך לוויראלי וזכה לסיקור בכמה מכלי תקשורת בתחום הטכנולוגיה, כשיצרנית הרמקולים הנחשבת לא מגיבה. בסונוס התעוררו באיחור וענו על הטענות בפני The Verge, כשעיקר התגובה מתייחס לגיל של המוצרים שאותם ניתן למחזר במסגרת תוכנית השדרוגים שלה.

“המציאות היא שלמכשירים הישנים הללו אין את כוח העיבוד והזיכרון כדי לתמוך בחוויית המוצר המודרנית של סונוס. לחלק מבעלי הרמקולים הפיצ’רים החדשים לא חשובים, ובהתאם הם אולי יבחרו שלא להשתתף בתוכנית השדרוגים”, אמרו בסונוס.

בנוסף אמרו בחברה כי אחרי שלקוחות מסוימים בוחרים להשתדרג למכשירים החדשים בתמורה לאלו הישנים, “זה לא יהיה אחראי” למכור את אותם רמקולים ישנים – שיצאו לשוק לפני יותר מ-10 שנים – ללקוחות שאולי לא יודעים על כך, וכשאותם רמקולים לא יכולים לספק את מה שהרמקולים החדשים של החברה יכולים.

חשוב לציין שתוכנית השדרוג של סונוס תקפה בעיקר לרמקולים ישנים מאוד, בהם דגם ה-Play:5 הראשון שיצא ב-2009, דגמים ישנים של רמקול ה-Connect ורמקולים מסדרת ZP שכבר לא קיימים במגוון של החברה. למרות שהחברה מתחייבת לפרסם עדכוני תוכנה לפחות 5 שנים אחרי שאותם רמקולים כבר לא נמכרים – הרמקולים הללו לא יכולים לספק את אותה השימושיות של הדגמים האחרונים של החברה.

שווה אולי שסונוס תשקול מחדש את תוכנית השדרוג שלה, כדי שלא תהרוס מכשיר תקין בעזרת שירות הלקוחות. למכור רמקולים שלא יעמדו בסטנדרטים החדשים זה לא אופטימלי, אבל זה יכול להיות עדיף על פני השבתת מכשיר וגריטה שלו – במיוחד אם בחברה מתגאים בכמה הם טובים לסביבה.

המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן המקום שלכם לעדכן ולהתעדכן להצטרפות לקבוצת הפייסבוק הסגורה של גיקטיים, לחצו כאן

אושרי אלקסלסי

עדיין מבואס מהפסקת שידורי TechTV בישראל. נהנה מסרטי סטאר וורז החדשים - Don't @ Me.

הגב

8 תגובות על "מצב ה”מיחזור” ברמקולים של סונוס גורם להשבתה שלהם ולנזק סביבתי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
טל ב
Guest

מה זה בכלל מצב מיחזור? הכתבה לא ברורה בכלל…

Shahar Eldad
Member

כפי הנראה זה מצב שבו לקוח קיים אשר מבקש מהחברה להשתדרג (כלומר לקנות) רמקול חדש, אז הרמקול הישן שלו מקבל “עדכון תוכנה” שבו הוא כנראה מושבת או שווה ערך למושבת.
כלומר אתה יכול לזרוק את הרמקול הישן לפח ובכך הזקת לסביבה בעוד החברה מתיימרת להיות ידידותית לסביבה.

שטינקר הגהות
Guest

כתב יקר נא לתקן את טעות הכתיב, אלא אם זו מילה חדשה שאני לא מכיר.
“לא —> בטלמכור <– רמקולים שלא יעמדו בסטנדרטים החדשים זה לא אופטימלי"

מציע סדרתי
Guest

אז שירוידו את המילה “מחזור” ואז הכל יהיה בסדר

מישהו
Guest

למה? להשבית רמקול כדי שלא יוכלו למסור או למכור אותו באיביי? השתגעו לגמרי. רמקול זה אחד המוצרים היחידים שאם לא שורפים אותו יכול להחזיק עשרות שנים בלי שום בעיה

דוקטור לכלכלה מטעם עצמי
Guest
דוקטור לכלכלה מטעם עצמי

להשאיר אצל הצרכן זה לא בא בחשבון אחרת כל העולם ואשתו יקבלו מהם הנחה של 20% עם רמקול אחד, פשוט יעבירו אותו מאחד לשני, ולאסוף אותם זה כנראה לא כלכלי להם, מה שנותר הוא השמדה. ומה עוד שאם יש הרבה יד שנייה אנשים לא ירכשו חדש, אבל אם אין ברירה יקנו גם יקנו.

רואי
Guest

אז מה שקורה פה זה שהחברה מוכרת לציבור שהיא ‘ממחזרת’ כשבעצם היא רק מוכרת, זה כמו שאפל וסמסונג ישביתו לאחר טרייד-אין את המכשיר במקום למכור אותו או למחזר רכיבים בו. הפתרון זה שהלקוחות יביאו אליהם את הרמקול[ או שיקח אותו שליח ויביא את החדש בתוספת תשלום] ובטח לא שהם ישביתו את הרמקול כליל!

מישהו
Guest

שטויות. יש מספר סידורי לכל מכשיר. שיזכו בהנחה פעם אחת ואחרי זה שיימכר כמשומש. להשבית מכשיר תקין זה הדבר הכי מקומם ולא סביבתי שיש

wpDiscuz

תגיות לכתבה: