מכירים את הסטארטאפים הישראליים עם השמות המוזרים? אז בדקנו מה עומד מאחוריהם

למה dapulse הפכה ל-monday, מה הקטע הגרמני של WeissBeerger? והאם Namogoo היא דמות מנגה? בדקנו מה עומד מאחורי השמות המוזרים שבוחרים לעצמם הסטארטאפים הישראליים

מקור: Pixabay

​אחת ההחלטות המרכזיות שעומד בפניה כל סטארטאפ בתחילת דרכו היא השם, ובפני היזמים הנרגשים עומדים לרוב לא מעט אפשרויות והצעות. אולם לצד שמות מובנים מאליהם כמו MobilEye ,MyHeritage או Moovit למשל, מעדיפות חברות אחרות לבחור בשמות קצת יותר אניגמטיים ופחות מובנים. הנה הסיפורים שעומדים מאחורי כמה מהסטארטאפים הישראליים והשמות שלהם.

משפחה לפני הכל

monday, שמפתחת פלטפורמה לניהול משימות, נקראה בתחילת דרכה dapulse ושינתה את שמה במסגרת מיתוג מחדש לפני כשנתיים. רועי מן, מייסד ומנכ״ל החברה מסביר לגיקטיים כי השם החדש נועד לגלם בצורה מדויקת את הרגשות המעורבים והאתגרים שאנשים חווים בעבודה. monday כזכור הוא יום שני, היום בו בעולם הנוצרי חוזר לעבוד אחרי סוף השבוע הרגוע. ״בחרנו בשם דווקא משום שהוא מעורר תגובות רגשיות חזקות, הן חיוביות והן שליליות״ מסביר מן: ״השם החדש נועד להתחיל שיחה אמיתית וכנה על האתגרים אשר עולים כשבני אדם עובדים ביחד – אותם אתגרים שאנחנו עובדים קשה מאד כדי לפתור״.

אם פתחנו בענייני שביזות, בואו נעבור לאחד מהפתרונות – אלכוהול. חברת WeissBeerger, המפתחת מערכת לניטור משקאות לפאבים, חיפשה שם שישתלב בסביבה שבה מרבית החברות בתעשייה המסורתית הן חברות משפחתיות. ״זה ענף המבוסס על דנ”א מאוד אישי ומסורתי. לא רצינו לבוא למבשלות מלמעלה עם חברת הייטק המייצרת תחושה זרה, עם שמות כמו “פלטרוניקס” או “משהו-סופט, ופוזה של חברת הייטק שרוצה להגיד לעסקים עם ותק של מאות שנים איך הם עובדים גרוע וצריכים להשתנות״, אומר עומר עגיב, מנכ”ל וממייסדי החברה. ״אז “וייס” מגיע מ-Wisdom, “ביר” זה כבר בירה-חכמה, ו”גר” נותן לשם החברה ניחוח של שם משפחה כמקובל בענף, אומר. פרט מעניין נוסף הוא ששם המשפחה של סבא וסבתא של עגיב הוא ויסברגר, אז הנה לכם: 2 ציפורים במכה אחת.

סיפור משפחתי נוסף מגיע מ-Qwilt, המפתחת תשתיות וידאו עבור ספקיות שירותי תוכן. ההשראה לשם מגיעה מדודתו של אחד מהמייסדים, דן סחר, הידועה ביכולותיה המרשימות בתפירת שמיכות טלאים (Quilt). אחד ״הפיצ׳רים״ המרכזיים של שמיכת טלאים הם התפרים הכמעט בלתי נראים בין הבדים השונים המרכיבים אותה, וזה, על פי סחר, מה ש-Qwilt רוצים לעשות: לחבר באופן בלתי נראה בין ספקיות התוכן וספקיות האינטרנט. הם המשיכו אגב עם המיתוג גם בלוגו החברה שמורכב מטלאים מחוברים ואותה דודה אף יצרה עבורם שמיכת טלאים ענקית עם הלוגו שלהם שתלויה כיום במשרדיהם בארה״ב.

השראה אפריקאית

אבל משפחה היא לא מקור ההשראה היחידי; מתברר, שהשפה האפריקאית סווהילי מצאה חן בעיני כמה יזמים ישראלים. Pendo, המפתחת פלטפורמה לשיפור חווית המשתמש עבור מנהלי מוצר, בחרה בשם שפירושו ״אהבה״ בסווהילי, בעוד שמשמעות השם Maisha-Labs, המפתחת פתרונות לשיפור התפעול והניהול של בתי חולים, הוא ״חיים״ בסווהילי. גם Sayollo (סייולו) נשמע כאילו הוא מגיע מאפריקה, אבל בעצם הם חיפשו שם ״שידבר אותם״. לכן, השם בנוי מצירוף של שתי מילים: Say – ollo, כלומר, תגידו משהו, או במילים אחרות – תגידו סייולו. עוד שם שנשמע כאילו הוא מגיע משפה זרה אבל הוא עברי לחלוטין הוא Namogoo; החברה, שרוצה לצמצם את הסחות הדעת של הגולשים מפרסומות לא מורשות, בחרה בשם שמקורו בתנ״ך. משמעות המילה ״נמוגו״ היא להתפוגג ולהעלם, והרעיון הוא לסמל את הפעולה שנמוגו עושה – העלמת הסחות הדעת מחוויית הרכישה של הלקוחות.

חברה נוספת, שהשם שלה נשמע קצת כמו קללה רוסית מוכרת היא Yotpo, המפתחת פלטפורמה לשיווק באמצעות תוכן גולשים וצרכנים. בתחילת דרכם ב-2011 הם החלו לפעול ללא שם רשמי והסתפקו בסלוגן שאפיין את פעילותם: ״Your Opinion The Public Opinion״; כשהגיע השלב לחשוב על שם, הם הציעו ללקט את ראשי התיבות מהסלוגן. סבתו של המנכ״ל והמייסד השותף תומר תגרין הטילה ווטו על השם וצחקה ש״שזה לא שם של חברה אמיתית, בגלל הקרבה ל “להיות פה” או לקללה, אבל כפי שניתן להבין הם החליטו להישאר איתו בסופו של דבר.

חברת הסטארטאפ Teridion, בחרה להיקרא על שמו של עכביש ה-Theridion, שמלבד היותו טווה רשתות הוא גם צד בלהקות, וזה מקביל למה שהיא עושה; טווה רשתות ברשת האינטרנט, יוצרת הסתעפויות ונתיבי תקשורת, שמאפשרים למצוא את המסלול המהיר ביותר לתעבורת נתונים – ומאפשרת להאיץ את העברת הנתונים ולקצר את זמני התגובה ברשת פי 2 ועד 20.

 

אורית חשאי, שהקימה את Brayola במטרה לעזור לנשים לקנות חזיות אונליין, רצתה לבחור שם ישלב את התחום בו החברה תעסוק, ומכיוון שעבדה באותו זמן בקרן ההשקעות ״ויולה״ – היא פשוט החליטה לשלב בין השניים. חברת Carbyne, המפתחת אפליקציה לסיוע לאזרחים בצרה, נקראה עד לאחרונה Reporty. היא החליטה לשנות את שמה לקרביין – החומר הכי חזק בטבע, שכן היא מעוניינת להצטייר כמערכת החזקה ביותר בשוק, המהווה מעין ״שומר״ המגן על האזרחים.

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

6 תגובות על "מכירים את הסטארטאפים הישראליים עם השמות המוזרים? אז בדקנו מה עומד מאחוריהם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
חם ויפת
Guest

מה עם Scylla?

Nissan
Guest

שכחתם את Rookout

מיכאל
Guest

Snyk = So Now You Know

Jove
Guest

JovianX – a jovian is a large gaseous planet

מישהו
Guest

או: למה כשגדלנו הבנו שאנחנו צריכים להחליף את השם הישראלי המסגיר והמביך למשהו שנשמע בינלאומי

אני
Guest

נמוגו זה השם הכי מטומטם וחסר התחשבות בלקוחות הזרים…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: