מקומה של Foursquare

מהו הייחוד של רשת פורסקוור לעומת המתחרות? איתי נתנאל מגיב לפוסט של יובל שושן על עתידן של הרשתות מבוססות המיקום

כרשת חברתית מבוססת מיקום, Foursquare בהחלט תופסת מקום של כבוד – בסוף חודש אוגוסט היא רשמה את היוזר ה-3 מיליון. אחריה ברשימה אפשר למצוא את Gowalla עם כמה מאות אלפי משתמשים וגם את Facebook Places, שהגיחה לעולם זה מכבר ובינתיים אפשר להשתמש בה רק בארצות הברית, יפן ואנגליה.

Foursquare API

כשיובל שושן כותב ש-Foursquare היא שכבה עליונה ואינה עומדת בפני עצמה, אני עוד לא בטוח שאני מסכים. דבר כזה אפשר היה לומר בעבר גם על טוויטר – בסך הכל ניתן לקבל באתר עצמו מה שאפשר לקבל גם מה-API העשיר, כל מפתח יכול לבנות אפליקציה כראות עיניו ולמשתמשים אין באמת צורך להיכנס לאתר הוובי, כי הם יכולים לקרוא את הציוצים דרך אפליקציית המובייל החביבה עליהם.

אני כן חושב שאנשים מקבלים עדכונים על צ’קאין ב-Foursquare ישירות מהאפליקציה למסכי הסלולר שלהם, ולא רק דרך הפיד של טוויטר ופייסבוק. רק אתמול נפגשתי לקפה עם חבר, כי ראיתי שהוא עשה צ’קאין בסמוך אלי, ואם הייתי מחכה לקרוא את העדכון בטוויטר אולי הייתי מפספס אותו.

מפתחי Foursquare נמצאים עכשיו במקום בו הם צריכים לבדוק מה הם עושים יותר טוב מכל השאר, ולשפר אותו. אחרי ששיפצו את דפי המיקומים באתר, הציגו טבלת הגדרות פרטיות די פשוטה להבנה ואפילו פתחו חנות מקוונת, הם מנסים לקדם קצת יותר חזק מבעבר את הטיפים שמשאירים המשתמשים עבור מיקומים. בנוסף, הם משדרגים מנגנון אחר שמלהיב משתמשים – הבאדג’ים: ל-Foursquare יש שני שותפי באדג’ים (“third party badge”, כמו שהם קוראים לזה) כך שניתן לקבל באדג’ גם ללא צורך בצ’קאין דרך האפליקציה, אלא בפעולה שמבצעים באתר שונה לחלוטין:

  1. RunKeeper, שמאפשר למשתמשים לצבור הישגים על פעילויות ספורט שונות ולקבל על כך באדג’ הן של האתר והן של Foursquare
  2. HealthMonth שמסייע למשתמשים להציב ולעמוד ביעדים שונים של אורח חיים – מזון בריא ושאר פעילויות

יובל שושן כותב את רוב הפוסט תוך הנחה שכל המידע תמיד זורם מ-Foursquare החוצה, וזה לא תמיד נכון – אני יכול להגביל את המידע שלי ב-Foursquare, את הצ’קאינים והצעקות (shouts, שאוטים, שליחת מלל ללא ביצוע צ’קאין) שלי כך שרק החברים והעוקבים שלי ברשת עצמה יראו את המידע – או שיראו שעשיתי משהו שהוא “off the grid”. באופן הזה, אני לא מעביר נתונים לרשת חברתית חיצונית על הביקורים שלי אבל אני כן מרוויח נקודות, באדג’ים והזדמנות למיורשיפ – ואם שירות כזה היה חלק מטוויטר, לא בטוח שהוא היה אפשרי. יש לזכור גם שפעילות בתוך הרשת של Foursquare וחשיפת המידע רק בה היא קצת יותר בטוחה מאשר שיתוף תמידי לעבר פייסבוק וטוויטר, ויעידו על כך אתרים כמו PleaseRobMe.com.

Foursquare הוא משחק

וזה, בעצם, הייחוד של Foursquare – המשחק החברתי, בו אני אוכל ביום מן הימים גם לקבל הנחה או צ’ופר בבית עסק כי עשיתי צ’קאין כמה פעמים או כל כמה פעמים, כי אני המיור או כל פרמטר אחר שהמערכת יכולה לספק (ואני לא ממציא, זה נמצא בעמוד העסקים של Foursquare), יחד עם מידע שבעל עסק יכול לקבל. סיפרו לי שזה זמין בחו”ל, כי בארץ יש לנו רק את Radio E.P.G.B.

Avatar

איתי נתנאל

מפתח בסביבת אינטרנט, משחק עם כל מיני APIים, וחולם על תכנות אפליקציות אייפון וכתיבת קוד אתי לפורסקוור. בזמנו הפנוי מנקה את הגוגל רידר שלו ומסדר את רשימת הווניוז של פורסקוור בתל אביב. מסתובב בטוויטר, בפייסבוק ובמייל im@it.ai

הגב

3 תגובות על "מקומה של Foursquare"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
חזי טניאני
Guest

מסכים בהחלט. גם אני לא הסכמתי עם רוב הדברים בפוסט של איתי נתנאל.
לא מדוייק לקבוע ש Facebook Places, עקב פוטנציאל המשתמשים העצום, יביסו את Foursquare. המשחק החברתי של פוורסקוור נותן לה נותן לה יתרון על מתחריה והעלייה בקצב המשתמשים בה היא עצומה.
הודעה לכל החברים שלי בפייסבוק שאני נמצא במקום X היא די משעממת. לדעתי, לפייסבוק יש עוד עבודה רבה באיפיון ובידול השירות החדש שלה. היא צריכה ליצור מוטיבציה וערך למשתמשים כדי שהשירות החדש שלה יצליח.

חזי טניאני
Guest

צודק :)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: