מעוניינים להגיע למיליוני משתמשים? התמקדו במוצר [StartTWS]

נציגים מוייבר, Answers.com, וייז ו-Perion עלו לבמה אחת במסגרת פאנל שהתקיים במהלך כנס StartTWS והסבירו כיצד ניתן למקסם את מספר המשתמשים וכיצד לעמוד מול משקיעים

תמונה: ניוזגיק

כשזה מגיע לבניית חברת סטארטאפ המבוססת על משתמשים רבים, אין ספק שהמספרים מדברים. לכן בפאנל שהוקדש לנושא זה לקחו חלק כמה מהתותחים הגדולים ביותר בתחום. על החברות שהם מייצגים אני בטוחה שכולכם שמעתם.

בוב רוזנשטיין מ-Answers.com הצליח לפתח את אחד האתרים שנמצאים ברשימת 20 האתרים המובילים בארצות הברית ומדובר באתר הישראלי היחיד ברשימה. יש לו 54 מיליון משתמשים ייחודיים בחודש בארצות הברית לבדה, 95 מיליון מהם ברחבי העולם. את Waze אין צורך להציג, את ההצלחה הישראלית הזו מכירים אפילו באפל. יעל אליש, שהגיעה לייצג את החברה, סיפרה כי לענקית הניווט יש כמעט 30 מיליון משתמשים ביום, 100,000 מדי יום. טלמון מרקו מ-Viber סיפר על יותר מ-100 מיליון משתמשים פעילים, וכך גם מרק זירינג מ-Perion, אותה אתם אולי מכירים בתור “אינקרדימייל”.

המוצר, הצורך, המשקיע

השאלה שאולי מטרידה יותר מכל חברות המנסות ליצור מוצר הנשען על כמויות משתמשים היא היכולת לגרום למשתמשים להכיר את המוצר ולעשות בו שימוש, וזו בדיוק השאלה אותה העלה יזהר שי מ-Canaan Ventures, שהנחה את הפאנל. “אני חושבת שהכי חשוב זה המוצר”, הסבירה יעל. “המוצר הוא המקום היחיד בו אותה לא יכול להתחבא, אם המוצר שלכם גרוע, אפילו אלוהים בכבודו ובעצמו לא יעזור”.

“זה לא רק המוצר, זה גם הצורך שיש בו”, הוסיף טלמון. “אם אין צורך במוצר שלך לא ישתמשו בו ולא ישתפו אותו עם חברים, ובצורה כזו הוא לא יתפוס. במקרה שלנו התחלנו עם גרסת בטא אותה הפצנו לחברים בארץ. אחרי שבועיים היו לנו יותר מ-100 משתמשים ליום, אחרי זה 1,000, 3,000, 5,000 ועוד. הרגשנו שהשגנו משהו, וכשהשקנו את המוצר בעולם ההתנהגות הייתה דומה”.

לשאלה מה צריכה חברה שכזו להחזיק בתרמיל הכישורים והיכולות שלה, ענה מרק כי מה שחשוב זה לשמור על הגיוון והחדשנות. “חייבים ללמוד לחדש ולשנות, חייבים להגיב מהר לנעשה בשוק”, הסביר.

יעל וטלמון התייחסו גם לשאלת המתח בין הרצון להגדיל רווחים לבין הרצון להגדיל את קהל המשתמשים. שניהם הסכימו כי מדובר בנתיבים מקבילים. אי אפשר להציג מוצרים רווחיים לקהל הרחב, אם אין קהל רחב. יעל אף הבהירה כי יש לגלות סבלנות כאשר מרחיבים את קהל המשתמשים ולא לרוץ לאקזיט: “אין לנו תוכניות כאלה בקרוב”, הבהירה.

אין ספק שגם כאשר המוצר נפלא והמשתמשים מרובים, הנקודה הכואבת היא תמיד הכסף, ולא משנה כמה אתה מוצלח, עדיין תצטרך לעמוד מול המשקיע ולהסביר לו את זה. “כדי לקבל כסף ממשקיעים צריך להעז”, הסביר בוב. “לפני שהולכים לדבר עם משקיע צריך לעשות ניסויים על חברים, על בני משפחה, לראות שזה עובד. בנוסף, אתם חייבים להאמין בעצמכם, להיות אנשי מכירות במלוא מובן המילה”.

ומה העצה האחת שיש לכם בעבור המשתתפים בכנס?

מרק: המפתח להצלחה הוא להיות עקביים ולא לוותר.
בוב: להיות אופטימי. חשוב להיות ריאלים ולדעת מה לא עובד, אבל גם לא להכנע. אל תחשבו שאתם עומדים להצליח, תדעו שאתם עומדים להצליח.
יעל: תתמקדו בדבר אחר ותעשו אותו טוב, אל תתפזרו לדברים אחרים.
טלמון: לבנות מוצר שמשתמשים יאהבו. תעשו סקר שוק, ותראו אם יש מתחרים, במה אתם שונים, והאם למוצר שלכם באמת יש קהל.

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג’אדג’טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: